Säsong 3
Tredje säsongen av FZ High Score blir en sommarsäsong, med Donkey Kong Bananza, Eriksholm, nya Mafia, Dying Light: The Beast och många fler spel. Dessutom med ett nytt poängsystem.
Ska inte göra misstaget att missa något så har gissat allt nu, får göra lite bättre gissningar längre fram.
Föredömligt! Jag följer ditt exempel av samma anledning - missade några förra säsongen och föll av det helt 😅
Jag lever inte som jag lär. Missade att tippa Tony ... så nu har jag tippat allesammans!

Min taktik var att få den dåliga gissningen ur vägen direkt. Jag satte därför 77 på Tony Hawk som nu har 85 på Opencritic. Taktiken funkar!
Kan inte förstå hur i princip alla spel får så vansinnigt högt snitt på Opencritic. Ett spel som skulle fått 2 av 5 i FZ-sammanhang kan utan större problem landa på 78-79 känns det som. En svag 3:a går utan tvekan en bit över 80 nästan helt oberoende av kvalitet. Rena skitspel kanske kan hamna på 75 men då får det typ vara närbesläktat med Gollum. Betygsinflationen är så påtaglig att man knappt vågar gissa på något under 82 längre.
Vore faktiskt skoj att följa upp i slutet av den här säsongen vad en stående gissning på 82 för samtliga spel hade resulterat i när allt summeras 😛

Kan inte förstå hur i princip alla spel får så vansinnigt högt snitt på Opencritic. Ett spel som skulle fått 2 av 5 i FZ-sammanhang kan utan större problem landa på 78-79 känns det som. En svag 3:a går utan tvekan en bit över 80 nästan helt oberoende av kvalitet. Rena skitspel kanske kan hamna på 75 men då får det typ vara närbesläktat med Gollum. Betygsinflationen är så påtaglig att man knappt vågar gissa på något under 82 längre.
Vore faktiskt skoj att följa upp i slutet av den här säsongen vad en stående gissning på 82 för samtliga spel hade resulterat i när allt summeras 😛
Verkligen. Den här säsongen har jag höjt alla mina gissningar med ungefär tio poäng mot vad jag faktiskt skulle vilja gissa. 😅
Fick ett mejl av Nintendo där jag ska lockas att förbeställa Bananza. Pengarna dras en vecka före lansering, förbeställer man efter det dras pengarna direkt. Man får INTE tillgång till spelet före lanseringen. Varför i h- ska man förbeställa spelet då? Man får alltså...ingenting...
Det var inte så smart av mig att ändra min gissning från 85 till 86.
Jag har följt spelet lite på Opencritic dom senaste dagarna, men jag tycker antalet recensioner är så lågt med bara 22 stycken? Jag har väntat på att det ska rassla in flera så scoren ändras men det hände ju aldrig. Första spelet har 200+ recensioner i jämförelse och det finns spel jag aldrig hörts talats om som har fler reviews än det här. Missar jag något eller?
Fixk full pott första gissningen förra rundan också, sedan gick det stadigt utför. Gissar allt direkt enbart baserat på trailer och känsla(utvecklare, plattform, genre etc). Känns mer äkta då haha.
Låg lite lågt på många spel förra gången men har insett att reviewers generellt är väldigt generösa så har bumpat upp poängen lite högre än jag egentligen "tror"/tycker. Får se hur det gå denna gång. Rätt kul initiqtiv detta och roligt att följa sin score. Tack för detta kära FZ!
Det var inte så smart av mig att ändra min gissning från 85 till 86.
Jag har följt spelet lite på Opencritic dom senaste dagarna, men jag tycker antalet recensioner är så lågt med bara 22 stycken? Jag har väntat på att det ska rassla in flera så scoren ändras men det hände ju aldrig. Första spelet har 200+ recensioner i jämförelse och det finns spel jag aldrig hörts talats om som har fler reviews än det här. Missar jag något eller?
De skickade ut väldigt få tidiga recensionskoder tydligen.
Jag njuter av förstaplatsen nu, den kommer inte att vara länge!
Jump in.
De skickade ut väldigt få tidiga recensionskoder tydligen.
Jag njuter av förstaplatsen nu, den kommer inte att vara länge!
Okej, men då kanske man borde vänta lite med att låsa resultatet istället för att göra det på releasedagen kan jag tycka. Men men, jag var nära med min gissning så ska väl inte klaga.
Låste väl tidigt när det nu är på 81. Men förstår att era regler är såna, även om vinnarna har mer fel än andra.
Uppe på 84 igen vad jag kan se! Så nu är väl ordningen återställd, mer eller mindre. Det har varit ett lite underligt flöde av recensioner på den här releasen.
Uppe på 84 igen vad jag kan se! Så nu är väl ordningen återställd, mer eller mindre. Det har varit ett lite underligt flöde av recensioner på den här releasen.
Sedär, det svängde snabbt!
Att hitta "just right" när man låser är svårt, och jag är öppen för att vi fortfarande lär oss. Nu har vi "två-tre dagar" efter embargo alternativt ett stort antal recensioner. Men kanske måste man även ha ett minimikrav. 30 stycken? Det förutsätter dock att så många recenserar spelet i fråga – men vi brukar ju å andra sidan välja spel som är relativt stora, och de får alltid många recensioner. Tids nog, åtminstone.
En Bamseponny av folket