Kosta vad det kosta vill?
Ja, det var inte dåligt, har själv inte sett det så billigt.
Jag tycker att en remake på ett spel som är över 10 år ska kosta max 300 kronor.
Jag håller med om att det är lite väl dyrt. Samtidigt är det mycket jobb med en remake jämfört med en remaster. Men samtidigt så brukar ju exempelvis Capcoms remakes av Resident Evil falla i pris ganska snabbt.
PSN: Oakborn86
Hela storyn. Spel är inte bara koder osv.
En remake slipper skriva story, karaktärer och världsbygget.. du vet de viktiga sakerna för att ett story drivet spel ska bli bra.
Klart som fan att man är lat om man väljer att göra en remake istället för ett nytt spel.
Förstår inte hur man kan försvara det ens, gamers är så jävla mjäkiga.
Vilken extrem förenkling hur ett spel skapas. Bara för att story är viktigt så krävs det ju allt annat för att faktiskt förverkliga det. Men du totalt ignorerade resten av vad jag skrev också, så ja.
Själv har man blivit snål på senare år så man låser in plånboken när något är för dyrt (även fast det är något man kanske jättegärna vill ha). 😂
Hahaha! Kan du lära mig?? För just detta med TV-spel har jag svårt att inte lägga pengar på
Stämmer, jag är inte ett dugg intresserad av remaken, så jag skulle aldrig köpa det.
Ja, det krävs en del arbete. Det gjorde det för originalteamet också. De gjorde nåt nytt. Ny story, nya karaktärer, nya fiender, nya omgivningar, ny musik, osv.
De som gör en remake slipper allt det. De bara ser nåt gammalt och coolt som de kan tjäna pengar på.
"Gött" tänker dom.
Silent Hill har inte varit relevant sen 2001, då det riktiga Silent Hill 2 släpptes.
Så det är lite synd att den moderna publiken tror att de får uppleva Silent Hill.
Nya Silent Hill f utspelas inte ens i Silent Hill. Så är det nu för tiden.
Det var bättre förr.
Alltså, hur ska man ens bemöta detta?! Du vinner, jag kan inte 😅😂😂
Ser fram emot att ta del av låtsas-Silent Hill 2 iaf, förr eller senare.
Visst suger det när priser blir högre på det man är intresserad av. Jag avstår Switch 2 då jag inte finner den ha tillräckligt med media för att vara värd kostnaden över min pc.
Och det är så man måste se saker. Är de värda dina pengar. Jag köpte 5 spel nu under Steam rean inklusive God of War Ragnarok för runt 900kr. Det hade inte ens räckt till Mario Kart World. Det tycker jag var mer värt.
Jag har barn och sambo o hus. Så man vet hur det är att peta in lite ego nöje (sambon är ingen gamer). Har även en pengaslukare i garaget. Även den blir dyrare iom Trump när man ska byta eller laga nåt på bilen.
I slutändan alla som köper produkter som blivit dyrare känner att det är värt deras pengar. Så även om spel går från 700 till 900 så är det "bara" 200kr mer. Och det vsr inte massa trådar om att spelen kostar 700 vilket ex. PS5 o switch haft som priser i flera år.
Tycker fortfarande spel är billiga och jag är beredd att dö på den kullen. Nya spel har kostat runt 700kr sedan nittiotalet. Och i skrivande stund går det att hitta fantastiska spel för runt en tjuga på Steam-rean.
Konsoler börjar bli dyrt (har fortfarande inte köpt någon ps5 pro pga priset) men det är en utgift med flera års mellanrum så egentligen är det överkomligt. Personligen är jag nöjd med min PS5 tills PS6 kommer.
Men som en jämförelse kostade PS2 4500:- när den släpptes år 2000 och det är runt 7000:- i dagens penningvärde enligt ChatGPT (orkade inte undersöka det närmare än så men poängen går nog fram).
Relativt sett sätt (pris per timme) är spel en billigare hobby än många andra.
Edit: var på Lidl idag, de svinen skulle ha över 70 kr för 500 gram Arla smör. Det är FÖR dyrt!
Det här är ingen diskussion som är unik för vår nischade hobby. Man ser den överallt i samhället just nu oavsett vad folk är intresserade av. Kläder, bilar, sport, mat, upplevelser. Vad du vill.
Det finns tydliga orsaker till att vi upplever högra priser just nu, men inga enkla lösningar. Och då har ändå Spel inte ökat lika mycket genom åren som motsvarande tjänster eller produkter. Däremot har det skett stora förändringar på relativt kort tid så för oss medborgare så upplever vi just skillnaden mellan "hur det brukade vara" och "hur det blivit" som extra påtaglig. Notera hur jag använder order "uppleva" här. Det finns en bra anledning till det.
Det finns som sagt inga enkla svar på varför det blivit så här. Men en komponent är att vi varit vana vid ett ganska homogent samhälle i Sverige under 80 och 90 talen. De flesta hade löner efter skatt som låg inom synhåll från varandra med en ganska bred medelklass. Vilket marknaden anpassas till. Så inget var utom räckhåll för vanliga familjer. Men efter 90talet började något hända i Sverige, inkomstskillnaderna började öka, och sedan skena 2006. Marknaden är naturligtvis anpassad till detta. Nu märker många att de inte längre har råd att ge sig in på vad de vill medan andra inte märker några problem alls. Nu handlar det inte längre om ATT man ska ha ett jobb utan VAD man har för jobb, då löneskillnaderna nu är påtagliga. Det blir stora skillnader i köpkraft.
Ett finare uttryck för detta är socioekonomiska klyftor.
1993 var medelinkomsten 14 900kr. Medianinkomsten för samma år var även den nära 14 900kr (uppskattat då SCB inte mätte det direkt då).
2025 beräknas medelinkomsten till 42 989kr. Medianinkomsten för samma år beräknas till 38 286kr.
(statistikfakta.se)
En vanlig definition av medelklassen är att man tjänar 75-150% av medianinkomsten.
Trots att medellönen har ökat sedan 90-talet, har inflation och andra ekonomiska faktorer gjort att fler hamnar utanför spannet för medelklassen. Andelen personer som tjänar inom spannet för medelklassen har minskat, medan andelen som hamnar i både lägre och högre inkomstklasser har ökat. Detta innebär att inkomstklyftorna har ökat och fortsätter öka. Konsekvensen blir att en allt större andel av befolkningen nu hamnar under vad som räknas som "medelklass" och antalet ökar år efter år. (ekonomifakta.se)
Det kommer således finnas fler som märker att de inte längre har råd, trots att de har ordnade liv och jobb, än de som inte upplever några problem att fixa prisökningarna.
Personligen tjänar jag nog bra för att kunna hänga med trots prisökningarna. Men man behöver inte gå längre än till det företag jag jobbar för just nu för att hitta väldigt många som inte tjänar nog bra för att hänga med marknaden idag. Så även inom samma firma är klyftorna stora nu även på "golvet" beroende på vilka roller folk har. Ena sidan lunchrummet snackas det oftast renoveringar av kök, toalett eller Altan medan andra sidan har folk som måste jobba extra i jeans butik på helgen för att få vardagen att gå ihop. Lite skillnad på förutsättningar och perspektiv.
Oxfam som gör sådana här mätningar globalt skickar ut ett pressmeddelande att Sverige rasar i jämlikhetsindex (14 placeringar i den nämnda mätningen) pga de snabbt ökande klyftorna. Detta trots att 9 av 10 länder driver politik som ökar klyftorna, så Sverige är extra illa i sammanhanget internationellt.
https://oxfam.se/pressrum/#/pressreleases/oxfam-sverige-rasar...
– Tyvärr konstaterar Oxfam att Sverige under flera decennier misslyckats med att minska ojämlikheten. Och politiken som förs just nu gör att klyftorna fortsätter att öka. Den senaste statsbudgeten är ett tydligt exempel på hur regeringen och Sverigedemokraterna prioriterar de som redan har råd. Ojämlikhet leder till otrygga samhällen, där missnöje gror och tilliten människor emellan minskar, säger Suzanne Standfast, generalsekreterare Oxfam Sverige, i en kommentar.
Så upplevt "höga priser" är inte egentligen grundproblemet här, det är en konsekvens. Utan grundorsaken är låga löner och för stora klyftor där inga insatser gjorts av politiken för att kompensera för inflation osv. Rent ideologiskt så anser den just nu största sidan av politiken att klyftor är bra för samhället för det "motiverar människor att anstränga sig mer, utbilda sig och jobba hårdare för att få bättre betalt". Jag tänker inte sätta mig till doms om det är rätt eller fel då jag inte är professor i nationalekonomi. Men vi kan konstatera att eftersom det är den rådande uppfattningen bland de styrande just nu så det är nog bara att gilla läget och punga ut de, förmodligen, 1500kr som GTA VI kommer kosta Välkommen till det nya normala.
https://www.tn.se/naringsliv/43032/nationalekonomen-darfor-ar...
Ekonomiska klyftor är bra, säger Handelshögskolans expert på inkomstskillnader Jesper Roine, i en intervju med DN.
– Det är belagt att man anstränger sig mer, utbildar sig och arbetar hårt i strävan att få bättre betalt. Tjänar man mer på att göra något, ja då gör folk det. Vi vet också att ekonomi och välfärd utvecklas sämre när skillnaderna är för små, säger han till tidningen.
Han menar även att de allra flesta svenskar har fått det bättre under de senaste åren.
Vi som är hobbyutövare av spel kan ju styra skutan lite iaf. Fortnite kommer inte försvinna och ett problem är väl att den modellen inspirerar de andra stora utgivarna att försöka göra något liknande.
En lovande trend är ju att AAA verkar drabbas hårt nu medan spel med små dedikerade team gör succé med till exempel Baldurs Gate eller Kingdom Come Deliverance II. Har vi tur nu så sker ett skifte, kanske en ”krasch” där man bantar mer team och förväntningar av framgång bland stora spel. Vi köper spelen med hjärta och äkta innehåll som en signal till jättarna medan Fortnite består för barn och massorna. Spelar du Fortnite som vuxen: ta det bara. 😘
Microsoft har ju fått ta förtjänt kritik av de senaste avskedandet av anställda samt stängandes av studios. I ett positivt ljus så kan ju detta vara början på ett tänk där utvecklingskostnader och storleken på team som behövs för att göra spel blir mer sansat. Spekulation bara men tänk om! Mitt inlägg handlade kanske inte så mycket om priser men jag tänker väl att man hellre spelar Baldur’s Gate för runt 700 istället för Ubisoft Star Wars för över 1500?
Hahaha! Kan du lära mig?? För just detta med TV-spel har jag svårt att inte lägga pengar på
Köp inga AAA spel utan något indiespel då å då för en 100-150 spänn. 🙂 Eller vänta ett par år tills spelet kommer på någon dunder-rea.
Det här är ingen diskussion som är unik för vår nischade hobby. Man ser den överallt i samhället just nu oavsett vad folk är intresserade av. Kläder, bilar, sport, mat, upplevelser. Vad du vill.
Det finns tydliga orsaker till att vi upplever högra priser just nu, men inga enkla lösningar. Och då har ändå Spel inte ökat lika mycket genom åren som motsvarande tjänster eller produkter. Däremot har det skett stora förändringar på relativt kort tid så för oss medborgare så upplever vi just skillnaden mellan "hur det brukade vara" och "hur det blivit" som extra påtaglig. Notera hur jag använder order "uppleva" här. Det finns en bra anledning till det.
Det finns som sagt inga enkla svar på varför det blivit så här. Men en komponent är att vi varit vana vid ett ganska homogent samhälle i Sverige under 80 och 90 talen. De flesta hade löner efter skatt som låg inom synhåll från varandra med en ganska bred medelklass. Vilket marknaden anpassas till. Så inget var utom räckhåll för vanliga familjer. Men efter 90talet började något hända i Sverige, inkomstskillnaderna började öka, och sedan skena 2006. Marknaden är naturligtvis anpassad till detta. Nu märker många att de inte längre har råd att ge sig in på vad de vill medan andra inte märker några problem alls. Nu handlar det inte längre om ATT man ska ha ett jobb utan VAD man har för jobb, då löneskillnaderna nu är påtagliga. Det blir stora skillnader i köpkraft.
Ett finare uttryck för detta är socioekonomiska klyftor.
1993 var medelinkomsten 14 900kr. Medianinkomsten för samma år var även den nära 14 900kr (uppskattat då SCB inte mätte det direkt då).
2025 beräknas medelinkomsten till 42 989kr. Medianinkomsten för samma år beräknas till 38 286kr.
(statistikfakta.se)
En vanlig definition av medelklassen är att man tjänar 75-150% av medianinkomsten.
Trots att medellönen har ökat sedan 90-talet, har inflation och andra ekonomiska faktorer gjort att fler hamnar utanför spannet för medelklassen. Andelen personer som tjänar inom spannet för medelklassen har minskat, medan andelen som hamnar i både lägre och högre inkomstklasser har ökat. Detta innebär att inkomstklyftorna har ökat och fortsätter öka. Konsekvensen blir att en allt större andel av befolkningen nu hamnar under vad som räknas som "medelklass" och antalet ökar år efter år. (ekonomifakta.se)
Det kommer således finnas fler som märker att de inte längre har råd, trots att de har ordnade liv och jobb, än de som inte upplever några problem att fixa prisökningarna.
Personligen tjänar jag nog bra för att kunna hänga med trots prisökningarna. Men man behöver inte gå längre än till det företag jag jobbar för just nu för att hitta väldigt många som inte tjänar nog bra för att hänga med marknaden idag. Så även inom samma firma är klyftorna stora nu även på "golvet" beroende på vilka roller folk har. Ena sidan lunchrummet snackas det oftast renoveringar av kök, toalett eller Altan medan andra sidan har folk som måste jobba extra i jeans butik på helgen för att få vardagen att gå ihop. Lite skillnad på förutsättningar och perspektiv.
Oxfam som gör sådana här mätningar globalt skickar ut ett pressmeddelande att Sverige rasar i jämlikhetsindex (14 placeringar i den nämnda mätningen) pga de snabbt ökande klyftorna. Detta trots att 9 av 10 länder driver politik som ökar klyftorna, så Sverige är extra illa i sammanhanget internationellt.
https://oxfam.se/pressrum/#/pressreleases/oxfam-sverige-rasar...
Så upplevt "höga priser" är inte egentligen grundproblemet här, det är en konsekvens. Utan grundorsaken är låga löner och för stora klyftor där inga insatser gjorts av politiken för att kompensera för inflation osv. Rent ideologiskt så anser den just nu största sidan av politiken att klyftor är bra för samhället för det "motiverar människor att anstränga sig mer, utbilda sig och jobba hårdare för att få bättre betalt". Jag tänker inte sätta mig till doms om det är rätt eller fel då jag inte är professor i nationalekonomi. Men vi kan konstatera att eftersom det är den rådande uppfattningen bland de styrande just nu så det är nog bara att gilla läget och punga ut de, förmodligen, 1500kr som GTA VI kommer kosta Välkommen till det nya normala.
https://www.tn.se/naringsliv/43032/nationalekonomen-darfor-ar...
Stämmer rätt bra och bra att det lyfts, fast du får särskilja på inkomstfördelning och förmögenhet. Vår inkomstfördelning är på medelnivå och är inte den största boven i dramat, förutom som abnormiteter som chefslöner och gigjobb. Det är snarare skattereformer och finansiell spekulation som fastigheter och börs som lett till ökade förmögenhetsklyftor. Sverige är ett skatteparadis för de förmögna som den kände juridikprofessorn uttryckte sig.
Vi har i princip tagit bort alla förmögenhetsutjämnande skatter och har mer skatt på arbete än kapital
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Själv köper jag fysiska utgåvor i den mån det går och ofta säljer jag vidare dessa på Tradera och ibland här på FZ.
Har hittills fått sålt allt jag lagt ut till försäljning och i många fall bara förlorat någon hundralapp vilket jag tycker är en väldigt billig peng för ett nytt spel. Ibland har jag t.o.m. köpt spelet begagnat för mindre än vad jag sålt det för. Brukar alltid bli på auktion så blir det upp till budgivarna att bestämma priset. Är dock alltid noga med att poängtera huruvida mitt exemplar är begagnat eller om det är nyinköpt av mig.
Jag har full förståelse för att alla inte har tid eller energi till detta men det är ett bra alternativ för den som tycker att spel är dyrt och liksom mig är en vanlig knegare som inte har så mycket pengar att röra sig med.
Lägger man många timmar i veckan på hobbyn så är det kanske värt att lägga upp en annons och offra den tid det tar att gå och posta ett paket någon gång ibland. Även om man bara får in några hundralappar blir det ändå som att köpa spelet på rea.
Digitala utgåvor blir endast indiespel eller vid väldigt bra reor för mig.
Funderade på att köpa ny dator till hösten, men grafikkortet (funderade på ett 5080) kostar ju lika mycket som hela resten av datorn.
Har det alltid varit så? Känns som grafikkort kostade typ hälften av datorn förr?
Både och. Jag tror att vi ska se 5080/5090 som ett nytt segment som inte var avsett ”för gemene man” utan var en nisch-produkt typ som Titan-korten. Ungefär som att förr åkte inte gemene man med bilar som hade 5-600 hk, vilket många av elbilarna har idag.
Sen har priserna på processorer inte direkt ökat så mycket. Nu får du nästan betala mer för moderkortet än processorn.
Vi har i princip tagit bort alla förmögenhetsutjämnande skatter och har mer skatt på arbete än kapital
Det har väl, i modern tid, alltid varit så? Jag har ingen kunskap kring skatter historiskt men inbillat mig att det alltid varit så.
Finns det något land som inte har högre skatt på arbete än kapital idag?
Allt är för dyrt i Sverige**
Sedan att man väljer att köpa överprisade NVIDIA-kort och sådant är bara självskadebeteende.
En av mina bästa kompisar säger ofta så. Han har ett hus, Tesla, Segelbåt och elmoppe…
Man kan ju alltid kolla på hårdvaran och sen säga vad enbart hårdvaran är värd. Dock så tänker jag, som säkert många andra, att värdet på konsolen påverkas också av hur många bra spel som finns och hur mycket tid man kommer kunna lägga på konsolen.
Att spendera nära 7000 kr på Switch 2 och se 1, max 2 spel som är lite lockande, är inte värt pengarna.
Sen är ju människor inte beredda på att uppoffra lite nöje, för att kunna förmedla en viktig poäng till företagen. Oftast skriker folk och sen köper de oavsett, just för att de faktiskt har pengarna, även om det anses dyrt. Det svåra är att ha pengarna, men att ta beslutet att inte köpa för att faktiskt stå bakom sina principer och sina åsikter.
Att spendera nära 7000 kr på Switch 2 och se 1, max 2 spel som är lite lockande, är inte värt pengarna.
Om man bara är intresserad av launch spel kan jag förstå det. Men Switch 2 är lika mycket en Switch Pro om man vill spela äldre Switch spel i högre upplösning och framerate.
Sen kommer det komma massor av grymma Nintendo spel dom kommande 8 åren.
Jag törs inte skriva det, men kan ge en ledtråd. Den börjar på S, och originalet ansågs länge vara skräckspelens heliga graal. Tills den här remaken dök upp.
Jag accepterar att spel kostar och oftast är de värda det. Men i vissa fall så borde man själv få betalt för att fortsätta på bajsspel som bajskorvar har gjort.
Finns nu för 446kr på Amazon. Länk
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Najs. Fortfarande för dyrt men de är på rätt väg.
Går alltid att sälja efter en genomspelning och köpa något annat som en familjepizza.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Vad får du 10 000 kr ifrån? Jag köpte min för 6999:-, det är mycket pengar men 3000:- ifrån 10 000:-. Sen kan man ju köpa från utlandet för 2000 kr billigare.
Norska priser, switch 2 + mario kart world.
Går alltid att sälja efter en genomspelning och köpa något annat som en familjepizza.
Först måste man köpa det.
Risken är att stor att jag lägger en pizza över spelet.
Du kan få en av världens starkaste konsoler för 3000 SEK. Spelen till den är jättebilliga. Ser inget problem.
Vilken av dom starkaste konsolerna kostar 3 tusen?
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
Brukar låta så från oinsatta. 🥳
Edit: kom på att man aldrig får vettiga svar från dig samt att du inte självmant läser på så jag hjälper dig en bit på traven:
Missvisande reklam och aggressivt sälj kan vara otillåtet enligt marknadsföringslagen.
Att ljuga, undanhålla väsentlig information eller försvåra för konsumenten att fatta ett informerat beslut kan betraktas som otillbörlig marknadsföring – vilket är olagligt.
Om en säljare utnyttjar en persons svaghet eller pressar en konsument på ett sätt som denne inte kan värja sig mot, kan det i vissa fall betraktas som aggressiv marknadsföring – även det är förbjudet enligt lagen.
I extrema fall – exempelvis där det handlar om avsiktligt vilseledande för ekonomisk vinning – kan det också uppfylla rekvisiten för bedrägeri enligt brottsbalken.
Källa:
1. Marknadsföringslagen (2008:486)
Huvudlagstiftningen för otillbörlig marknadsföring i Sverige.
Kapitel 5 § 1 – "En näringsidkare får vid marknadsföring inte använda sig av otillbörliga affärsmetoder..."
Kapitel 10 § – Missvisande handlingar. Exempel: att lämna felaktig eller vilseledande information, att undanhålla väsentlig information etc.
Kapitel 7 § – Aggressiva handlingar. Exempel: trakasserier, tvång, fysisk våld, hot eller otillbörlig påverkan.
Ännu en dag i paradiset.
Visst, Nintendo tar ut svängarna med sin prissättning på Switch 2. Vi ska dock inte glömma att de har varit ännu värre.
På 90-talet, när Bergsala och Nintendo körde kartellbildning, som de blev fällda för i EU-domstolen 2002, så var rek. pris på Donkey Kong Country 899 kr. Det var alltså samma pris i kronor december 1994 som Mario Kart World säljs för 31 år senare.
Brukar låta så från oinsatta. 🥳
Edit: kom på att man aldrig får vettiga svar från dig samt att du inte självmant läser på så jag hjälper dig en bit på traven:
Missvisande reklam och aggressivt sälj kan vara otillåtet enligt marknadsföringslagen.
Att ljuga, undanhålla väsentlig information eller försvåra för konsumenten att fatta ett informerat beslut kan betraktas som otillbörlig marknadsföring – vilket är olagligt.
Om en säljare utnyttjar en persons svaghet eller pressar en konsument på ett sätt som denne inte kan värja sig mot, kan det i vissa fall betraktas som aggressiv marknadsföring – även det är förbjudet enligt lagen.
I extrema fall – exempelvis där det handlar om avsiktligt vilseledande för ekonomisk vinning – kan det också uppfylla rekvisiten för bedrägeri enligt brottsbalken.
Källa:
1. Marknadsföringslagen (2008:486)
Huvudlagstiftningen för otillbörlig marknadsföring i Sverige.
Kapitel 5 § 1 – "En näringsidkare får vid marknadsföring inte använda sig av otillbörliga affärsmetoder..."
Kapitel 10 § – Missvisande handlingar. Exempel: att lämna felaktig eller vilseledande information, att undanhålla väsentlig information etc.
Kapitel 7 § – Aggressiva handlingar. Exempel: trakasserier, tvång, fysisk våld, hot eller otillbörlig påverkan.
Jag tycker att en säljare/tillverkare av en produkt inte har ansvar att göra produkten ekonomiskt nåbar för alla.
Du börjar svamla om missvisande reklam och bedrägerier.
Om du nu ska bete dig som en otrevlig översittartyp kan du väl försöka hålla dig till frågan du hugger på istället.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Jag tycker att en säljare/tillverkare av en produkt inte har ansvar att göra produkten ekonomiskt nåbar för alla.
Du börjar svamla om missvisande reklam och bedrägerier.
Om du nu ska bete dig som en otrevlig översittartyp kan du väl försöka hålla dig till frågan du hugger på istället.
Jag svamlar inte. Du hånskrattade åt fakta och nu bölar du när jag visar att du har fel?
Vem är det som är en "otrevlig översittartyp": den som levererar fakta eller den som hånskrattar åt budbäraren?
Och om du redan har glömt så gör du såhär mest hela tiden. Korta, provokativa kommentarer som du aldrig backar upp med annat än dumförklaringar och hån.
Se dig själv i spegeln kompis.
Ännu en dag i paradiset.
Jag svamlar inte. Du hånskrattade åt fakta och nu bölar du när jag visar att du har fel?
Vem är det som är en "otrevlig översittartyp": den som levererar fakta eller den som hånskrattar åt budbäraren?
Och om du redan har glömt så gör du såhär mest hela tiden. Korta, provokativa kommentarer som du aldrig backar upp med annat än dumförklaringar och hån.
Se dig själv i spegeln kompis.
Jag skrev att jag tycker inte ett pris är för högt om det säljer som smör.
Jag fick ett svar att folk kan spendera mer än vad de klarar av och hamna i ekonomiska problem.
På det svarar jag att jag inte tycker det är säljarens ansvar.
Då kommer du in hävdar att det visst är säljarens och hänvisar till bedrägerier, lögner, missvisande reklam etc.
Jag svarar med en skrattgif.
Du fortsätter nu svamla om lagbrott, bedrägerier och missvisande reklam, hot och trakasserier osv osv...
Det är som att du för en helt annan diskussion, jag vet inte varför du är så triggad men jag jag är glad jag får leva i dina tankar gratis. Kan du svara med en konkret hänvisning till när i tråden jag påstod att det inte vore fel, eller brottsligt, att ljuga och bedra en kund med sin marknadsföring?
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."