Xbox Series X är alldeles för mycket mjukvara
Jag har märkt problem med min Series X som jag köpte på release.
På senare tid har jag märkt att ibland slutar wifi att funka, då behöver jag dra ut strömsladden för att det ska funka igen, samma gäller skivläsaren. Den kan få fnatt, den vill att jag ska köpa spelet digitalt fast skivan är i, jag trycker ut, stoppar in och den funkar fortfarande inte. Även då behöver jag dra ut strömmen för att läsaren ska börja funka.
Min Xbox 360 har extremt många fler timmar och har aldrig haft problem med varken Wifi eller läsare. Inte ens min gamla Dreamcast.
Det känns som Xbox Series X har alldeles för mycket mjukvara som kan få problem.
Originalxboxar har ofta problem med cd läsaren. Jag har 2st där jag behöver slå på den för att skivläsaren ska komma ut. Igår fick min ena original Xbox som jag köpt begagnad ett annat problem, jag kan inte få in cd läsaren då den bara skjuts ut igen så nu kan den inte läsa skivor. Det är ju helt och hållet mekaniska problem.
Xbox 360 Slim känns som den enda riktigt pålitliga Xboxen.
Jag skulle säga motsatsen faktiskt. Min Series X är nog en av de stabilaste konsolerna jag haft. Jag kan nog räkna på en hand hur många gånger den krånglat och då används den som "tvbox" och är i princip på hela tiden.
Min 360 och One hade mycket mer problem i det att måsta starta om eller att de låste sig nu och då.
"Writer and Fighter"
360-arean:
Red ring of death
Wifi-problem
Touch-knapp som gjorde att man i bland inte kunde starta/stänga av
CD-läsare som blev sämre med tiden, både att läsa samt motorn orkade knapp driva.
Omstarter i tid och otid.
X-one:
Omstarter när one-x blev för varm.
Series:
Bara funkar, startat om den när spel hängt sig.
Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!
Jag har ägt alla Xbox-varianter som funnits, de har inte krånglat en enda av dem. Min "goda" tur beror nog också på att jag bara har sladden i, ström i enheten, när den används. När de inte används är de urpluggade.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Tror nästan inte jag har dragit ur min sladd till Xboxen någonsin. Tycker också den är väldigt stabil, det enda problemet jag har är att det dyker om "prickar" på skärmen, diagonala rader emellanåt. Tror det har med tvn och konsolen att göra, om man ska välja en annan port eller bildläge etc.
Jag har ägt alla Xbox-varianter som funnits, de har inte krånglat en enda av dem. Min "goda" tur beror nog också på att jag bara har sladden i, ström i enheten, när den används. När de inte används är de urpluggade.
Hade du inga som helst problem ned 360? Jag ägde tre av de konsolerna. En rödringade, en skivläsaee dog och den tredje funkar än idag.
"Writer and Fighter"
Hade du inga som helst problem ned 360? Jag ägde tre av de konsolerna. En rödringade, en skivläsaee dog och den tredje funkar än idag.
Jag hade problem med den första modellen, som jag skickade in 4 gånger. Sen när jag skaffade Slim fick jag inte ett enda problem.
Nu finns det ett annat mjukvaruproblem sedan Microsoft stängde Xbox 360 store.
Har man ett kreditkort anslutet till sitt konto går det inte att komma online på Xbox 360, tar man bort det från kontot funkar det igen. Ganska känd bugg. Som definitivt är mjukvarufel, något med servern som Microsoft orsakat
Jag hade jättemycket problem med Xbox One, konstanta problem med uppkopplingen (blev bättre när jag uppgraderade till One X). Series X har låst sig en gång på över fyra år, i övrigt har den fungerat felfritt. Och den är verkligen välvanvänd.
Tveklöst stabilaste konsol jag ägt. Jag stod först i kö och köpte dag ett. Däremot har jag ett och annat att säga om kvaliten på Elite 2 kontrollen. Men det är en nog ett separat inlägg..
Oh, don't mention it.
Tveklöst stabilaste konsol jag ägt. Jag stod först i kö och köpte dag ett. Däremot har jag ett och annat att säga om kvaliten på Elite 2 kontrollen. Men det är en nog ett separat inlägg..
Oh, don't mention it.
Bytte nyss knapparna för LB och RB på min Elite 2.
Helt sjukt hur dålig kvalitet Mictosoft kan ha på en dyr premiumkontroll.
Elite 1 var värre. Hade 2 kontroller där gummit släppte på båda efter mindre än ett år.
Standard kontrollerna är så mycket mer hållbara än "premium" kontrollerna
Jag har märkt problem med min Series X som jag köpte på release.
På senare tid har jag märkt att ibland slutar wifi att funka, då behöver jag dra ut strömsladden för att det ska funka igen, samma gäller skivläsaren. Den kan få fnatt, den vill att jag ska köpa spelet digitalt fast skivan är i, jag trycker ut, stoppar in och den funkar fortfarande inte. Även då behöver jag dra ut strömmen för att läsaren ska börja funka.
Min Xbox 360 har extremt många fler timmar och har aldrig haft problem med varken Wifi eller läsare. Inte ens min gamla Dreamcast.
Det känns som Xbox Series X har alldeles för mycket mjukvara som kan få problem.
Originalxboxar har ofta problem med cd läsaren. Jag har 2st där jag behöver slå på den för att skivläsaren ska komma ut. Igår fick min ena original Xbox som jag köpt begagnad ett annat problem, jag kan inte få in cd läsaren då den bara skjuts ut igen så nu kan den inte läsa skivor. Det är ju helt och hållet mekaniska problem.
Xbox 360 Slim känns som den enda riktigt pålitliga Xboxen.
Känns som lite svag grund att basera någon slutsats på
Du har fått en Series X med problem, det är den enda slutsatsen man kan dra utifrån vad du beskriver.
Min fungerar felfritt, så utifrån det så kan vi alltså dra slutsatsen att Series X är en felfri konsol som alltid fungerar.
Skämt å sido så finns det väl inga alarmerande uppgifter gällande att Series X ska dras med generella problem..?
Min uppfattning är att den är väldigt välbyggd, sval och tyst - och har som sagt aldrig krånglat för mig. Däremot är spelutbudet för exklusiva spel som vanligt dåligt för Xbox, men så har det varit i tre generationer nu.
Jag ägde totalt 4 st Xbox360, bytte en gång för att få HDMI, och två ggr pga RROD. Däremellan lät den som ett flygplan, bara PS4 Pro har låtit mer.
Bytte nyss knapparna för LB och RB på min Elite 2.
Helt sjukt hur dålig kvalitet Mictosoft kan ha på en dyr premiumkontroll.
Ja, det är uselt. Min Left trigger har fastnat på den kontroll jag beställde från Design Lab. Men hur fan byter man den?
Ja, det är uselt. Min Left trigger har fastnat på den kontroll jag beställde från Design Lab. Men hur fan byter man den?
Första steget är nog att öppna kontrollen och se om det är ett mekaniskt problem. Kan spreja lite elektronikrengöring på och se om det flyttar något smuts som kanske är i vägen.
Första steget är nog att öppna kontrollen och se om det är ett mekaniskt problem. Kan spreja lite elektronikrengöring på och se om det flyttar något smuts som kanske är i vägen.
Har försökt spreja och lite andra knep, men den sitter fast stenhårt. Får nog försöka öppna den, även om jag ogärna gör det.
Någon mer som har problem med att spel kan frysa och att konsolen är så otroligt varm plus att när man ska starta konsolen är tv skärmen svart? Tycker riktigt dåligt för inte haft konsolen länge alls Xbox x pratar jag om!
Se om du kan dammsuga luftintaget. Min Xbox One behövde det att man rengjorde de lite nu och då för att den inte skulle överhetta. Behövdes bara dra dammsugarmunnstycket snabbt över luftintaget.
"Writer and Fighter"
Någon mer som har problem med att spel kan frysa och att konsolen är så otroligt varm plus att när man ska starta konsolen är tv skärmen svart? Tycker riktigt dåligt för inte haft konsolen länge alls Xbox x pratar jag om!
Ibland får jag ingen bild på tvn, men det är nog snarare tvn, då samma sak hände på min förra tv, och PS5.
Jag har haft väldigt lite problem med den här generationen. Varken min Series X eller PS5 har några problem, mer än lite stickdrift på Xbox-handkontrollen.
Lite?!? Jag har haft svårt att få kontrollerna att leva längre än en månad utan kraftig drift på PS5. Gav upp till slut. Har en som driftar en del, men det får duga. 🥲
Har däremot inga problem med konsolerna i sig, de har tuggat på bra!