Steams nya regler ger betaltjänster makt över "vuxenspel"
Jag har en ny dator och scrollar därför igenom steams utbud relativt ofta för att upptäcka något nytt. Finns det något sätt att inte visa att skräp och porrspel? Letade lite igår men hittade ingen inställning. Sex with Hitler i all ära men jag tar hellre något annat.
Burn in the light.
Jag har en ny dator och scrollar därför igenom steams utbud relativt ofta för att upptäcka något nytt. Finns det något sätt att inte visa att skräp och porrspel? Letade lite igår men hittade ingen inställning. Sex with Hitler i all ära men jag tar hellre något annat.
Det är en inställning som måste SÄTTAS PÅ för att du skall se de spelen..
Tryck på din profil och sen välj store preferences > Mature Content Filtering
Det är en inställning som måste SÄTTAS PÅ för att du skall se de spelen..
Tryck på din profil och sen välj store preferences > Mature Content Filtering
Alltså, det måste ju finnas någon form av granularitet på skiten, inte bara på och av.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Alltså, det måste ju finnas någon form av granularitet på skiten, inte bara på och av.
Har för mig att det finns lite mera om man kollar runt. Du har 5 olika checkboxes för vuxet innehåll och sedan kan du filtrera taggar, early Access, förköp etc etc.
osv.
Du vill se viss porr eller?
I drank what?
Ptja Witcher3 vill man väl kanske se, eller Cyberpunk eller andra spel. De innehåller ju "viss porr" så att säga.
Håller med tidigare; behövs mer inställningar. Sjukt trött på cashgrab hentai big boobs spel som knappt är spel överhuvudtaget, men som man tyvärr måste tillåtas visas för man inte ska missa t.ex. witcher3 eller liknande.
En del spel har väl "Mature Content" utan att vara porr. Exempelvis Witcher eller Ready or Not. Men man vill solla ut skiten, spel som är mangaporr och liknande.
Burn in the light.
Ptja Witcher3 vill man väl kanske se, eller Cyberpunk eller andra spel. De innehåller ju "viss porr" så att säga.
Håller med tidigare; behövs mer inställningar. Sjukt trött på cashgrab hentai big boobs spel som knappt är spel överhuvudtaget, men som man tyvärr måste tillåtas visas för man inte ska missa t.ex. witcher3 eller liknande.
Witcher och cyberpunk går inte under samma kategori som porr så borde vara lugn
En del spel har väl "Mature Content" utan att vara porr. Exempelvis Witcher eller Ready or Not. Men man vill solla ut skiten, spel som är mangaporr och liknande.
Kolla igenom inställningarna. Dessa inställningar finns ju. Kolla innan ni skriver... Suck.
osv.
Kommer lösas, som en del spel gör redan nu, med en patch man laddar ner externt. Inga konstigheter med det. Eller så blir det som när Patreon drog åt tyglarna, alla ändrade ord som familj till styvfamilj samt tydligt visade att alla är över 18 år gamla. Så majoriteten av spelen kommer nog finnas kvar men med skräddarsydda lösningar för att tillfredsställa alla moralister.
Märkligt av Steam. Så betaltjänster ska alltså vara de som bestämmer vad som får och inte får säljas på tjänsten?
Rent utsagt galet att vika sig åt drakarna.
Banker har styrt världen i mer än 500 år. Tror du verkligen att Steam kan göra så mycket?
Banker har styrt världen i mer än 500 år. Tror du verkligen att Steam kan göra så mycket?
Klart de kan. Ger man dem makten så tar de den.
Forumets Mega Drive-expert!
Ingen normal människa blir drabbad. Så jävla cringe med porrspel och men ta den striden då ni som vill
Vadå, vill nån köpa så ska väl inte andra lägga sig i det? Så länge det är inget olagligt..
Ingen normal människa blir drabbad. Så jävla cringe med porrspel och men ta den striden då ni som vill
De som drabbas är folk som absolut vill spela diverse porrspel med 1000-åriga demoner som tar formen av unga flickor eller övergreppssimulatorer. Inget av värde går förlorat.
Jag undrade när moralpanikens riddare skulle dyka upp i tråden.
Det var bara några årtioenden sedan sådana som ni krävde att spel som Doom, Quake, GTA och Mortal Kombat skulle förbjudas. Tråkigt att denna boomerattityd lever kvar och på ett gaminforum av alla platser.
Om ni filtrerar bort ”Mature content” så försvinner väl även våldsamma spel?
Det finns underkategorier.
Ja man kan filtrera bort mature content.
Men man kan också behålla mature content men filtrera bort porr, och på så sätt ha våld mm kvar.
Det finns väl ingen kategori man kan filtrera bort som heter just ”porr”? Istället är det begrepp som ”sexuellt innehåll”, ”NSFW”, ”naket”, ”dating” etc. Har för mig att The Witcher 3, bland andra, har ”sexuellt innehåll” bland sina kategorier, vilket gör vuxnare typer av spel likt det svårt att särskilja från de som bättre borde beskrivas som rena porrspel.
*host*
<Uppladdad bildlänk>
Tack…sitter inte vid datorn så jag kunde se Det där är ju rätt bra inställningar ifall man vill filtrera bor saker, och det borde helt klart räcka med dem.
Kolla igenom inställningarna. Dessa inställningar finns ju. Kolla innan ni skriver... Suck.
Witcher var väl mer bara som exempel, det finns andra spel som inte är "porrspel" men som ändå flaggas som sådant, till vilket det inte finns någon specifik inställning man kan klicka i för att slippa "riktiga" porrspel men ändå behålla de andra som bara råkar ha lite naket i sig. Men det är så klart lättare att bara skriva "öh men kolla inställningarna... suck" utan att veta vilka spel det rör sig om och inte heller ha något bättre konkret att säga än så.
Jag undrade när moralpanikens riddare skulle dyka upp i tråden.
Det var bara några årtioenden sedan sådana som ni krävde att spel som Doom, Quake, GTA och Mortal Kombat skulle förbjudas. Tråkigt att denna boomerattityd lever kvar och på ett gaminforum av alla platser.
Skrev jag att det skulle förbjudas? Jag skrev bara att det är cringe. Men visst känner du så starkt för porrspelens vara eller inte vara på Steam så ring och tipsa någon kvällstidning. De har nyhetstorka nu så du får säkert vara med med namn och bild om du vill.