Diskutera – Vilket spel har den bästa sommarkänslan?

Medlem

SMB 3 när man blir jagad av solen?

Medlem

Secret of Mana, spela det tillsammans med en kompis sommarlovet mellan 8an och 9an.
Bad och fiske på dagen och secret of mana på kvällen.
Nr 2 blir suikoden, samma där sommarlovsspel tillsammans med kompis

Medlem

Viva Piñata (med svenskt tal 😄)
Donkey Kong Country Tropical Freeze
Forza Horizon (samtliga)
Sea of Thieves

signatur

"There will be another time"

Medlem

Ape Escape. Spelade det för första gången sommaren 1999. Somrigt soundtrack också.

Och så har vi de här, också väldigt somriga

Medlem

Zelda 64

Kanske mest för jag körde det första gången en sommar i min ungdom.

Första gången man sprang ut på Hyrule Field kändes det inte så jobbigt att sitta själv en sommarkväll när de coola grabbarna sprang ute och festade 🌞

signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie| Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Dungeon Siege på PC. Spelet i sig är inte så somrigt men jag och en kompis spenderade varje vardagskväll under dom veckor som vi sommarjobbade ett år med att spela Dungeon Siege. Och det är fortfarande ett av mina bästa spelrelaterade minnen.

Ja jag tänkte i liknande banor. Kanske inte just dungeon siege, men diablo 2 och actionquake 2 som jag och mina vänner hade diverse lan på sommaren i slutet av 90-talet.

Lyssnade på p1 för några år sedan angående musik och varför många uppskattar den musik som man lyssnade på som liten/ungdom. Kanske ingen rocketscience men det handlar om många positiva minnen som man får vid sin uppväxt som etsar sig fast i den musik som man lyssnade på vid denna tiden.
Nu tänker jag göra en vild chansning och säga att samma konstaterande också borde kunna appliceras på dataspel, vilket är just den anledningen varför jag bland annat håller dessa spelen såpass högt i kombination med diverse andra c64 -och amiga-spel 🙂

signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Spyro-trilogin!

GTA IV ger en härlig känsla av storstadssommar. Älskar att bara ta en en taxi och titta ut genom fönstret i Liberty City när Sverige känns grått, kallt och lite för ruralt.

Medlem

Tänker spontant på yakuza infinite wealth

Medlem

My Summer Car

Medlem

Wave Race 64 får jag ta och slänga till med då

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Wave Race 64 får jag ta och slänga till med då

Helt rätt med Wave Race 64, jag fick sommarkänslor även om jag spelade det hos polaren mitt i vintern. Arkadkänsla fast hemma, sjukt att den grafiken var peak gaming back then.

https://youtu.be/3ZgaPtMoVD4?t=9

Medlem

Tony Hawks Pro Skater serien är sommar spel för mig så det är väldigt gött att 3+4 remaken precis kommit

Medlem

Firewatch. Der fångar känslan av en varm, torr, lång sommar på ett oerhört bra sätt.

Medlem

Definitivt Animal Crossing. Spelets årstider (och tid på dygnet) speglar ju verklighetens.

Sen några hedersomnämnanden,

Uncharted 1
Zelda Wind Waker
Far Cry 3

Medlem

Dave the diver är väldigt somrigt

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

https://classicreload.com/sites/default/files/arcade-outrun-s...

Hur är det här ens en fråga?! Med det magiska soundtracket och Sega blue skies är ju detta peak sommar.

Personligen associerar jag också de tidiga Tony Hawk-spelen till PSX med varma sommarnätter och gött häng, det blev mycket brädåkande då.

Vid stranden där min familj varje sommar semestrade hade ett litet arkadrum där just outrun spelades för glasspengen. Så man kan säga att för mig är Outrun mer sommar än glass! Tack för den minnesresan. Tänkte annars först på unravel-spelen…

Skrivet av Jud1t:

Vid stranden där min familj varje sommar semestrade hade ett litet arkadrum där just outrun spelades för glasspengen. Så man kan säga att för mig är Outrun mer sommar än glass! Tack för den minnesresan. Tänkte annars först på unravel-spelen…

Åh, vilket härligt minne! Tack för att du delade med dig

Medlem

Forza Horizon 4 känns potent sommar.

The Longest Journey 2: Dreamfall har också delar i Morocco som är potent somriga.

signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar