FZ utser de 100 bästa spelen genom tiderna!
Det har jag faktiskt klarat ut fast vi pratar 1/xxx. Gillat vietnam tema men musiken i det spelet är nog halva spelet. Eller när bobby stiger på en mina😄.
Grattis säger jag till den bedriften!
På vilket sätt då, att man bygger samtiidgt som man pangar?
Fortnite kopierade PubG före det var det ingenting i jämförelse, ett rätt "meh" spel.
Tecknade stilen, danser och ingame köp lockar kidsen mer än realistisk stil.
Epic vill väll dessutom göra en "Roblox" och göra Fortnite till en plattform mer tyckte jag mig läst tidigare.
Så ytterligare kopiera nån annan.
Vilka spel kopierar inte? Inte speciellt många spel som släpps idag är helt unika och inte inspirerats eller snott rakt av från andra spel!
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
Vilka spel kopierar inte? Inte speciellt många spel som släpps idag är helt unika och inte inspirerats eller snott rakt av från andra spel!
Din frågeställning har inget med min fråga att göra. Men kan svra påndet efter du svarat på min.
På vilket sätt är Fortnite ett av dom mest påverkade spelen? Och kan lägga till varför det skulle vara gubbigt att sätta det på plats 100 (eller vad det nu var)
Personligen hade det inte ens platsat in och jag kanske är gubbe men vet många barn och unga som inte heller gillar Fortnite
Din frågeställning har inget med min fråga att göra. Men kan svra påndet efter du svarat på min.
På vilket sätt är Fortnite ett av dom mest påverkade spelen? Och kan lägga till varför det skulle vara gubbigt att sätta det på plats 100 (eller vad det nu var)
Personligen hade det inte ens platsat in och jag kanske är gubbe men vet många barn och unga som inte heller gillar Fortnite
Spelet har dragit in nya spelare till gaming på samma sätt som Super Mario Brothers gjorde en gång i tiden. Det är riktat mot de yngre varav många precis slutat med pedagogiska spel som Alfons och Nicke Nyfiken. De testar Fortnite och är nu stadiga gamers.
Den påverkan som Fortnite har haft på gaming bör verkligen inte förkastas och att det är gubbigt att bortse från det ser jag som självklart!
Spelet har dragit in nya spelare till gaming på samma sätt som Super Mario Brothers gjorde en gång i tiden. Det är riktat mot de yngre varav många precis slutat med pedagogiska spel som Alfons och Nicke Nyfiken. De testar Fortnite och är nu stadiga gamers.
Den påverkan som Fortnite har haft på gaming bör verkligen inte förkastas och att det är gubbigt att bortse från det ser jag som självklart!
Det hade kunnat vara vilket spel som helst.
Tex Minecraft eller Roblox. Jag ser inte Fortnite unikt i det.
Att inte se Fortnite som nått unint är inte gubbigt det visar bara att man varit med lite längre än dom som frälsts på just Fortnite (vilket inte bara innebär barn) och kansle har en bredare syn.
Som att svara på din fråga spel kopierar från varandra hela tiden. Jag skrev att Fortnite kopierade PubG kanske råkade få in dig på det området, det var iaf inte poängen med det hela.
Att inte se Fortnite som nått unint är inte gubbigt det visar bara att man varit med lite längre än dom som frälsts på just Fortnite (vilket inte bara innebär barn) och kansle har en bredare syn.
Min första egna (inte familjens) dator var Commodores 'VIC20'... Vilken var din?
Min första egna (inte familjens) dator var Commodores 'VIC20'... Vilken var din?
En Spectravideo.
Varför du nu vill veta detta
En Spectravideo.
Varför du nu vill veta detta
Du uttrycker massor, får en följdfråga på ämnet och blir konfrontativ. Beklagar att vi inte delar åsikt. Vet inte om det finns nåt mer att hämta mellan oss men ha ett bra liv (din tur att skriva nåt konfrontativt så du "vinner". Jag förlorar medvetet så heja dig du din... alfaman! Hail!).
Du uttrycker massor, får en följdfråga på ämnet och blir konfrontativ. Beklagar att vi inte delar åsikt. Vet inte om det finns nåt mer att hämta mellan oss men ha ett bra liv (din tur att skriva nåt konfrontativt så du "vinner". Jag förlorar medvetet så heja dig du din... alfaman! Hail!).
Lol 😂 snacka om att bli upprörd och arg helt utan anledning, detta är ett diskutionsforum jag ställde fråga om varför nått är gubbigt, och du verkade då igång som om det var ett personligt påhopp. Din motfråga kom utan att du gav ett svar och hade dessutom inget med min fråga att göra eller tillförde nått i diskutionen. Jag gissar att Minecraft och Sims dyker upp på listan. Ja tom så gubbig är den.
Well jag antar väll att jag vann då, visste inte det var en tävling. 🤷♂️
Mitt råd är att inte skriva överhuvudtaget om du inte vill riskera få en motfråga etc.
Att Monkey Island 2: LeChuck's Revenge inte är i top 60 är en skam.
Man blir ju även lite rädd att spel som Gabriel Knight och Grim Fandango hamnar utanför med äventyrens tungviktare såhär tidigt.
Har fem av spelen. Två av dem skulle jag placera i Topp 20, kanske rentav Topp 10: Metroid Prime och Tomb Raider.
Metroid Prime anser jag vara en av tidernas mest lyckade övergångar från 2D till 3D. Det har liksom lyckats fånga ALLT som gjorde 2D-spelen så bra men även tillfört något som gör det till en i princip helt unik upplevelse (nåja, Exhumed / Power Slave var före med förstapersonsäventyret i fps-miljö).
Tomb Raider är precis lila bra idag som när det var nytt. Den stela kontrollen lirar i perfekt symbios med nivåernas fyrkantighet. Anniversary missförstod originalet helt och slängde in analog kontroll i ett digitalt sammanhang. Ajaj. Det må tekniskt se ut som skit men estetiken är så fet att sen går rakt igenom pixlarnas fåtalighet. Ett av rätt få spel jag nästan alltid är sugen på att dra igenom ännu en gång. Remastern från häromnyligen var precis vad spelet behövde för att kännas högaktuellt igen.
Pinball Dreams istället för Pinball Fantasies har jag svårt att greppa. Det senare gör ju allt som föregångaren gör, fast bättre och roligare. Har spelat det löjligt mycket. Men smaken är som bekant ofta dålig.
Pinball Fantasies skulle jag vilja påstå är markant sämre än Pinball Dreams. Billion Dollar Game Show är seriens sämsta bord (det händer exakt ingenting på bordet av värde såvida man inte länkar ihop en helt orimligt rad av händelser) och Speed Devils (också grymt trögt bord där på tok för stort fokus lagts på Pit Stop uppe i höger hörn och det är alldeles för knivigt att nå vissa ramper och platser på bordet). Party Land och Stones and Bones är extremt bra bord, dock. De lirar absolut i samma klass som Pinball Dreams bättre bord.
Pinball Fantasies skulle jag vilja påstå är markant sämre än Pinball Dreams. Billion Dollar Game Show är seriens sämsta bord (det händer exakt ingenting på bordet av värde såvida man inte länkar ihop en helt orimligt rad av händelser) och Speed Devils (också grymt trögt bord där på tok för stort fokus lagts på Pit Stop uppe i höger hörn och det är alldeles för knivigt att nå vissa ramper och platser på bordet). Party Land och Stones and Bones är extremt bra bord, dock. De lirar absolut i samma klass som Pinball Dreams bättre bord.
Jag tycker att Stones & Bones lätt är det bästa bordet i serien.
Har fem av spelen. Två av dem skulle jag placera i Topp 20, kanske rentav Topp 10: Metroid Prime och Tomb Raider.
Metroid Prime anser jag vara en av tidernas mest lyckade övergångar från 2D till 3D. Det har liksom lyckats fånga ALLT som gjorde 2D-spelen så bra men även tillfört något som gör det till en i princip helt unik upplevelse (nåja, Exhumed / Power Slave var före med förstapersonsäventyret i fps-miljö).
Tomb Raider är precis lila bra idag som när det var nytt. Den stela kontrollen lirar i perfekt symbios med nivåernas fyrkantighet. Anniversary missförstod originalet helt och slängde in analog kontroll i ett digitalt sammanhang. Ajaj. Det må tekniskt se ut som skit men estetiken är så fet att sen går rakt igenom pixlarnas fåtalighet. Ett av rätt få spel jag nästan alltid är sugen på att dra igenom ännu en gång. Remastern från häromnyligen var precis vad spelet behövde för att kännas högaktuellt igen.
Håller bara med! Tomb Raider och Metroid Prime borde ligga mycket högre på listan. Även Divinity: Original Sin 2. Det är ett jävligt bra spel, ligger väldigt nära Baldur's Gate 3.
Så The Walking Dead är alltså bättre och/eller "viktigare" än Metroid Prime? Nä, slutar följa den här listan nu, den går ju inte att ta seriöst.
De två spelen har väl exakt 0 likheter, olika genrer och hamnade inom 2 placeringar, är väl inte så konstigt?
Så många fantastiska spel så långt ned på listan får en att undra vilka som kommer hamna på topp 20...
Så många fantastiska spel så långt ned på listan får en att undra vilka som kommer hamna på topp 20...
Det är FZ så alla Zelda-spel. 😉
Tomb Raider är ett av 10 bästa spelen någonsin. Håller med om detta:
Just skjutandet – med dubbla puffror, förstås – kom att spela andrafiol. Strider mot diverse utrotningshotade (eller utrotade) djur förekom, men mer än detta bygger Tomb Raider upp en stämning så tät och så nervkittlande. Musiken lyfter detta med mästerlig finess och medan kontrollen och grafiken åldrats sämre är detta tidlöst.
Vi hade varit med om äventyr förut, men aldrig med sådan frihet – i 360 grader! – och med sådan attityd. Lara Croft och Tomb Raider från 1996 är för alltid.
Det är just därför det ska vara på topp 10.
Metroid Prime ska ligga högre upp.
Angående Shenmue så föll det på plats redan i originalet. Det är det mest inflytelserika spelet någonsin.
https://www.theguardian.com/games/2025/apr/03/shenmue-voted-t...
Tomb Raider är ett av 10 bästa spelen någonsin.
Angående Shenmue så föll det på plats redan i originalet. Det är det mest inflytelserika spelet någonsin.
Du tycker att Tomb raider är ett top-10 spel.
Du hade önskat se Metroid Prime högre på listan.
I en bafta-poll om mest inflytelserika spel så hamnade Shenmue etta.
Du tycker att Tomb raider är ett top-10 spel.
Du hade önskat se Metroid Prime högre på listan.
I en bafta-poll om mest inflytelserika spel så hamnade Shenmue etta.
Jag gillade också Shenmue då det begav sig, och ettan var så klart viktigare och mer inflytelserik än tvåan. Ett intressant, om än flawed äventyr! Men alltså: stor 😂😂😂 på att det skulle vara mest inflytelserika någonsin. Viktigare än Tetris, Super Mario Bros., Pacman, Space Invaders, Elite, Street Fighter, Pong, GTA 3, Xanadu, Simcity osv osv.... I mean, wat
Gissar att det e pga att Baldurs Gate 3 kmr få en högre plats som divinity är så lågt nere men Divinity OS 2 är så sjukt jäkla bra. Vill spela om de varje gång jag ser det nämnas.
BG1 på förstaplatsen! Sen DQ3 som tvåa, Stardew Valley på brons. Där har du det
Tomb Raider är ett av 10 bästa spelen någonsin.
Vad tror du om Silent Hill 2-remakens chanser till en topplacering?