Battlefield 6 måste lyckas

Medlem
Skrivet av Emilh:

Nej det har det inte varit. Det har rört sig i gränslandet mellan milsim och arkad shooter som du kallar det. Jag gissar att du inte spelat BF1942 eller BF2?. Utan mest spelat BF1 och 2042?
Det som gjorde Bf så bra förr var att det tilltalade alla oss som inte sökte efter en simulator men inte heller CoD och snoriga ungar kör 360-noscope med headshot.

Battlefields största målgrupp är just lite äldre som är en stor grupp, dessutom ofta köpstark.

Så precis som TS så hoppas jag på en massa röj men med taktik och lagom tempo.

CoD och snoriga ungar? Gissar på att du inte har spelat CoD 1 och 2 utan bara black ops 6 osv.

Medlem

Dice sålde sin själ till EA för länge sedan.

Medlem
Skrivet av doversund:

Vänta nu? Blev folk upprörda över att man kan spela som kvinna? I ett spel där du kan 360-no scop:a någon, bryta mot allt vad fysikens lagar heter, genom att hoppa mellan flygplan osv? 😀

"Bryta mot fysikens lagar, det är o.k men spela som kvinna, nej där går gränsen" *giant face palm*

Välkommen till incelnet

Medlem
Medlem

Jag tycker att ni ska sluta prata om Squad, Arma, Hell let loose eller Insurgency när ni pratar om Battlefield. Battlefield är inte och har aldrig varit milsim så alla såna jämförelser är meningslösa. BF’s närmsta granne och konkurrens är Call of duty vare sig ni vill det eller inte. BF6 kommer fortsätta den traditionen.

Själv är jag inte optimistisk som ni såg på min bild. Under EA och rådande klimat i branschen så är jag säker på att detta kommer fuckas upp med mjölkande affärsidéer och nervöst sneglande på andra stora shooters.

Medlem

bf1 var väll jättebra eller har jag missat något? bfv var ju rena kovändningen.

Medlem

Enligt läckorna så har dom tydligen mer eller mindre kopierat CoDs utbud, MP+SP + ett BR, alla vapen har massvis med olika attachments så du kan bygga egna loadouts som du kan köpa i en BR runda. BR har dessutom uppdrag på kartan som CoD.

Man kan ogilla CoD men dom har varje år ett väldigt stort utbud och en lyckad design av "grinda MP för attachments och levels" sen släpps nya BR contentet och folk kan använda det dom grindat i MP. Ger deras årliga releases långvarig engagement ifrån november och flera månader frammåt. Och om det funkar för CoD varför inte för BF om dom lyckas injicera nog med BF soul i det utbudet.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

De brände allt förtroendekapital med 2042. Jag kommer titta på det här 3 - 6 månader efter release, då borde det finnas gott om info om mtx, BP, buggar, spelarantal och hur stort problem fuskande i mp är. Sen avgör jag om det är värt pengarna.

2042 var ju inte klart när de kom.
Men hade ju något som gjorde att det var kul.
Är ett väldigt bra spel nu!
Det nya saknar allt.

Skrivet av FZGA_MER:

bf1 var väll jättebra eller har jag missat något? bfv var ju rena kovändningen.

BF5 var ju kanon bra med.

Medlem

Själv så gillar jag bara Battlefield bad company och Battlefield 1. Alltså första världskriget och Vietnam kriget mm. Dagens krig utan en rolig tvist har jag fullt upp med ändå i verkligheten. Så vill jag spela technology fps blir det SF Apex. Det är tillräckligt fantasy för att jag ska må bra.

Medlem

Det gäller att hitta en balans. Gillade BF3/4 för att det krävdes att man samarbetade, jag är helt värdelös på att träffa folk i fps pvp med allt utom en hagelbrakare eller en atombomb men lyckades ofta komma högt upp på scoreboard just för att jag koncentrerade mig på att göra jobbet, plocka baser, målsöka i tanks åt skytten osv. Kunde ha 0-3 kills men ändå ibland inneha förstaplats på poäng.

Då var det kul att spela pga co-opmomentet, men om allt går ut på frags tappar man mig direkt.

Hoppas på att BF6 blir en värdig uppföljare till BF3/4 och går tillbaks på mindre hightech prylar och mer logiska greppbara prylar samt fordon man inte spawnar på slagfältet från ingenstans med nån jäkla blinkande medalj som i Battlefront

Medlem

Förstår inte vad alla gråter om. Det är en öppen beta nästa helg , bestäm er efter det om spelet är värt att köpa. Är så less på allt gnäll över precis allt.

12
Skriv svar