Bra uppdatering till Mario Kart World men någonting känns lite ”off”?

Medlem
Bra uppdatering till Mario Kart World men någonting känns lite ”off”?

Jag kan börja med att konstatera att hysterin med alla blå skal är borta. För mig har det kommit något enstaka per bana men inte mer än så. Det problemet ur världen men samtidigt känns det som en avslagen känsla i banorna, även med de andra föremålen. Dessutom upplever jag att hastigheten på 150 cc är märkbart långsammare än innan uppdateringen. Innan gick det fort på 150 cc, kändes fortare än Mario Kart Deluxe men nu känns det långsamt. Jag valde till och med att avbryta och verkligen se om jag tog 150 cc, och visst, det hade jag gjort. Ett bra exempel är den andra banan i flower-cup (Shy Guy Bazaar), i delen du flyger med bilen så trodde jag på allvar att någon hade ett föremål som saktade ner tiden. Så var det givetvis inte…

Hur upplever ni andra Mario Kart i och med den nya uppdateringen?

Medlem

Har inte prövat men, vad bra att de minskat antalet blå skal. Har lyckats klara allt på guld 3 -stjärnigt, men inte lyckats slå en enda time trial
Jag jar dock läst att boosten från trick har ökat markant i och med nya patchen?

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Har inte prövat men, vad bra att de minskat antalet blå skal. Har lyckats klara allt på guld 3 -stjärnigt, men inte lyckats slå en enda time trial
Jag jar dock läst att boosten från trick har ökat markant i och med nya patchen?

Inget jag la märkte till, dock körde jag inte så hemskt mycket. Det stämmer säkert.

Medlem

Inte hunnit testa nya patchen, det får nog bli i helgen. Ska bli spännande med boostarna som tydligen är snabbare nu. Men synd om de dragit ned farten! Tycker fartkänslan i spelet är (var?) bra.

Jag hade i en patch framförallt gärna sett ett dedikerat spelläge (och inte gå in och krångla i VS mode) där man spelar enbart banorna och skippar raksträckorna mellan dem. Att detta inte finns gör att jag inte kommer att spela online.

Raksträckorna är toppen när man spelar med familjen eller några polare i soffan. Det är enkelt att styra, man behöver inte kunna banorna och föremålens makt jämnar ut färdighetsnivåerna och en hel del. Dock är raksträckorna grymt tråkiga när man spelat en litet tag och lärt sig mekaniken med tricksen, vilka är väldigt tillfredsställande och ett fantastiskt nytt tillskott som ger en hel del djup till körandet.

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Inte hunnit testa nya patchen, det får nog bli i helgen. Ska bli spännande med boostarna som tydligen är snabbare nu. Men synd om de dragit ned farten! Tycker fartkänslan i spelet är (var?) bra.

Jag hade i en patch framförallt gärna sett ett dedikerat spelläge (och inte gå in och krångla i VS mode) där man spelar enbart banorna och skippar raksträckorna mellan dem. Att detta inte finns gör att jag inte kommer att spela online.

Raksträckorna är toppen när man spelar med familjen eller några polare i soffan. Det är enkelt att styra, man behöver inte kunna banorna och föremålens makt jämnar ut färdighetsnivåerna och en hel del. Dock är raksträckorna grymt tråkiga när man spelat en litet tag och lärt sig mekaniken med tricksen, vilka är väldigt tillfredsställande och ett fantastiskt nytt tillskott som ger en hel del djup till körandet.

Håller med i allt. När jag spelar ovannämnda Shy Guy Bazaar från 7:an så vill jag spela 3 varv, inte förbruka 2 varv fram till själva bazaren. Vi får se hur Nintendo väljer att bygga ut spelet, potential finns det gott om.

Medlem

Det skulle vara nice att kunna skapa egna långkörningar i enduranve eller time trial

Medlem

Nu har jag prövat på 150 cc flower cup.
Vet inte om jag tycker det känns långsammare, men det skulle definitivt vara nice om de la till en 200 cc.

Blå skalen kändes definitivt mindre prevalanta iaf

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Nu har jag prövat på 150 cc flower cup.
Vet inte om jag tycker det känns långsammare, men det skulle definitivt vara nice om de la till en 200 cc.

Blå skalen kändes definitivt mindre prevalanta iaf

Kan det vara så att även mynten fått större betydelse? Är nämligen osäker hur många mynt jag hade plockat upp.

1
Skriv svar