Rösta – hur hett är Battlefield 6?
Alltså du leker soldat i ett dataspel. Är ett clownskin hela världen om spelet är kanon i övrigt?
Ja. Ungefär som att titta på Lord of the Rings, sen ser du en färgglad Simpson karaktär som Gandalf och förstör hela stämningen. Går ju att göra hundratals exempel. Tematik är ju super viktigt för vad du än gör.
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Kommer clownskins en månad efter release månne?
Hoppas det ej gör det, men tvivlar tyvärr.
Det som sagts är att BF6 kommer inte kommer få nåt sånt, men sen har vi ju Firestorm (Battle royal-spinoff) där de säkert kommer gå banana när intäkterna inte lever upp till ägarnas förväntningar.
Alltså du leker soldat i ett dataspel. Är ett clownskin hela världen om spelet är kanon i övrigt?
Ja, det är faktiskt ett problem. När jag spelar och låtsas vara soldat vill jag gärna att mina medspelare också lever sig in i det — inte springer runt och låtsas vara clowner
Ja, det är faktiskt ett problem. När jag spelar och låtsas vara soldat vill jag gärna att mina medspelare också lever sig in i det — inte springer runt och låtsas vara clowner
Du kan ju inte tvinga folk att spela dom du vill så det känns onödigt att bry sig om hur andra spelar
Du kan ju inte tvinga folk att spela dom du vill så det känns onödigt att bry sig om hur andra spelar
Jo utgångspunkten i en lek är att ni bygger upp en gemensam värld. Ni springer inte runt och leker pang pang och någon plötsligt tar upp en rosa barbie. Utgångspunkten för en lek är en koherent och gemensam miljö och den är beroende av att motparten spelar med. Utifall motparten inte vill det få han gå till ett annat spel som kanske Roblox eller dylikt. Nu vill de flesta BF spelare ha en inlevelserik krigsmiljö med ball utrustning, speciellt MÖP människorna.
En fråga till er som vill ha icke passande skins - med erat argument skulle en rosa barbie kunna vara karaktär, är det ok? Jag vill se er argumentera emot det.
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Om det finns "coola" skins osv vore det trevligt med ett val att kunna stänga av så man själv bara ser standardskinsen iaf.
Så lär det dock inte bli då dom vill att alla ska se det och själva vilja köpa det...
Men som ni säger så har dom sagt att det inte ska vara skins som inte passar in, får väl se om dom håller det.
Hela världen och hela världen.. handlar snarare om att man köper något som sen visar sig vara något annat.
Hade det ej varit ett problem så hade man väl spelat spelen som har dessa skins.
Det blir uppenbart när sådant införs i efterhand att de ej bryr sig om sin produkt.
Men 2025 är detta kulturen vilket är synd
Gameplayet från eventet lovar gott, känns som det framförallt är dålig nätkod och buggar vid release som skulle kunna få mig att byta åsikt nu.
Sidenote är att jag är glad över att det inte är en massa färgglada skins från start.
OM de inför det i BR läget har jag inte så mycket emot det, men tycker helsvarta skins och liknande som knappt syns är ett större problem.
Jo utgångspunkten i en lek är att ni bygger upp en gemensam värld. Ni springer inte runt och leker pang pang och någon plötsligt tar upp en rosa barbie. Utgångspunkten för en lek är en koherent och gemensam miljö och den är beroende av att motparten spelar med. Utifall motparten inte vill det få han gå till ett annat spel som kanske Roblox eller dylikt. Nu vill de flesta BF spelare ha en inlevelserik krigsmiljö med ball utrustning, speciellt MÖP människorna.
En fråga till er som vill ha icke passande skins - med erat argument skulle en rosa barbie kunna vara karaktär, är det ok? Jag vill se er argumentera emot det.
du kan fortfarande inte tvinga random personer online att spela exact som du vill. så att slösa energi på det är onödigt
Verkar bli riktigt intressant faktiskt, mycket som dom "brought" back...
Några få saker jag såg som jag personligen tycker är viktigt:
* Fordon står redo i spawn (tank, jets, heli etc)
* Class pickup från döda, istället för bara vapnet.
* Destruktion, kanske lite överdriven men verkar episk.
* Customizering av vapen, fordon m.m.
* Hänga bakom tanks!!
* Drag revive
.m.m.
Men man måste komma ihåg en sak... det man spelar nu när Betan släpps för alla är det vi får vid release också, alltså i form av optimering, buggar osv.
Precis som det alltid varit med tidigare spel.
Av en spontan ingivelse ville jag läsa på om seriens rötter, som jag en gång i tiden upplevde i realtid, och råkade snubbla över FragZones recension av Codename Eagle.
Där kan man, utan ett uns av ironi, läsa kommentarer som:
- En annorlunda men också väldigt roande detalj är att man kan styra alla fordon man kommer över i spelet.
- Banorna i Codename Eagle är enorma. Det tar flera minuter att med en motorcykel som är det snabbaste fordonet transportera sig från ena änden till den andra. Detta skapar rätt så enorma förseningar i spelet när man spelar tillsammans med andra, som gör att det verkligen inte lämpar sig för spel över internet med modem.
- Enligt manualen så ska Codename Eagle klara både DM alla mot alla, DM i lag och CTF.
- Grafikmotorn i Codename Eagle är enligt speltillverkarna deras egen. Speciellt byggd för att klara stora banor som liknar naturlandskap. Med ett 3D-kort ser allt faktiskt väldigt mjukt och fint ut.
- När man rör sig genom en skog i Codename Eagle så hör man naturljud överallt. Fåglar, vargar eller älgar. Tyvärr så ser man aldrig några av dessa förutom vargarna som är lite väl blodtörstiga.
Följt av:
- En revolver har i verkligheten en tendens att smälla rätt högt, medan den i Codename Eagle låter som ett ettöres smällare. Fjuttigt.
Och…
- Det blir mycket brum-brum när man bränner i 120 km/h med en motorcykel och skulle samma motorcykel sprängas så ger den ifrån sig ett stort eldmoln ackompanjerat med ett riktigt explosionsljud
Jag bara dör 🤣 Härlig resa tillbaka i den svenska spelhistorien, till en tid när även recensionerna ser annorlunda ut mot idag 😁
Jag hoppas VERKLIGEN hoppas nu att EA/DICE har lärt sig en dyrbar läxa nu från 2042! Hoppas verkligen vi är tillbaka till BF3 och BF4. Annars är nog detta döden för Battlefield serien. Lyckades få tag i 3 nycklar till betan som jag gav bort och en nyckel till mig själv så kommer testa på Torsdag.
Jag hoppas VERKLIGEN hoppas nu att EA/DICE har lärt sig en dyrbar läxa nu från 2042! Hoppas verkligen vi är tillbaka till BF3 och BF4. Annars är nog detta döden för Battlefield serien. Lyckades få tag i 3 nycklar till betan som jag gav bort och en nyckel till mig själv så kommer testa på Torsdag.
det inte DICE som gör det här spelet du får hoppas på att EA och Battlefield Studios har lärt sig
det inte DICE som gör det här spelet du får hoppas på att EA och Battlefield Studios har lärt sig
På sätt och vis så är det DICE som gör spelet. Är bara en blandning mellan 3 andra olika studios och tillsammans blir dom ” Battlefield Studios ” .
Vilket iofs verkar vara det bästa som hänt DICE sedan BF4.
Jag har varit väldigt pessimistisk, nu är jag bara lätt misstänksam, så det är ett bra tecken från min sida. Det är mycket som ser lovande ut och det verkar som att man faktiskt försöker lyssna på vad folket vill ha. Att de erbjuder både klass-låsta och icke klass-låsta servrar är en bra lösning, sen får vi se hur det blir när spelet släpps. Oavsett så blir det nog ett köp, kanske nån vecka eller 2 efter release beroende på om servrarna funkat som de ska. Runt löning kanske, om spelet nu släpps 10/10 som det sägs.
Ser enormt fram emot att spela Battlefield redan nästa vecka i den öppna betan, flera som ska?
Ser fram emot BF6. Känslan de försöker förmedla påminner mycket om ett moderniserat fps från 00- och tidigt 10-tal, när det var som bäst. En helt annan känsla än 2042 med mer engagemang och en tydlig vilja från utvecklarna att lyssna på spelarna och göra förändringar till det bättre. Självklart återstår det att se hur det blir men just nu är jag positivt inställd!
Det enda som kan oroa lite är tempot så det inte landar allt för mycket i individualism och högoktanig kill-fest på mikronivå. Jag skulle vilja se bra förutsättningar för ett större perspektiv där combined arms, hålla områden, flankering och en större känsla av "front" får ta plats, som BF gjort bra tidigare.
Jag gillade 2042. Förutom att det var lite konstigt att det kunde vara 10 personer i ett lag som hette Boris och såg identiska ut. Och att fordon hade "förmågor". Däribland att reparera sig själv utan att en engineer behövde hoppa ut och reparera. Vilket gjorde att dom kunde flyga utanför kartan och få full hälsa igen.
HATAR flygande fordon i BF 2042.
Annars var det ganska stabilt.
PSN: Oakborn86