Nomineringstråd: Världens bästa spel-låt

Medlem

Scape Main från Runescape 2/Old School Runescape:

Medlem

Det finns några kandidater. Det här är en riktig höjdare. Trumpet, körer, bongotrummor och handklapp övergår till ett modernt Jimi Hendrix.

Zombie Vikings - The Giant Plague Golem

Medlem

Ace Attorney spelen har alltid haft bra musik. Det här är min favorit. Lekfulla melodier, kusliga körer med trumattacker och en släpande gitarrslinga.

Phoenix Wright Ace Attorney : Dual Destinies - The Phantom Identity Unknown

Medlem
The Secret of monkey island theme (1990)

Soundstracket är lika fantastiskt som spelet.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Titel: Monty on the run (Theme, C64)

signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Backloggens befriare

Skriv ut titel på spel och låten, tack.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Skriv ut titel på spel och låten, tack.

Fixat

signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Medlem

Jag nominerar pausmusiken från Doom 2016: Hellwalker!

signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Medlem

World of Warcraft - Totems of the Grizzlemaw(Grizzly Hills Theme)

Många känner nog inte igen början, men vid 1.55 så.

Jäkla fin låt. :')

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Titel: Gerudo Valley (The Legend of Zelda - Ocarina of Time)

signatur

Nalle Puh

Medlem

Anno 1701 - Main Theme

Medlem

Heroes of Might and Magic III - Rampart Theme

Medlem

Heroes of Might and Magic III - Fortress Theme

Medlem

Finns så mycket att välja på Lyssnade lite på Paul Shields nyligen och även om han inte gjorde så mycket musik innan han försvann så är dom av hög klass och ofta ganska långa. Här är titelmusiken från Atari ST-spelet "Tetra Quest"... en mäktig låt på över 8 minuter👍🎵

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Medlem

Under avdelningen svår nostalgi: Diablo 1 - Tristram Village music (Eller som Deckard Cain själv hade uttryckt det: "Hello, my friend. Stay awhile and listen.") https://youtu.be/AnMR6SOBa9k?feature=shared

Medlem

Detta spel och musik förtrollade min barndom när jag fick testa Amiga 500 för första gången hos mina kära kusiner. Spelet är en klassisk Side-scrolling shooter och såhär i efterhand kanske inte 10/10 men man var svältfödd då!

Musiken får mig att tänka på The Cures - Disintegration platta med ett mörkt släpande tempo och träffsäkra melodiska slingor..

Jag nominerar Blood Money - In game Theme (Amiga)

Medlem
Skrivet av Dec:

Allså damn what this slaps hard! Tack för tips!

Tekken Tag Tournament - Ogre

Mass Effect - Vigil

Medlem

Disco Elysium Hotel Music

Medlem

World Of Warcraft Soundtrack - Stormwind (City Theme)

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Baldur's Gate -- Main Theme

Soul Blazer -- Lonely Town

Illusion of Gaia -- South Cape (The Town by the Sea)

Soul Blazer -- Southera

Kana: Little Sister -- Shiroi Kisetsu (White Season)

Phoenix Wright -- Fragrance of Dark Coffee

Medlem

Wasteland 3 - Battle hymn of the republic

Medlem

Sid Meier's Civilization VI - “Sogno di Volare” ("The Dream of Flight") av Christopher Tin.
https://youtu.be/WQYN2P3E06s?feature=shared

Dec
Medlem
Far Cry 5 - Now He's Our Father (Reinterpretation)

signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Skriv svar