Mastercard: Vi har inte krävt att vuxenspel stoppas – Valve tycker annorlunda

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Förlåt. Det tar tid för mig att läsa och analysera alla inlägg. Jag har därför förmodligen missat ett gäng inlägg.

Jag håller med om att det ska finnas konsekvenser om man beter sig illa eller om man uttrycker våldsamma åsikter. Men om någon har en oerhört skev bild av verkligheten och inte kan uttrycka den och sen bemötas med en diskussion om ämnet istället för direkt social utfrysning kommer personen förmodligen att dra sig tillbaka till något forum och bli ännu mer extrem. Att förbjuda åsikter innebär inte att dom försvinner. Dom fortsätter att sjuda under ytan tills det tar extrema uttryck. Eller hur tänker du att man ska lösa problemet?

Är det bekräftat att det är statlig påverkan som har orsakat förändringarna på Steam eller utgår vi bara från den premissen? Annars ser jag det som samma nonsens. Om man inte uppmanar till något som fysiskt kan skada andra så tycker jag att man ska få uttrycka den åsikten. Vare sig om det är någon konservativ som ifrågasätter HBTQ eller progressiv som ifrågasätter Israels rätt att existera.

Återigen, man är inte fri från konsekvenser, det är så det fungerar, samma sak gäller en massa andra saker.

Ingen har, mig veterligen, hävdat att det är statlig påverkan gällande Steam, det är en konservativ grupp i Australien som har kontaktat Visa och Mastercard.

Medlem
Skrivet av filbunke:

Återigen, man är inte fri från konsekvenser, det är så det fungerar, samma sak gäller en massa andra saker.

Ingen har, mig veterligen, hävdat att det är statlig påverkan gällande Steam, det är en konservativ grupp i Australien som har kontaktat Visa och Mastercard.

Med tanke på hur lite det har nämnts att det är EN intresseorganisation mot porr från Australien och inte "konservativa kristna" som grupp som står bakom det här så skulle jag hävda att jo, det har spekulerats om att det är "staten". Det var det jag trodde innan jag började googla och Collective Shout kom upp i flödet.
Jag menar "Kristna kyrkliga värderingar" skriker ju inte direkt intresseorganisation från Australien. Speciellt inte när det direkt kopplas samman med Trunp's USA. Eller?

signatur

PSN: Oakborn86

Medlem

Den har tråden har spårar ut fullständigt. Mods borde låsa tråden.

Skriv svar