Battlefield 6-betan är den största öppna Battlefield-beta någonsin enligt EA
tröttnade på att bli dödad av en hagelbrakare på 50 meters avstånd
Rätt realistiskt med en slug
Dock IRL så är det ännu längre bort
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Lär väl aldrig spela BF6 pga secure boot grejen.
När man läser att en del fått sina datorer brickade för att man måste gå in i bios och ändra så undrar man ju vad EA sysslar med.
Ändras förhoppningsvis till release
Jag undrar mer vad fasen folk har lyckats ändra/strula till det i sin BIOS om de har brickat sin dator när de skulle försöka aktivera Secure Boot.
Låter mer som user error än EA's fel imo.
Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange
Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange
När man läser att en del fått sina datorer brickade för att man måste gå in i bios och ändra så undrar man ju vad EA sysslar med.
Finns inget slumpmässigt ”brickande” av system pga Secure Boot. Det är folk som struntat i EA:s egna guider som tydligt går igenom vilka format man behöver kolla upp att man har och istället bara slagit på Secure Boot på sina uråldriga MBR-system. Majoriteten av PC-spelare kör Windows 11 där såväl TPM 2.0 som GPT och Secure Boot är standard, de flesta kommer därav inte märka av kraven överhuvudtaget.
Att spelet toppade 321 000 aktiva spelare i helgen visar att EA hade rätt.
Brickar man sin dator genom att försöka aktivera Secure Boot så har man gjort något helt annat än att följa instruktionerna.
Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.
Secure Boot fungerar olika mellan tillverkare när man sätter igång det
Vanligt på vissa att man får sätta igång det, välj alternativ "Custom" sen tillbaka till "Standard"
Det återställer nycklarna till standard
Och det är det som orsakar att datorn inte startar efter Secure Boot har blivit påslaget, för nycklarna är felaktigt inställda.
Skulle detta hända, ur med grafikkortet om du har iGPU på CPUn och starta om datorn
Borde komma upp på skärmen att du har konfiguerat det fel
Men får du fortfarande ingen bild så ta bort CMOS batteriet på moderkortet i tio minuter
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Läste att BF6 på konsol har stöd för mus och tngb. Är det samma som att lira på PC då? Nån som har koll?
Nu har jag ingen pc länge att jämföra mot men spelat mycket battlefield på pc tidigare och körrde nu på ps5 med kb+m och det kändes superbra!
Läste att BF6 på konsol har stöd för mus och tngb. Är det samma som att lira på PC då? Nån som har koll?
Det stor del ja. Funkade utan konstigheter för mig.
Väldigt bra o kul beta, bra jobbat EA
Det där är något som inte skrivs ofta, hur kändes det?
Spela spel är kul ibland.
När känslan sitter i under dagen och man bara väntar på att få hoppa in igen så kan man nog säga att det lyckats. Vad Company 2 känslan finns där helt klart. Sen kände jag personligen att 64 players är lite saftigt. Hade man kunnat köra 32 på de kartorna så hade det fan vart perfekt! Men, är grymt taggad inför nästa helg. Har några utmaningar kvar som jag behöver få klart.
Vart dryga 20 timmar under helgen, riktigt kul, men kartorna är alldelles för små. Istället för 64 spelare på dom mindre så skulle nog 32 passa betydligt mycket bättre, svårt att ha dom traditionella squad händelserna där man som 4-5 pers håller en punkt emot 10 spelare, om man som grupp över voice comms siktar in sig på ett objektiv så är aldrig svärmen av spelare långt bort. blir alldelles för kaotiskt.
Bästa tiden hittils var när lilla gruppen höll C på större kartan emot ett fåtal andra spelare och fordon/flygplan. den händelsen är helt omöjlig på dom mindre kartorna.
BF har alltid haft några mindre kartor sen BF3 så förhoppningen är att vi kommer kunna spela endast dom större vid release via separat playlist eller server browser, så får dom som vill köttkvarna hålla sig till dom mindre kartorna.
Optimala skulle vara server browser där man kan välja en server som 24/7 har den player counten man gillar.
Spelade breakthrough majoriteten av tiden och efter den här helgen är det här mina tankar.
Dom måste balansera vapnen. Vilket redan är bekräftat.
Små fysikbaserade buggar måste fixas.
Glinten på snipers är för kraftfull. Har aldrig gillat att man ger ifrån sig en stark reflektion oavsett var på kartan man befinner sig. Förstår att det blir obalanserat utan det, men det känns väldigt arkadigt med det. Man har ju redan kill-cam vilket avslöjar positionen. Glint borde bara synas om man siktar mot starka ljuskällor.
Gillar inte knä glidandet. Blir för mycket cod enligt mig.
Bra kötider, även om man låg på 150 000 så tog det bara några minuter.
Förstörelsen är den bästa bf har haft någonsin!
Gillar systemet med upplåsning av delar till vapnen och poängsystemet för att använda upplåsta delar.
Avslutningsvis. Jag kommer inte förköpa spelet av princip skäl, men jag kommer köpa spelet när det släpps. Tog mig till nivå 18 och klarade dom flesta utmaningar som fanns. Har verkligen saknat bf, och nu är det tillbaka på riktigt!
En sak jag inte riktigt gillat är att man kan se fordonen i 3:e person när man styr dom.
Det kan du ju bestämma själv hur du vill se. Du kan sitta inuti också.
1# FZ Troll
Hamnade på köplats 16 tusen eller vad det var, så jag spelade mafia old country istället 😂
Hade en kö på 90k igår, men den tog ca 5 min att ta mig igenom.
Ni som spelade, vilket tidigare BF är detta mest likt?
Känns som en blandning av flera tidigare titlar för min del
Man har plockat lite bra delar här och där, men det känns mest likt ett Bad Company 2 med 64 spelare istället för 32, mixat med lite movement från BFV och lite smått och gott från 3 och 4.
Hamnade på köplats 16 tusen eller vad det var, så jag spelade mafia old country istället 😂
16 tusen är ingenting, du behöver bara vänta någon/några minuter för att komma in
Kön går väldigt snabbt ner.
inte så konstigt då det är något nytt "stor spel" och det är gratis att testa se hur många som skulle köra betan om dom var tvungen betala 1000 spänn först .. Inte jag ialla fall.
Med det sagt, vad jag testa är rätt nice för vara battlefield igen, Men vet inte om dessa spel intresserar mig som dom gjorde förr.
Spelat många timmar nu i helgen och har väl lite blandade känslor. Visst har jag roligt men det är alldeles för mycket spawn/die hela tiden. Man lever i någon minut innan det är dags att spawna om, vilket gör det svårt att få in någon riktig strategi och taktik. Det känns helt klart som ett COD med lite större banor.
Mitt andra klagomål är bilduppdateringen. Jag kör på PS5 med performance mode men det är inte alls lika silkeslent som BF V är. Jag spelade BF V direkt efter en massa timmar i betan och slogs över hur allt flyter så mycket bättre i femman. Det är i princip lika snyggt också. Hoppas att DICE kan få ordning på detta.
Slutsats:
Roligt gameplay som känns ganska likt BF 3 än så länge. Banorna i betan är inte min kopp te då jag föredrar stora och vackra banor (Liberation Peak är tyvärr även den en spawn/die-fest då den är för liten). Jag minns dock BF 3-betan som bestod av den vedervärdiga banan Operation Metro då jag blev orolig att det skulle bli skit av alltihop men när själva spelet kom ut fick vi otroliga banor som gav andrum mellan skottsalvorna. Det här bådar ändå gott.
Finns inget slumpmässigt ”brickande” av system pga Secure Boot. Det är folk som struntat i EA:s egna guider som tydligt går igenom vilka format man behöver kolla upp att man har och istället bara slagit på Secure Boot på sina uråldriga MBR-system. Majoriteten av PC-spelare kör Windows 11 där såväl TPM 2.0 som GPT och Secure Boot är standard, de flesta kommer därav inte märka av kraven överhuvudtaget.
Att spelet toppade 321 000 aktiva spelare i helgen visar att EA hade rätt.
Toppade på 521 000 till och med, och det bara på Steam.
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''
Det kan du ju bestämma själv hur du vill se. Du kan sitta inuti också.
jag vet, men det ger de som kör fordonen ett oehört övertag när de har 3:e person.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >
Spelat många timmar nu i helgen och har väl lite blandade känslor. Visst har jag roligt men det är alldeles för mycket spawn/die hela tiden. Man lever i någon minut innan det är dags att spawna om, vilket gör det svårt att få in någon riktig strategi och taktik. Det känns helt klart som ett COD med lite större banor.
Mitt andra klagomål är bilduppdateringen. Jag kör på PS5 med performance mode men det är inte alls lika silkeslent som BF V är. Jag spelade BF V direkt efter en massa timmar i betan och slogs över hur allt flyter så mycket bättre i femman. Det är i princip lika snyggt också. Hoppas att DICE kan få ordning på detta.
Slutsats:
Roligt gameplay som känns ganska likt BF 3 än så länge. Banorna i betan är inte min kopp te då jag föredrar stora och vackra banor (Liberation Peak är tyvärr även den en spawn/die-fest då den är för liten). Jag minns dock BF 3-betan som bestod av den vedervärdiga banan Operation Metro då jag blev orolig att det skulle bli skit av alltihop men när själva spelet kom ut fick vi otroliga banor som gav andrum mellan skottsalvorna. Det här bådar ändå gott.
Det låter som att du springer runt utan din squad.
Jag hade riktigt kul i betan och det lutar åt att det blir ett köp i oktober! Jag spelade mest "support" och trivdes bra med den klassen! Kul att man både kan återuppliva lagmedlemmar samt dela ut ammo-lådor.
Naturligtvis behöver spelet finslipas lite och bland annat tycker jag att "Liberation Peak" i spelläget "Breakthrought" behöver ses över. Jag tycker att det var alldeles för svårt att vinna när man anföll, någon annan som upplevde samma?
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Det där är något som inte skrivs ofta, hur kändes det?
Som jag sa va det väldigt kul, serverna va stabila, fantastiskt med öppen beta som alla ville kunde testa.
Kul med all förstörelse av byggnader, spelet flöt på bra, ja även på konsol
Ni som spelade, vilket tidigare BF är detta mest likt?
Jag har spelat BF-serien sedan 2:an och skulle vilja påstå att det är en mix av BF3 och 4, med en skvätt Bad Company.
Riktigt bra, mosade igenom alla challenges och kom upp i 34h speltid mellan Tors-Söndag.
Det bästa som hänt serien sedan del 2-4!
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
Som jag sa va det väldigt kul, serverna va stabila, fantastiskt med öppen beta som alla ville kunde testa.
Kul med all förstörelse av byggnader, spelet flöt på bra, ja även på konsol
Har spelat betan syftade på just meningen med EA, hur det kändes skriva just den haha
Spela spel är kul ibland.