Diskutera – Bästa Battlefield-spelet är...

Medlem

BC2 utan tvekan

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Jag är väldigt svag för Battlefield 1942 med tanke på hur otroligt många timmar jag lagt på det spelet och expansionerna Secret Weapons och Road to Rome. Vietnam var också kul. Sen tycker jag nog att BF1 och V kommer i den ordningen, före spel 2, 3 och 4 (faktiskt också i den ordningen). 2042 har jag inte spelat alls.

Kanske kontroversiellt, men jag tyckte aldrig att BF4 var särskilt kul. Jag klagade nog på samma saker då som folk gör på BF6 idag. Folk bara sprang runt och sköt utan tanke när spelet var som störst.

Skillnaden är att jag nu tycker att BF6 är kul, kanske det roligaste jag haft med BF sedan Vietnam-tiden. Jag tycker att de flesta har lärt sig sela taktiskt på de små ytorna.

Medlem

Battlefield 2 <3
Det var där min resa i Battlefield-serien började.
BF 2142 har även en speciel plats i mitt spelhjärta.
Hovertanks var så förbannat kul där.

signatur

Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange

Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange

Medlem

1. Battlefield 2
2. Battlefield Bad Company 2
3. Battlefield 3

Medlem

Bäst Conquest BF2
Bäst Rush BC2
Bäst tema Vietnam
Coolast fordon BF2142
Bästa icke Battlefield Codename Eagle

1942 gjorde dock mycket rätt från början och ska inte glömmas. Men det jag spelat mest och haft roligast med är utan tvekan Bad Company 2.

Medlem

Battlefield 2 - Var det allra första jag spelade för nästan 19 år sedan och var det senaste enligt mig simulerat FPS spel och autentiskt militärkänsla.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Min SweClockers Profil

Medlem

Första, helt klart. Fantastiskt.

Medlem

Battlefield: Vietnam är svårslaget. Fantastiska kartor och vapen samt oslagbar atmosfär.

Medlem

Battlefield Vietnam, mestadels på grund av musiken man kunde spela i spelet med UH-1 helikopter + plan med napalm.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Jag har haft många roliga timmar spenderat med BF4 när playstation 4 släpptes då jag och min kompis köpte samtidigt och satt i samma lägenhet med två tv aparater intill varandra.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

BF3 BF2 och BF Vietnam är dom jag lagt mest timmar på.

Får en bra känsla av 6an också även om jag avskyr fordons spawnen.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

1. BC2: Trots mindre skala, fantastisk känsla, bra banor och först med grafiken, ljudet och förstörelsen.
2. BF1: Atmosfären. Rått, smutsigt och filmiskt. Än idag helt oslagbar känsla i Operations.
3. BF4: Skala, variation och spektakel, även om levolution blev lite av en gimmick.
4. BF5: Bra gameplay men fel sorts WW2 för mig.
5. BF3: Största släppet och hoppet mellan två titlar men BF4 förfinade det mesta till slut.
6. BF2/BF1942: Spelade båda mycket, särskilt BF2. Bra då men skulle ha svårt att gå tillbaka idag.

Medlem

BF1. Lägre tempo, mer öppna ytor, bättre kartor.

signatur

I drank what?

Medlem

BF2 >>> BC2 > BFV > BF4

signatur

>>> 5800X & 9070 XT 16GB @ 3x1440p, 32GB 3600mhz, 2 TB M.2, 1TB SSD <<<

Medlem

Bad Company 2 eller BF3 i sin prime..

Definitivt inte BF6 som är en direkt kopia/klon av det totala misslyckandet som är BF2042.
Tycker BF6 var ett hårt slag i magen för äkta BF-fans..

Älskade även M1 Garand i Bad Company 2 som hade en riktig skön känsla.

Medlem

Bf4 paracell islands var sjukt coolt med båtar o stormarna o så.

Medlem

BFV
Breakthrough, skönast vapen, bra förstörelse,kunde haft bäst kartor. Så trist att de la ner det. Helt fel marknadsföring förstörde allt troligtvis.
BF1 var också väldigt bra, lite trist vapenbalans men har lätt haft bäst atmosfär.
BF5-1-3-4-BC2
Har för lite speltid i resterande för att uttala mig, jag har dock spelat samtliga

Medlem

BF1 och BFV har dock bäst musik

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Battlefield 1942 var för sin tid väldigt häftigt och det gav hundratals timmar av väldigt bra underhållning.

Men Battlefield 3 är nog det som varit absolut bäst.

Medlem

Bad Company 2.
Överlägsen bandesign och klassdesign. Vapnen känns rätt och både byggnader och fiender tar skada/dör som man förväntar sig.
Tempo bra, vapnen bra, ett rush läge som fungerade och inte enbart var en köttkvarn. Nä, finns inget som det.

Som nr 2 bår nog bli BF2 och BF4 (inkl alla tillägg).

Medlem

1. BF4
2. BF3
3. BFBC2
4. BF2
5. BF1942

signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

BF2
BC2
BF3
BF1942

Medlem

BC2 och BF3. Tempot i BC2 är precis lagom. Bullet drop, förstöring ON point för båda spelen. Hade nog tyckt om BF4 mer om de inte förstört känslan i Sniper gevären, inte alls lika tydlig och skön bullet drop. Kändes mer som Quake Railguns..

Medlem

Med en så lång historia som Battlefield har så blir det ju omöjligt att inte bli nostalgisk och partisk.
Men för mig blir det nog:

• BF 3 - Ett sådant otroligt hopp i grafik och förstörelse mot föregångaren

• BF 5 - Förmodligen min favorit i allmän känsla

• BF BC2 - Grym känsla i hela spelet

• BF 2 - Vilket hopp från 1942!

• BF 1942 - Vem kan glömma när man var KSP-skytt i stridsvagnstornet, omöjligt att träffa

• BF 1 - Kanske spelseriens mest originella och "mysiga" känsla

• Codename Eagle - Maximal nostalgi på gamla LAN

Övriga har jag spelat för lite, förutom 2042 som dom lika gärna ta bort från spelserien. BF 6 står sig ganska bra så här tidigt, jag skulle kanske önska att dom tar bort lite ljuseffekter som gör det orimligt svårt att se när man går ut från t.ex. ett hus.

Medlem

Trots katastrofal lansering där det faktiskt tog månader innan spelet var i bra skick så måstw jag ändå säga BF4.
Allt där efter har gjort mig så oehört besviken...

Dock är ju betan på 6an väldigt lovande även om jag tycker speltempot fortfarande är på tok för högt.

/HomieX

signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

12
Skriv svar