Historiska personer i Wuchang: Fallen Feathers går inte längre att döda
Det här är bara för mycket och så mycket Kina. Ett fiktivt spel, kom igen.
Vafan.. Då får dom väl göra en cencurerad kinesisk version men ge fan i att pracka på oss andra detta. Studion är ju italiensk t.o.m
Precis, de kanske behöver censurera den ryska och snart även den amerikanska versionen också.
Skratta eller gråta?
😂😂😂
Löjligt.
Hade spelet funnits på GOG så hade det bara varit att behålla den gamla versionen.
Men man får väl hoppas de släpper två versioner.
Löjligt... censur är det värsta som finns.
Själv håller jag tex. folkmord högre på värsta listan även om jag håller med om att det här är löjligt speciellt när det påverkar handlingen i spelet.
Vafan.. Då får dom väl göra en cencurerad kinesisk version men ge fan i att pracka på oss andra detta. Studion är ju italiensk t.o.m
Studio är väl kinesisk? Lenzee based i chengdu står det på deras hemsida.
The Owls Are Not What They Seem
Extremt larvig och idiotisk ändring.
"Detta har också fått till följd att ungefär 50% av alla fiender nu inte längre är fiender utan är fredliga mot spelaren och man kan inte längre attackera dem under upproren."
Det är väl enbart en stor andel i kapitel 4 som dom ändrade om till icke-fientliga, inte 50% av alla fiender i spelet.
The more I practice, the luckier I get.
Extremt larvig och idiotisk ändring.
"Detta har också fått till följd att ungefär 50% av alla fiender nu inte längre är fiender utan är fredliga mot spelaren och man kan inte längre attackera dem under upproren."
Det är väl enbart en stor andel i kapitel 4 som dom ändrade om till icke-fientliga, inte 50% av alla fiender i spelet.
Ja jag menar "upproret" i kapitel 4. Så stämmer bra, inte hela spelet. Blev lite fel.
"Writer and Fighter"
Själv håller jag tex. folkmord högre på värsta listan även om jag håller med om att det här är löjligt speciellt när det påverkar handlingen i spelet.
[quote postid="4668581" userid="326688" name="Majorkraft"]
[/quote
Studio är väl kinesisk? Lenzee based i chengdu står det på deras hemsida.
Jo sant, läste snabbt och såg nu att det var Publishern som var italiensk
Skönt att folk får se hur man behandlas när man köper produkter från en diktatur.
Kina är en vidrig diktatur. Men det är ju lite dubbelmoral att bara singla ut spel från Kina. Varför inte alla tv-apparater? Grafikort? Laptops? Smartphones? Merparten av alla kretsar och elektronik görs i Kina. Hur ska alla (inklusive dig) som köper dem behandlas menar du? Tycker inte det är konsumenterna som ska behandlas illa för att de köper produkter från Kina. Fokus på internationella sanktioner och handelsavtal där länders regeringar tvingas ta ansvaret - inte konsumenterna.
"China dominates electronics manufacturing, producing over half of the world's electronics. While the exact percentage varies depending on the specific product and year, it's estimated that China manufactures 70-80% of global smartphones. For other electronics like laptops, the figure is around 90%."
Blev lite politik där, men det är inlägget jag svarar på också skyldig till. Anses det strida mot reglerna är fritt fram att modda bort mitt inlägg 👍
Skönt att folk får se hur man behandlas när man köper produkter från en diktatur.
Har dock väldigt lite att göra med att man "köper produkter från en diktatur". Samma sorts censur och självcensur har förekommit i EU under flera årtionden nu. Speciellt vad gäller den historiska autenticiteten i andra världskrigsspel.
Battlefield serien har undvikit Nazistiska symboler från första början och Medal of Honor Airborne fick jag importera från USA, då ALLA EU utgåvor av spelet, var censurerade.
Ah, synd bara att Kina inte är den ända. England har ju mass censur nu för tiden och snart slår EU in chat control mest troligen. Vilket är första steget l big brother som bestämer vad du får se, säga och göra. Ser inte bra ut för fritt skapande som ska säljas. Samma med mastercard, visa och paypal mot steam spel.
Men ja sånna här patchar är aldrig kul, hoppas de inte är allt för svårt att modda bort så alla får spelet de betala för.
Löjligt.
Hade spelet funnits på GOG så hade det bara varit att behålla den gamla versionen.
Men man får väl hoppas de släpper två versioner.
Går att ladda ner vilka versioner som helst från steam dock lite trixit.
T.ex. hur du går till väga här https://www.reddit.com/r/Steam/comments/611h5e/guide_how_to_d...