Diskutera – Bästa Battlefield-spelet är...
Svaren man får här beror väl på vilken ålder folk är i. De flesta verkar ha några år på nacken nu så spel innan BF3 blir då svaret. För mig som var inne först när BF3 kom ut blir BF3 svaret. De som är yngre än mig här kommer nog skriva BFV/2042 för det är det spelet som fick dem att bli köra i BF från början.
Utöver att spelet hade en grym singerplayer campaign så gjorde multiplayern att det fortsatte leva och fortfarande lever.
Jag gillade blandningen av stora och små kartor. Ibland kaos överallt och ingenstans. Ibland ser man ingen fiende på åratal innan man blir skjuten av en med pistol som gömt sig i en buske vid ens bas i 30min för att få sin enda kill.
Största anledningen till att jag tycker att BF3 är bäst är för att jag har fått vänner för livet därigenom. Majoriteten har jag aldrig träffat då de bor i England, Tyskland, Sydafrika m.m. Men en vacker dag så hoppas jag att det ändras.
Det antalet timmar vi spelat ihop är dock många samt roliga.
Senast igår var vi ett gäng som tog oss ann BF6-betan ihop. Vi har inte lirat BF ihop sedan BF4 började trubba av.
Gött snack varvat med skitsnack och skämta med varandra som om det inte har gått ca tio år sedan vi snackade senast.
Så får jag välja min favorit bland BF-spelen så är 3an på topp tätt följt av 4an.
Halo kompis!
Battlefield 2, inget kommer nära. Inte ens BC2.
Min lista är:
1. Bad Company 2
2. Battlefield 4
3. Battlefield 3
BC2 går fortfarande att spela samt hosta servrar till om man är intresserad via Project Rome förresten!
Det man spelade först, och mest.
Det brukar vara så oavsett vilket spel man spelar.
Än idag påminns jag om svårigheten med att välja vapen 2 istället för en ammunitionslåda eller liknande när man står där mitt emot fiende. Men det började på denna med ett bra Rush karta.
Har iofs inte spelat alla spelen. Men har aktivt spelat allt från BF4 och framåt. Bara provat BF2 och BC2 när de släpptes. För mig så det ingen tvekan vilket det bästa spelet är: BF1. Det prickade rätt på alla punkter.
Gillar BF6 betan. Känns som om BF4 har haft en affär med BFV:s movement mekanik (vilket var det bästa med det spelet). Ser fram emot släppet i höst.
Sämsta var iaf BF2042. Ingenting stämde med det spelet.
Överlag BF2, men det är för att man var i en viss ålder då också. Går man tillbaka och spelar det nu så suger det antagligen.
BF3 har jag förmodligen mest timmar i.
Men vill också slå ett slag för BF1 för att de "vågade" ta det steget och gjorde det bra. Första världskriget ledde till så sjukt mycket utveckling och genomslag, men ändå är det helt överskuggad av andra världskriget i spel.
Bf3 och bf4 är klara favoriter, men i ärlighetens namn så lär jag säga att jag nu i efterhand inte kan skilja på dem. Det bf som står ut över alla andra är bad Company 2, helt klart. Ljudbilden var grym, man hörde sina fotsteg i snön och hur ljuden ekade mellan berg och klippor. Vapnen kändes köttiga och roliga, att sätta en tracer dart i fiendens helikopter var alltid väldigt kul😃
1943. Helt sjukt att det är bortplockat från xboxbutiken.
Jag är fortfarande sur över att PC-versionen aldrig fick se dagens ljus.
Favoriterna är BF1942, BF2, BF2042 och BF: BC2.
Det var de titlarna som tog grund gameplay:et med att ha stora kartor med stora fordon och utvecklade konceptet. BF:BC 2 la sedan till förstörelse på ett sätt som faktiskt ändrade gameplay:et. I efterföljande spel är det mest en gimmick. Något som händer, inget man direkt använder medvetet.
BF3 introducerade Metro, och det var när serien började gå nedåt i mina ögon. Operation Metro tog chaoset som var Titan mode i BF2042, och tog bort allt taktiska med det. Istället för att invadera en dynamisk flygande Titan så sprang man istället korridorer och spammade granat knappen utan en enda tanke på vad som hände på kartan förövrigt.
Och visst, spel som BF1 och BF3/BF4 hade sina stunder. Men det var som de ville tilltala både CoD kids och Battlefield veteraner. Vissa hatade stora kartor, medans andra älskade dem.
Mina är nog:
•BF1
•BF:BC2
•BF3
•BF4
•BF5
Jag spelar alla dessa än idag och har väldigt roligt.
Betan av BF6 för mig, som är gammal CoD spelare, kändes exakt som ett CoD med lite större banor. Tro fan att dom gör ett uttalande om att detta kommer "krossa Cod i år" när man försöker efterlikna det. Battlefield ska vara just va det är, Battlefield. Inte försöka vara CoD med trånga banor och one man army..
Kommer inte köpa det vid rls för som det är just nu föll det verkligen inte mig i smaken. Jag försökte tycka om det men efter 15h känner jag inte alls för det.
1. Battlefield 3
2. Battlefield Bad Company 2
3. Battlefield 5
4. Battlefield 1
5. Battlefield 2042
Har bara spelat BF1942 / BF2 lokalt på lan, men BF6 är uppe och smyger i toppen mellan 3an och BC2. Får se vid Oktober om det blir mitt bästa BF spel...
AMD Ryzen 7 78003DX
Asus ROG Astral GeForce RTX™ 5080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB
1• 2142 (eller BF2142 som en del kallar det)
Fordonen och att man kunde "kustomisera" klasserna i så stor gard (i varje fall jämfört bf2)
2• Battlefield 2: Special Forces
Med ett ord änterhake (med flera nattkikare och flashbang)
3• Bad Company 1
Destruction...nowhere is safe
4• Battlefield: Vietnam
Känslan och musiken
5• Battlefield 3
Stora kartor, intensivt på banor som metro
Kan till läggas att jag inte har rört ett nytt BF spel sedan jag testade Battlefield: Hardlines Beta (har spelat BF3 och 4, samt BC2 på xbox under 2020)
Battlefield Heroes haha. Det enda BF jag spelat mer än några timmar.
Kolla på min avatar.
Kolla på min avatar.
Haha härligt.