Sätt DITT betyg på Battlefield 6-betan!

Medlem
Skrivet av Gandir:

Stämmer det så är det intressant de det strider emot EU direktiv.

Men rootkit bör aldrig få finnas i någon kernel, som tur är så tillåter inte Linux rootkit.

Kan bekräfta det själv, vilket ställer till en hel del huvudvärk för mig, då jag kör med CRT och förlitar mig på skärmsläckaren för att inte slita på fosforerna i onödan, när jag kliver bort från datorn en stund.

Åtminstone en annan har rapporterat samma sak, och har tydligen åkt på inbränning på sin OLED.
https://forums.ea.com/discussions/battlefield-6-general-discu...

Medlem

Det är en del saker jag stör mig på men det känns överlag bra! 3.5/5 - 4/5.

Fotstegsljudet är ganska horribelt(har förvisso inte testat alla ljudinställningar). Att försöka höra om någon kommer är nästintill omöjligt. Ibland hörs det, men det är något man kan förbättra utan tvekan.

Ytterligare en sak jag stör mig på är att man inte kan klättra upp på vissa ställen även fast det med enkelhet ser ut att man kan det.

Även att man fastnar i småskit/kanter ibland.

Nätkoden går även att slipa på, det känns lite ojämnt ibland på den punkten.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Kris:

Ok tack. Är det anpassat för konsol?

Jag spelade på PS5 och det var inga konstigheter

Medlem

jag bor i Södertälje, så ibland var det svårt att veta om ljuden kom från spelet eller från utanför fönstret

signatur

//monster

Medlem

Jag testade i totalt 30 minuter tror jag. Men det flöt på bra i performance mode för RTX 3070 i 3440x1440.

signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: MSFS 2024
Sen: 007 First Light | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Sa det i en annan tråd. Ser det ut som CoD, spelas som CoD, verkar som CoD, så är det CoD. 2/5

Medlem

4/5 - pga att jag haft så himla kul även om kartorna känns för kompakta och små. Saknar längd på rush/breakthrough-kartorna. De var mycket bättre i BF:BC2 där anfallarna kunde rycka fram med fordon, och jag gillade upplägget i BFV där man kunde köra flera kartor som ett "mission".
Rent mekaniskt så känns allt top-notch.

signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

3/5. Kartorna i betan kändes för små, och jag hade enorma prestandaproblem trots mer än tillräckliga datorkomponenter. Verkar drabba flertalet Ryzen-användare om man får tro forumen. Hoppas på en fix innan release.

Trots det har jag haft kul till den grad att jag lyckades klara alla challenges.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Jag är ingen Battlefield purist men seriens dragningskraft har för mig alltid varit dess stora kartor, förstörelsen, mängden fordon och lite mer taktiska strider jämfört med motpolen Call of Duty's kompakta kartor och sinnessjukt snabba strider.
Jag tycker inte att detta känns så mycket som Battlefield. Speciellt inte med detaljer som att man kan glida på knäna runt ett hörn och kunna sikta så pass att man har ihjäl någon. Det känns så oerhört mycket CoD.
Jag hade hellre sett funktioner som att om man springer för mycket blir man trött och siktar sämre och att man därför måste vara lite mer taktisk med hur mycket man springer.
Kartorna är också för små för att jag den där BF känslan ska infinna sig.

signatur

PSN: Oakborn86

Medlem

Stabil beta! Kändes bättre än vad 2042 någonsin gjorde i sitt färdiga utförande! Hade gärna sett en större map i betan, med lite större vikt på fordonsstrider, landsättning med helikopter osv osv. Blir nog ett givet köp till hösten

Medlem

En stark 3 från min sida, spelet har till skillnad från 2042 en stark grund att stå på och bra potential om Dice sköter det rätt med release och uppdateringarna efter.

+ Grafik och prestanda, trots mitt 3060Ti flyter det på bra med DLSS balanced och medium/high inställningar. Ligger stabil runt 140 fps i 1440p.
+ Vapen customization systemet. Bra system med tilldelade poäng för attachements, ett bra sätt att undvika OP builds av vapen.
+ Movement, härligt att se crouch sprint och leaning tillbaka, plus mounting av vapen mot skydd. Att tactical sprint borta är ett stort plus. Känns som en blandning av Bad Company 2 och BFV.
+Förstörelsen är tillbaka.

- Vapen balansen behöver nog ses över. Mer rekyl behövs på en del vapen, men om jag förstått det rätt så är det ett jobb som redan gjorts men som inte hann med i Betan.
- Ibland lite för mycket förstörelse, hus faller ibland för lätt, det tillsammans med att fortifications inte är tillbaka.
- UI, röriga menyer, mycket klickande, svårt att hitta bland inställningarna. Rörig HUD, vill kunna göra mer inställningar av HUD som man kunna gjort tidigare. Kunna skala ner olika element av HUD tex.
- Faktionerna, 2 engelsktalande faktioner med samma fordon på båda sidor kommer leda till förvirring.
- För mycket spotting och auto spotting. Föredrar själv BFV systemet där endast scouts kan spotta fiender och övriga kan pinga. Händer alltför ofta nu att man skjuter mott röda prickar genom rök och dylikt. Mindre spotting, större flankningsmöjligheter.
- Ingen server browser för standardlägen, bara i portal. Stort Misstag!!
- Öppna vapen för klasserna verkar bli standarden. Föredrar helt stängda klasser själv då även med det halvstängda BF4 systemet man kör ny så kommer alla ändå springa runt med M4A1. Flytten av spawn beacon till Assault kommer inte hjälpa om Assault ändå kan välja sniper rifles. Plus att dem även då kan välja en hagelbrakare som extra primary att försvara sig med om någon försöker smyga sig upp på dem.
- Inga operations / Grand Operations? Bara standard Breakthrough.

+- Osäkerheten runt kartorna. Beta kartorna var alldeles för små för att få en riktig BF känsla. Men samtidigt kanske dessa kartor var bra för att stresstesta servrar med alla samlade på en liten yta med mycket förstörelse. Även hälften av release kartorna verkar vara infanterifokuserade, visst brukar det alltid finnas sådana kartor till alla BF spel men det brukar då vara kanske högst 1-2 vid release. Inte 3-4.
+- Hur kommer skins och live service funka/ se ut? Känslan av 2 enhetliga armeér var riktigt bra just nu. Känns som ett BF spel på så sätt. Men hur kommer detta påverkas av skins och live service?
+- Lite osäkert runt movement att jag sett folk exploita sliding och glida runt överallt. Behöver ses över.
+- Fatal Headshots, blandade känslor. Bra att man inte kan bli revivad av sniper headshots, men samtidigt går det bra att överleva en fullträff från en pansarvagn?
+- Sweetspot för sniper är tillbaka, vet inte vad jag känner där.
+- Support har både heals och ammo, känns också lite fel.

Så en del plus och minus. Känns bra mycket bättre än 2042, men fortfarande som att vissa beslut tagits för att locka till sig spelare från andra FPS spel. Troligen så kommer jag själv hålla mig mycket till Portal läget just för att kunna spela på permanenta servrar och kanske ett hardcore läge. Men jag kommer garanterat utnyttja mina 10 prövotimmar via GamePass/EA Play innan jag bestämmer mig för ett köp eller inte,

Medlem

3/5 för mig. Spelet är dock snyggt och flyter bra på en "åldrande" PC med Rtx 3080. Men känner att det knappt finns utrymme för någon taktik, allt går så fort och kaotiskt.

Medlem

2/5.

Skön känsla men tyvärr verkar det som att BF har blivit som CoD där gameplay går ut på att flanka och skjuta varandra i ryggen från korta avstånd. Förstår inte varför spelutvecklare är så rädda för klassiska frontslag utan en massa sweats som glider runt med SMG och skjuter dig i ryggen från konstiga vinklar. I betan är det den som skjuter först som vinner fighten 90 % av gångerna. I tidigare upplagor har du kunnat ta skydd och skjuta tillbaka innan du är död men här är du rökt så fort fienden skjutit första skottet eftersom betan inte innehåller rekyl överhuvudtaget.

Jag skulle gå så långt som att säga att BF-betan känns exakt som en CoD-kopia i både gameplay och kartor. Det är för mig något dåligt och det belönar sweats som glider runt på röven. Brooklyn-kartan visade sig vara en total katastrof och jag skippade den varje gång.

Förresten, är det inte väldigt stor grafikskillnad på de olika kartorna? Kairo ser helt fantastiskt ut medan Gibraltar ser sämre ut än Seine Crossing i BF3.

Medlem

1/5. Jag kanske låter som en trasig skiva men detta spelet är en direkt kopia av 2042. Dom har bara tagit 2042 och ändrat på lite färger och modeller.

Helt uppenbart men trots detta har folk svårt att se det.

Nej , detta spelet var det mest ”Kejsarens nya kläder-spel” jag har sett på länge.

Fordonen känns som man kör på ett Playstation 2

Medlem

Någonstans mellan 3-4/5, spelade lite med några vänner igår och det blev kul att försöka jobba som en grupp.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

"Delta force" Är ett extremt dåligt spel. Deras customization gör nästan 0 skillnad på sakerna. BF är i beta. Dvs det är extremt lite saker med och då är det redan bättre än "Delta Force". Och deras matchmaking är fruktansvärt dålig och skickar dig till servrar i Kina med 50% fuskare.

Inte stött på en ända game breaking bug i BF. Definitivt inga grafikbuggar. Och ligger på 200+ fps utan dlss. Och med tanke på all förstörelse så är det extremt imponerande. Tror inte ens jag får ut de i "Delta force". Tror jag låg 160 sist jag testa.
Och fortfarande. Det är en beta. Och känner jag Dice rätt så är detta en 3-4 månader gammal version.
Nu står jag inte på deras sida. Men att påstå att "Delta Force" är bättre...
Btw... det är enbart Delta force i namnet.

I ena meningen hyllar du spelet baserat på betan och sen använder du det som argument mot det jag sa för att "det bara är en beta"? Eller utgår du enbart från dig själv.

Du har uppenbarligen inte spelat om du tror customization i DF inte leder till en skillnad.

DLSS och DLAA funkar till exempel inte för många. https://www.pcgamesn.com/battlefield-6/nvidia-dlss-dlaa-broke.... Det är som sagt ofta buggar hur de rör sig i början av ett spel. Jag kan länka valfritt klipp från vilken streamer som. Sen är det denna grafikbuggen som täcker hela skärmen som inte går bort förrän man dör : https://www.youtube.com/shorts/sYE3zsuJSdQ och jag har sett det hända för många streamers.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Blir en 2:a.
Bara spelat andra beta perioden. Första dagen var kul. Hektiskt och mycket att sätta sig in i samt att försöka leta reda på hur inställningar och key-binding funkar är alltid en mardröm i EA spel....

Dag 2 och 3 så drabbades jag alltmer av dålig ttk samt synch problem och den fruktade "bad netcode!"
Vad man såg var att man sköt någon i ryggen, som vänder sig om och skjuter dig en gång. Vad som hände var att du sköt och de åtta tio registreringarna då såg, var bara tre eller fyra och sedan sköts man sex gånger och dog.

Man springer runt hörn, ser ut som om man blir skjuten genom väggen, men hits registrerades innan du sprang.

Det är alltför frustrerande med så dålig performance och oavsett hur man än ställde in så blev det inte bättre. Dag 2 och 3 var detta alltför frustrerande och tråkigt.

Kartorna var inget vidare. Det kan vara kul för team dm mm men när man spelade rush och all out war så var det oftast att man hela tiden blev skjuten i ryggen för banorna var fyrkanter, breda, många små tighta vägar och väldigt få öppna. Stadskartorna var trista att spela i annat än DM lägen då det bara blev frustrerande kaos, netcode och bunny hopping och COD upplevelse.

Gillade de nya klasserna, inte så bra som det varit, men kändes OK.

Många frågetecken och om jag öh skall spela detta så blir det om man kan får till privat servrar mm för att kunna spela mer modererat samt i klaner etc som gör att man kan få till lite taktisk känsla. Hade ett par tillfällen där även om vi fick rejält med stryk hade vi kul då mitt team verkligen försökte spela med bra balans, revives, spotting och hålla ihop. Flesta matcher, gröna prickar i varje hörna av kartan....

signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av maq777:

Hagelbrakaren kan gå och dö... Går juh att snipe:a folk med den!

Det gjorde vi redan i BF3, shotgun sniper ftw!

Skrivet av Constantine:

Varför dör man av 3-4 skott och 1tap shotgun är min fråga. Detta är inte för bf fans utan för cod fans. Sarkastiska är väl att jag hatar CoD och CoD är anledningen varför bf6 är såhär så nästan att jag köper skiten bara för att få död på CoD men jag losar oavsett xD

Förstår inte varför så många är upprörda över att man dör på 1 skott av ett hagelgevär på nära håll, för du måste vara ganska nära, annars krävs avsevärt flera träffar. Jag tycker det känns ganska rimligt. Jag tycker det är betydligt mer irriterande hur lång range en vanlig SMG har. 😅

Medlem
Skrivet av jehuty:

Var ni fulla när ni satte ordningen på betygen? 😆

Nått stod inte rätt till i alla fall!

Medlem
Lite nostalgi och stundvis kul men...

...flera saker påverkade mitt betyg negativt. Jag hoppas detta fixas innan full release, annars är det inte värt ~800 kr.

De mindre kartor hade högre tempo, det var mer run-n-gun Call of duty där det spammas dubbel "noob tubes" och frestas med shotgun som alltid varit omöjliga att balansera på små kartor.

Folk hittade upp på taken i Cairo (exploit) och kampade flaggor hela matchen. Sålänge minst en i sin squad la ner en spawn beacon på ett av taken, kunde dom fortsätta vara däruppe på obestämd tid.

Fotsteg från fiender hörs knappt (jag provade olika ljudinställningar inkl. wartapes), dom kunde dyka upp precis bredvid eller bakom från ingenstans och jag var alltid död innan jag såg eller hörde något.

Det är väl typiskt Battlefield överlag men jag upplevde en stor kontrast i samarbetet på Conquest jämfört med de andra spellägen. I Conquest bryr sig folk inte ett skit om sina lagspelare, det är mer "every man for himself" medans det var tvärtom i exempelvis Breakthrough.

*Enda undantaget var Engineers som låg uppe på tanks eller sprang efter bakom och reparerade allt i sin väg. (Tror det skedde mest pga Challenge, dom ville slutföra)

Annars lite balanseringar och tweaks behövs, men det kommer säkert.
● Är inget fan av snipers "sweetspot" men det är heller ingen big deal
● Recons motion sensors räckvidd kunde varit lite större
● Assaults ability verkar för bra med en form av "wallhack"
● Spotted symbolerna är för overpowered (som vanligt). Spelare behöver inte se dig, bara skjut vid ikonen genom rök, debris och buskar.
● Firing range är uppskattad men gör det enklare att byta mellan vapen och deras tillbehör
● Vissa vapentillbehör låter bra men verkar helt meningslösa
● Netcode verkar ta oss tillbaka till BF 4 där jag ofta dog bakom väggar och objekt
● TTK kontrasten mellan vapen är enorm. M4A1 är tidernas bästa där RoF övervinner de flesta strider tack vare låg recoil

signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Mitt betyg blir 3.5/5 men detta Battlefield spel kan lätt bli 4+ bara de ser till att fixa småsakerna samt släppa vettiga maps I framtida DLC. Grunden känns bra, mycket bättre än på länge när det kommer till Battlefield, så jag har hopp.

Medlem

4/5, bästa BF sedan BC2.
Älskar att destruction är tillbaka, istället för den flashiga "levelution" som bara var häftigt att se första gångerna.
Men helt meningslöst rent spelmässigt.
Jag spelar nästan uteslutande infanteri lägena, så jag har inget behov av gigantiska kartor..
Man behöver sin squad för att det ska vara riktigt bra, svårt att få någon kontroll över flaggor/zoner om man inte har några spelare att samarbeta med.
(Även jag har svårt med hagelbössan, men det är inget nytt att ett hagel med slug är väldigt bra i ett BF spel.
Väntar bara på att folk ska börja använda den som sniper igen:)

Medlem

Testade en sväng. Var för arkadigt, för snabbt och kaotiskt med trånga banor. Inte min kopp te men jag förstår andra gillar den. 3/5 för min del.

signatur

I drank what?

Medlem

Tyckte det var bästa sedan BF1, som jag för övrigt spelade sjukt mycket. Lite för COD-aktigt tempo dock och som många andra skriver, för små banor. Tog ett antal omgångar innan jag kom in i rytmen men sen var det svårt att slita sig. Får se hur slipat det ser ut till release sen, blir nog köp tror jag.

Gen
Medlem

En lysande stark 3a av 5.

Grafik, ljud och förstörelse är ruskigt bra. Men DICE för bövelen, våga vara stolta över er egna identitet och sluta CoDifiera spelet. Som tur var inte mycket sådant men ändå småsaker som helst får försvinna. BF ska vara BF!

Personligen tycker jag TTK är lite väl kort men man är väl gammal

Medlem

4 av 5 Det var väldigt länge sedan vi fick ett bra Battlefield. Bara dom ombalanserar vissa vapen och klasser och lägger till mycket större banor så blir jag nöjd. Men det kan mycket lätt bli så att spelet blir skräp beroende på hur dom vidareutvecklar spelet med battlepass-innehåll. Obalanserade nya vapen, clownmönster på vapen och Eminem kostymer är något som kan förstöra hela grejen.

Medlem

4/5. Jag hade kul.

Medlem

BF6 betan, var ok.
Men av betan att bedöma så känns BF6 mycket mer COD än nånsin tidigare, och det är inte ett positivt betyg.
Det är en beta och mycket kan förbättras men spelet har många konstiga buggar och dåliga kartor, ingen av beta banorna är väl genomtänkt.
Flera låsta dörrar, väggar som inte går att spränga men du kan spränga bort den låsta dörren men det finns ingen dörr öppning bakom utan en betongvägg som är helt oskadd.. mm ???
som sagt en beta som kanske borde gått under early alpha.
Spelet kommer inte vara klart vid släpp.

Medlem

Jag bemödade mig en hel timme innan jag stängde av och avinstallerarde betan. Fy fan för att spela mot/med andra människor säger jag bara i den här typen av spel. Det är som att starta ett projekt där alla i projektet jobbar mot olika mål och förutsättningar för att sedan gnälla på att man inte klarade sagda projektmål.

Dock får sälva spelet får 4/5 på Xbox, blir nog en 5 om man spelar sp-kampanjen i framtiden.

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Skägg.
10 Chambers

Ser att Verdun- och Tannenberg-studion har brandat om så att allt är en serie, WW1, med den senaste Isonzo där den italienska fronten är i fokus. Och att de Gallipoli (mellanöstern) på gång. Det är kanske något för de som vill ha mer milsim, stora kartor och lägre tempo. Vill minnas att de första spelen var helt ok och användarbetygen på Steam är väldigt positiva.

https://store.steampowered.com/developer/BlackmillGames

signatur
Skriv svar