Vad spelar du för tillfället?

Medlem

Discworld 1, spelar via scummvm på en platta med penna. Att spela peka och klicka-spel med penna är fasen helt fantastiskt. Om ni är sugna på Discworld 1, så googla efter Discworld enhanced audio så finns det remastrad ljud som scummvm kan använda.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Discworld 1, spelar via scummvm på en platta med penna. Att spela peka och klicka-spel med penna är fasen helt fantastiskt. Om ni är sugna på Discworld 1, så googla efter Discworld enhanced audio så finns det remastrad ljud som scummvm kan använda.

Många år sen jag körde igenom det. Väldigt bra spel men jag minns att det var väldigt svårt att veta vad man ska göra om man inte läst böckerna. Kan bero på att jag var yngre och sämre på engelska också.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Många år sen jag körde igenom det. Väldigt bra spel men jag minns att det var väldigt svårt att veta vad man ska göra om man inte läst böckerna. Kan bero på att jag var yngre och sämre på engelska också.

Ja det är helt omöjliga pussel i det, men MYCKET humor. Och att ha läst böckerna hjälper en del då man känner igen karaktärerna och vet lite vad de är för typer etc, men det är ändå helt omöjligt att lista ut en del pussel. När jag va liten och spelade det första gången så var det en klassisk "plocka upp allt överallt och försök använda dem på allt annat". Nu är jag lite för lat, så sneglar på en walkthrough för att förstå nästa steg och sen försöker jag komma dit utan detaljerna (men ibland får jag läsa exakt vad som behövs då jag aldrig hade listat ut det annars... Har riktigt kul ändå pga humorn och galenskaperna). Men mest njuter jag av den fantastiska världen och den fantastiska musiken 😁

Medlem

Spelat ganska mycket Divinity: Original Sin - Enhanced Edition på sistone, lite drygt 30 timmar in och just levlat upp till level 8. Väldigt kul spel men är ganska svårt.
https://store.steampowered.com/app/373420/Divinity_Original_Sin__Enhanced_Edition/

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Medlem

Sitter och spelar Metroid: Dread på min Switch 2 Och nu blir det strax Grounded 2.

Medlem

Gunvalkyrie (Xbox)
Nja, det här var ju inte mycket att hänga i julgranen. Meeen, två tredjedelar in i spelet så skall jag ändå försöka ta mig i mål. Det är ju inte jättelångt.

Heretic + Hexen (Windows)
Kul att äntligen sätta tänderna i Heretic, men ärligt talat känns det mest bara… okej. Som en Doom-mod. Hexen är som vanligt helt suveränt.

Mahjong Solitaire Refresh (Windows)
Bästa Shanghai sedan originalet som jag spelat sönder på Sega Master System. Drar snabbt iväg upp mot hundra timmar spelade.

Medlem

Spelar Lego horizon adventures.. ska levla alla karaktärer till max för att få platinum. Är klar med en så tre kvar.

Tänker att jag en halvtimme ibland för att lösa det.
Imorgon leverera förhoppningsvis earlybird mafia så man kan börja med det.
Även börjat truberbrook men det kommer troligtvis inte slutföras

Medlem

Assassin's Creed Shadows PS5, snyggt och traditionellt RPG-AC än så länge, men jag är inte så långt in.

Medlem

League och CS2 det enda vettiga man kan spela nuförtiden

Medlem

Klickade hem Tainted Grail: The fall of avalon till xboxen igår. Inte hunnit igenom hela tutorialen än, men verkar lovande så det blir till att fortsätta dyka in i den världen.

Medlem

Bastion, men fattar inte alls varför det är så… hyllat. Känns som ett generiskt fågelperspektivskt actionspel till PS2 med simpla rollspelsinslag, där dess ”argument” är ett störigt kommentatorspår och nivåer som byggs upp i realtid.

Missförstå mig rätt, visst är det rätt eget presentationsmässigt men spelmässigt maler det mest bara på. Händer det mer än vad som hänt under de första två timmarna? Menar, spelet är ju inte alls långt…

Medlem

Växlar mellan Digimon World 1 (PSX), Breath of Fire IV (PSX) och Kingdom Hearts (PS2) just nu. Himla festligt med spel från barndomen men har konstant lust att spela alla tre så väldigt svårt att dedikera mig så jag tar mig någonvart. Digimon World får jag erkänna att jag med jämna mellanrum tar till youtube också då spelet är så fruktansvärt otydligt med vad jag förväntas göra. Oavsett är det riktigt mysigt hemma med alla dessa gamla godingar.

Skärmdumpsmästare
Skrivet av Legerdemain:

Bastion, men fattar inte alls varför det är så… hyllat. Känns som ett generiskt fågelperspektivskt actionspel till PS2 med simpla rollspelsinslag, där dess ”argument” är ett störigt kommentatorspår och nivåer som byggs upp i realtid.

Missförstå mig rätt, visst är det rätt eget presentationsmässigt men spelmässigt maler det mest bara på. Händer det mer än vad som hänt under de första två timmarna? Menar, spelet är ju inte alls långt…

Jag håller inte alls med, tyckte gameplayet var så starkt så det höll ihop spelet. Narrativet och nivådesignen var bara grädde på moset.

Själv har jag startat en ny save på Satisfactory så det håller mig upptagen.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Fastnat för Old School RuneScape! Riktig fin nostalgitripp 😍

signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Scars Above. Bra grafik, schysst gameplay och lagom intressant story ett fåtal timmar in. Ett helt OK AA-spel alltså.

Earthbound Beginnings, via Switch Online-appen. Det är frustrerande och unikt, i ungefär lika goda doser. En del grindande och med en absurt hög random encounter rate... Men! Det är något visst med det, ändå. Har nog kommit ungefär halvvägs och har en guide till hands eftersom spelet hade varit för kryptiskt utan. Men kan ändå förstå att det blev populärt i Japan, det finns verkligen inget annat till NES som liknar det. Synd att den amerikanska NES-lanseringen ställdes in, men ändå kul att vi fick det så många år senare!

Medlem
Skrivet av Legerdemain:

Skrivet av LancelotSwe:

Jag håller inte alls med, tyckte gameplayet var så starkt så det höll ihop spelet. Narrativet och nivådesignen var bara grädde på moset.

Spelade igenom det för några år sen iofs på mobilen, helt ok spel och förvisso ganska unikt men inte så speciellt tyckte jag då iaf.

Medlem

Mest Outland på sistone.
Oj, såg nu när jag la till Steamlänken att det är borta från steam om man vill köpa det :/

signatur

◍◯◍
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Medlem

Dune awakening för survival crafting combat exploration med några vänner. Ibland sprlar jag 2 tim och ibland 8 tim.
Riktigt kul och ibland skitsvårt så man vill kasta ut skärmen.
Speciellt svärd skölds fienderna.

Medlem

Spelade just Darksouls 2.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Stefan JL:

Mest Outland på sistone.
Oj, såg nu när jag la till Steamlänken att det är borta från steam om man vill köpa det :/

<Uppladdad bildlänk>

Drygt att dom tagit bort det. Jag gillar Housemarque:s spel men det hänger väl på att Ubisoft har licensen.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Blivit mest Styx: Master of Shadows på sistone, det är ett väldigt bra stealthspel, jag kommer köpa trean som ska släppas snart (eller nästa år?)

Sen har jag hittat användning av min gamla 46 tums TV som jag inte använt på många år, jag tänkte ha den till vertikala spel... alltså "TATE mode" om man snackar arkadspel.
spelade just lite Raiden Fighters (från Legacy collection) och det funkade jättebra. Men allra bäst funkar flipperspel på en vertikal skärm, testade lite Zaccaria Pinball det kändes perfekt när man slapp scrollandet
Har min gamla laptop (från 2012 tror jag) kopplad till TV:en så jag kan inte spela för nya spel.
Ska väl hitta någon bättre plats också så jag slipper sitta på golvet och spela😅

signatur

◍◯◍
◍◯◍

Medlem

Började lira Space Marine 2 igen häromdagen.
Fasen vad jag saknat det!

signatur

Halo kompis!

Skriv svar