Två stora Battlefield 6-banor framgrävda ur koden

Robot
Två stora Battlefield 6-banor framgrävda ur koden

Den ena lika stor som Caspian Border.

#battlefield-6


Medlem

Finns de en lista på de 9 kartorna och deras storlekar?

Medlem

https://www.reddit.com/r/Battlefield/s/byZAM75bwB så bara för att kartan blir större så är det här omöjligt?

Medlem
Skrivet av laban005:

https://www.reddit.com/r/Battlefield/s/byZAM75bwB så bara för att kartan blir större så är det här omöjligt?

Du kan göra några riktigt osköna moves i t ex. BF4 med vad jag minns. Tror just detta blir ett mindre problem på större kartor och det är sällan majoriteten spelar på det här sättet.

Större kartor lär påverka tempot men det handlar inte bara om det. För snabb health regen gör Support mindre relevant för dina medspelare och gynnar individualism, auto-spotting visar konstant fienden, kortare respawn timer, time to engagement, samt streamlinade animationer så som insta-granat. Det är fler faktorer som driver upp tempot överlag och som behöver justeras enligt mig.

Medlem

Producentens bemötande är tondövt. Menar han att majoriteten av communityn och HC veteraner har helt fel? Det är väldigt enkelt att spela de tidigare spelen och uppleva ett helt annat tempo och hur de har byggt kartorna. Det bådar inte gott för framtiden. Han verkar inte jämföra med BF1 eller BF5 heller.


signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Skrivet av laban005:

https://www.reddit.com/r/Battlefield/s/byZAM75bwB så bara för att kartan blir större så är det här omöjligt?

Om vi tar ett scenario där det där inte patchas bort. Det är ändå bara någon promille av alla spelare (förutsatt att BF6 blir populärt) som kan spela sådär. För majoriteten är den typen av movement inget problem, eller ens något de kommer stöta på.

Avstängd

Nu snackar vi! Detta är vad jag eftersöker i ett BF-spel. Öppna och stora banor. Nu blir det ett köp day 1.


signatur

SpaceX-fantast, och Tesla-nörd. Ni hittar mig i SpaceX-tråden.

*Jag skriver detta meddelande via Starlink*

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Finns de en lista på de 9 kartorna och deras storlekar?

Känns som att det åtminstone just nu och vid släpp fokuseras mer på infanteri, tid till strid (hur lång tid det tar innan du hamnar i action) och mindre kartor överlag.

Small:

  • Siege of Cairo (pansar)

  • Iberian Offensive (pansar, bilar)

  • Empire State (infanterifokuserad, inga fordon)

  • Saints Quarter (infanterifokuserad, inga fordon)

Medium(?):

  • Liberation Peak (alla fordon) känns mer som Small i betan för Conquest med lite utrymme för flankning.

  • Manhattan Bridge (helikoptrar)

  • New Sobek City (alla fordon förutom plan)

Large:

  • Mirak Valley (alla fordon)

  • Operation Firestorm (alla fordon, remake)

Medlem
Citat:

"Sirland kritiker att gå tillbaka till de små och medelstora banorna i BF3 och BF4 och jämföra intensiteten (med BF6-betan)"

Bra... Folk som klagar på tempot (eller TTK/TTD) har inte jämfört med hur det var i BF3 och BF4... Det finns jämförelser med video sida vid sida, det är samma.

Jämförelse video - Streamable

Spelet är dessutom tänkt att vara en uppföljare till BF3/BF4 (och BF 2042?) så att jämföra med BF1 och BF5, även om det finns saker att ta därifrån, är lite konstigt.

Medlem
Skrivet av Workout51:

Producentens bemötande är tondövt. Menar han att majoriteten av communityn och HC veteraner har helt fel? Det är väldigt enkelt att spela de tidigare spelen och uppleva ett helt annat tempo och hur de har byggt kartorna. Det bådar inte gott för framtiden. Han verkar inte jämföra med BF1 eller BF5 heller.

Fast de kan nog inte bara göra bf för communityn som i mångt och mycket består av 30-40++ pappor, de behöver ju tyvärr tjäna pengar och gå med viss vinst. Hade gärna sett ett bf i stil med bad Company 2 men det är naivt att förvänta sig spel i det tempot idag imo när du vill nå även den yngre publiken.

Medlem
Skrivet av Romanof:

Nu snackar vi! Detta är vad jag eftersöker i ett BF-spel. Öppna och stora banor. Nu blir det ett köp day 1.

Samma här 👍


signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Avstängd
Skrivet av DieZe:

Fast de kan nog inte bara göra bf för communityn som i mångt och mycket består av 30-40++ pappor, de behöver ju tyvärr tjäna pengar och gå med viss vinst. Hade gärna sett ett bf i stil med bad Company 2 men det är naivt att förvänta sig spel i det tempot idag imo när du vill nå även den yngre publiken.

Jag tycker personligen det finns utrymme för ett Bad Company 3.


signatur

SpaceX-fantast, och Tesla-nörd. Ni hittar mig i SpaceX-tråden.

*Jag skriver detta meddelande via Starlink*

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast de kan nog inte bara göra bf för communityn som i mångt och mycket består av 30-40++ pappor, de behöver ju tyvärr tjäna pengar och gå med viss vinst. Hade gärna sett ett bf i stil med bad Company 2 men det är naivt att förvänta sig spel i det tempot idag imo när du vill nå även den yngre publiken.

Absolut men då bör han inte uttala sig som att alla spel haft BF6 tempo och istället vara ärlig med deras nya riktning. Med senaste uttalanden står det ju klart att det blir en CoD klon och det är bara att acceptera och gå vidare.


signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem
Skrivet av Workout51:

Absolut men då bör han inte uttala sig som att alla spel haft BF6 tempo och istället vara ärlig med deras nya riktning. Med senaste uttalanden står det ju klart att det blir en CoD klon och det är bara att acceptera och gå vidare.

Fast riktningen är knappast ny, det är BF3/BF4 tempo vilket det också är tänkt att efterlikna. Så ja, gillade man inte de tempot heller så är det bara att gå vidare.

Medlem
Skrivet av Djena:

Fast riktningen är knappast ny, det är BF3/BF4 tempo vilket det också är tänkt att efterlikna. Så ja, gillade man inte de tempot heller så är det bara att gå vidare.

Det stämmer ju inte. BF1, BF5 och BF2042 var de senare spelen i serien. BF2042 var snarare gigantiskt i vissa fall. Sen håller jag inte med om att det är BF3/4 tempo eller kartor heller. Speciellt inte det vi sett hittills. Jag orkar inte återupprepa skillnaderna men de går att finna i andra trådar här.


signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem
Skrivet av Workout51:

Absolut men då bör han inte uttala sig som att alla spel haft BF6 tempo och istället vara ärlig med deras nya riktning. Med senaste uttalanden står det ju klart att det blir en CoD klon och det är bara att acceptera och gå vidare.

Fast det är inte en cod klon. Spel som är snabbare än äldre bf spel är inte = CoD. Fan ni ”härdade bf fans” låter som ett gäng riktiga surgubbar som är ledsna över att spelet inte är gubb-långsamt längre.

Medlem
Skrivet av Workout51:

Det stämmer ju inte. BF1, BF5 och BF2042 var de senare spelen i serien. BF2042 var snarare gigantiskt i vissa fall. Sen håller jag inte med om att det är BF3/4 tempo eller kartor heller. Speciellt inte det vi sett hittills. Jag orkar inte återupprepa skillnaderna men de går att finna i andra trådar här.

Jaså? De har själva sagt att BF6 är tänkt att efterlikna BF3 och BF4. Detta var exakt det som sades av EA/DICE på eventet där det announcades.

Sen behöver du inte hålla med, det räcker med att titta på videos där man jämför tempo, TTK/TTD, eller ännu bättre, jämföra själv mellan BF3/BF4 och BF6 för att kunna konstatera att tempot är lika, istället för att bara gubbgnälla och vara nostalgisk över saker som ej visar sig stämma.

Var BF1/BF5 eller BF2042 kom i "ordningen" har noll relevans i sammanhanget.

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Du kan göra några riktigt osköna moves i t ex. BF4 med vad jag minns. Tror just detta blir ett mindre problem på större kartor och det är sällan majoriteten spelar på det här sättet.

Större kartor lär påverka tempot men det handlar inte bara om det. För snabb health regen gör Support mindre relevant för dina medspelare och gynnar individualism, auto-spotting visar konstant fienden, kortare respawn timer, time to engagement, samt streamlinade animationer så som insta-granat. Det är fler faktorer som driver upp tempot överlag och som behöver justeras enligt mig.

Precis - Man kunde bunnyjump missbruka i BF4 eftersom du kunde byta riktning i luften och behålla hela momentumet. Att hoppa i BF4 var helt broken och bra spelare utnyttjade detta till max. Det är inte riktigt samma sak i BF6 då du inte kan göra detta, men däremot har man fått en slide (som man kan diskutera om det bör vara där eller inte), så du kan fortfarande ha rätt snabba rörelser eftersom det inte finns någon stamina att ta hänsyn till (precis som i BF3 och BF4 m.a.o).

Folk gillar att glömma, men movement i BF4 var också bisarr... Samt övriga problem du nämner; att man bara stirrade på minimapen och lät minimapen spela spelet åt dig; auto och 3d spotting; health regeneration som var för snabb och för bra, och animation cancelling.

Allt detta fanns i BF3/BF4 också, sen kan man tycka vad man vill om det ska vara likadant i BF6, men att tro att BF3/BF4 var "bättre" i de sammanhangen är att ljuga för sig själv.

Personligen höll jag mig till Hardcore i BF3 och BF4 där dessa problem var betydligt färre och de som återstod var mildare, och hoppas att BF6 kommer ha det läget också.

Medlem

Jag avskyr auto spotting som dom har. Tycker dom att spelaren har blivit för slö att få trycka på en knapp? Sen syns man vart man än gömmer sig, inget vidare med andra ord. Slide hör inte heller hemma i bf. Den borde dom ta bort helt.

Medlem

Ohh kan ju promota mer anti vehicle teamplay mee support, enginer plus recon som i gamla bf 4. Hoppas! 😀

Troll – skulle jag?!
Skrivet av Djena:

Bra... Folk som klagar på tempot (eller TTK/TTD) har inte jämfört med hur det var i BF3 och BF4... Det finns jämförelser med video sida vid sida, det är samma.

Jämförelse video - Streamable

Spelet är dessutom tänkt att vara en uppföljare till BF3/BF4 (och BF 2042?) så att jämföra med BF1 och BF5, även om det finns saker att ta därifrån, är lite konstigt.

Jag hade inga problem med tempot i BF6, däremot känns det lite mer som Star Wars spelen där man springer och blir ägd direkt. Och så börjar det om. Anledningen varför någon postade videon ovanför är ju för att han ställt in FoV på 180 också så det känns snabbare än vad det är. Nä för mig funkar det, det skall ändå vara kul att spela, inte ett ArmA spel... Finns självklart mycket dom lär styra upp innan release, men hoppas dom fått in mycket bra feedback nu under dessa 2 veckor.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Romanof:

Jag tycker personligen det finns utrymme för ett Bad Company 3.

Eller ett Dad Company som det låter på oss som uppskattar BFs tidiga dagar.

Tempot har jag inga problem med, men det behövs finlir lite här och där för att få bättre balans i det hela. Allt som allt är jag imponerad av betan (särskilt hur optimerad spelmotorn verkar vara, inne i en match innan man hinner hämta en kopp kaffe), känslan är att det kommer ha en stor spelarbas och hålla över tid om de fortsatt slipar på sitt alster.

Medlem
Skrivet av robbis:

det skall ändå vara kul att spela, inte ett ArmA spel...

Nu ska vi inte börja gnälla på min älskling här. Arma 3 är det enda spelet jag har över 1000h i! 😆
Fi faaan vilken dröm med ett Arma spel med snygg destruction och vettig movement. Hade inte spelat nåt annat.

Men jag håller med allt det andra.

Medlem

Stora otrånga kartor var det som gjorde Battlefield till Battlefield för min del <3

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Känns som att det åtminstone just nu och vid släpp fokuseras mer på infanteri, tid till strid (hur lång tid det tar innan du hamnar i action) och mindre kartor överlag.

Small:

  • Siege of Cairo (pansar)

  • Iberian Offensive (pansar, bilar)

  • Empire State (infanterifokuserad, inga fordon)

  • Saints Quarter (infanterifokuserad, inga fordon)

Medium(?):

  • Liberation Peak (alla fordon) känns mer som Small i betan för Conquest med lite utrymme för flankning.

  • Manhattan Bridge (helikoptrar)

  • New Sobek City (alla fordon förutom plan)

Large:

  • Mirak Valley (alla fordon)

  • Operation Firestorm (alla fordon, remake)

Ja, mindre infanterifokuserade kartor har ju alltid funnits till alla Battlefield spel. Men de har ju brukat varit en minoritet av kartorna. Kanske 2, högst 3 sådana kartor majoriteten varit medium/large kartor. Nu har det tyvärr vänt och majoriteten är små kartor.

Hoppas verkligen då att de fokuserar på större kartor post-release.

Troll – skulle jag?!
Skrivet av HiRoller:

Nu ska vi inte börja gnälla på min älskling här. Arma 3 är det enda spelet jag har över 1000h i! 😆
Fi faaan vilken dröm med ett Arma spel med snygg destruction och vettig movement. Hade inte spelat nåt annat.

Men jag håller med allt det andra.

Menade inte att Arma är ett dåligt spel, det är 2 helt olika spel... vill jag ha ett Arma så går jag till arma, vill jag ha BF så spelar jag BF, det skall inte vara en simulator, det skall vara exakt så som det är just nu!


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Jag får känslan av att BF6 är ett Battlefield "light". Det finns bara två fraktioner, NATO och någon märklig utbrytarfraktion. Det gör det ju väldigt smidigt för utvecklaren eftersom de då kan återanvända samma vapen och fordon för båda lag. I exempelvis BFV hade vi amerikaner, britter, tyskar och japaner. Alla med deras specifika vapen och fordon.

Kartorna ger en väldig "light"-känsla, nästan lite av ett mobilspel, då de flesta verkar vara små och nedbantade. Hela känslan är lite billig jämfört med BFV. Det går fort och och känns ytligt helt utan klassiska Battlefield moments.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Jag får känslan av att BF6 är ett Battlefield "light". Det finns bara två fraktioner, NATO och någon märklig utbrytarfraktion. Det gör det ju väldigt smidigt för utvecklaren eftersom de då kan återanvända samma vapen och fordon för båda lag. I exempelvis BFV hade vi amerikaner, britter, tyskar och japaner. Alla med deras specifika vapen och fordon.

Kartorna ger en väldig "light"-känsla, nästan lite av ett mobilspel, då de flesta verkar vara små och nedbantade. Hela känslan är lite billig jämfört med BFV. Det går fort och och känns ytligt helt utan klassiska Battlefield moments.

Tycker helt tvärt om. Känslan i spelet är en exakt replika av BF3 och BF4 ( mina favoriter ) och har aldrig sett bättre ut. Vl hade många så kallade ” Battlefield moments ” i betan och ser mycket fram emot oktober!

Förstår inte hur folk som säger att spelet är för snabbt. Det har ju alltid varit kaos på mindre banor i BF. Kolla bara den klassiska Metro tex. Mindre / Medium banor = snabbt spel och kaos medan större banor = långsamt spel och taktik. Så har det alltid varit.

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Tycker helt tvärt om. Känslan i spelet är en exakt replika av BF3 och BF4 ( mina favoriter ) och har aldrig sett bättre ut. Vl hade många så kallade ” Battlefield moments ” i betan och ser mycket fram emot oktober!

Förstår inte hur folk som säger att spelet är för snabbt. Det har ju alltid varit kaos på mindre banor i BF. Kolla bara den klassiska Metro tex. Mindre / Medium banor = snabbt spel och kaos medan större banor = långsamt spel och taktik. Så har det alltid varit.

För mig är inte klassiska Battlefield moments att skjuta fiender i ryggen från våningen ovanför eller att bli dödad av någon som glider runt på röven. Det var i princip det enda som hände i betan. Liberation Peak kunde bjuda på ett och annat Battlefield moment men även den höll inte måttet helt.

Ja, Metro och andra värdelösa mindre kartor (Operation Locker ger mig illamående än idag) fanns även i tidigare titlar men då var det en eller två. I BF6 verkar ju majoriteten av kartorna vara små och trånga. Det innebär att jag kommer att tvingas att genomlida hjärndött CoD-gameplay majoriteten av mina spelsessioner eftersom bara ett par stycken av kartorna är klassiska Battlefield-kartor.

Medlem

Folk gnäller på allt! Battlefield skulle faktiskt bli roligare med högre tempo och mindre kartor.

12
Skriv svar