Europa Universalis V – storstrategin släpps i höst

Robot
Europa Universalis V – storstrategin släpps i höst
Medlem
Medlem

Hur bra är deras tutorial? Ser sköj ut fast djupet i deras spel skrämmer mig alltid

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem
Skrivet av Workout51:

Hur bra är deras tutorial? Ser sköj ut fast djupet i deras spel skrämmer mig alltid

Om CK3 är något att gå på så är tutorialen duglig.
I kombination att spelet ”börjar om” utan en miljard tillägg och ändringar så är nog spelet så pass nybörjarvänligt som dessa spel kan bli!

Så var iaf CK3 jämfört med CK2 och jag hoppas verkligen desamma nu då jag vill spela EU men inte orkat sätta mig in i nuvarande version.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Workout51:

Crusader Kings 3 och Victoria 3 (deras senaste spel) har okej tutorials. Men du kommer fortfarande nog vara tvungnen att titta upp mycket på Youtube eller wiki. Eu4 har ings bra tutorials dock

Medlem

Ett av många Live Service spel från Paradox. Redan innan release är 3 DLC annonserade. Tittar man på de tidigare spelen när det inte är rea kostar de omkring €380 att köpa med all DLC. Men affärsmodellen verkar fungera.

Medlem
Skrivet av Workout51:

Samma här. Känns som man behöver lägga lika mycket tid som ett heltidsjobb för att ens lära sig förstå allt. Men det kanske är värt

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ett av många Live Service spel från Paradox. Redan innan release är 3 DLC annonserade. Tittar man på de tidigare spelen när det inte är rea kostar de omkring €380 att köpa med all DLC. Men affärsmodellen verkar fungera.

Finns ju oftast ingen anledning till att köpa all DLC dock, Cosmetics och annat behövs inte och alla expansioner tilltalar inte alla och är inte nödvändiga för att man skall få nöje från spelet.

Många har t ex skippat Legends of the Dead för Crusader Kings 3 för att det inte gav något mervärde.

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Utlagt över 12 så är det inte särkilt mycket pengar varje år. Ser hellre att de har den här modellen än att de släpper nya spel med något års mellanrum.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Tror folk som inte köpt löpande använder deras prenumerationer. Får du allt för typ 4 euro i månaden.

Medlem

Tänk att behöva prenumerera på dlc:s *shivers* ... Att inte ens äga dlc:s efter *shivers again*
Gillar paradox strategispel men deras affärsmodell (som verkar fungera..) får mig att må fysiskt dåligt.

1
Skriv svar