Heroes of Might and Magic firar 30-årsjubileum
Helt magisk spelserie.
Ja. Den har varit på dekis efter HoMM5, men grundkonceptet är fortfarande så jäkla stabilt.
Kombinerar man med de ofta bedårande världskartorna, de rättframma men ändå djupa strategierna, soubdtracks som (imho) är med på vilken top10 lista som helst,och så klart.... "bara en runda till" loopen.
Nya Olden Era verkar lovande!
De jobbar nära HoMM3 communityt för att få långvarig spelglädje.
Paul Anthony Romero är tillbaka och gör delar av musiken (även killen som jobbat med tex Horizon är där) som sen ska spelas in av HoMM Orchestra. En polsk live orkester som i åratal kört konserter med livemusik med HoMM musiken.
Signe de slaviska folken och deras djupa kärlek till HoMM. Jag tror få i väst förstår exakt hur stort HoMM3 är/var i öststaterna. Inte ens skaparna själva visste! För alla ex var ju piratkopior, så det sålde rätt dåligt.
Om man vill vara lite konspiratorisk; Ubisoft fundade Unfrozen för utveckling av HoMM Olden Era. Men de kan ha satt krav att det skulle vara klart till 30-års jubileet. När Unfrozen märkte att det inte höll så bad de Ubisoft om mer pengar och förlängd deadline, men fick nej. Så de kontaktade Hooded Horse som gick in som co-publisher, gav tillskott av pengar och spelet fick mer tid på sig. Nackdelen för Unfrozen är att det nu kommer gå % pengar till både Ubisoft och Hooded Horse, samt att Steam tar sin vanliga %. Lämnar mindre kvar till utvecklaren. Men det är så branchen fungerar.
Jag hade tidigare wishlistat ett spel från Hooded Horse, där det försvann från dem. Ett indie SF strategispel som tagit väldigt lång tid på sig. De fick inte förlängt med HH och det försvann från deras katalog. Utvecklarna försöker nu själva publicera spelet på Steam, men med tanke på sinande pengar kommer utvecklingstiden bli ännu längre. (Alliance of the Sacred Suns)
Stort grattis oavsett, Homm3 kan vara det bästa och mest kompletta spelet som gjorts. Även om jag vid tillfälle gillar homm2 mer, jag gillar även homm5 mycket. Alla tre spelen moddas och har folk som både spelar och fixar.
Om man vill vara lite konspiratorisk; Ubisoft fundade Unfrozen för utveckling av HoMM Olden Era. Men de kan ha satt krav att det skulle vara klart till 30-års jubileet. När Unfrozen märkte att det inte höll så bad de Ubisoft om mer pengar och förlängd deadline, men fick nej. Så de kontaktade Hooded Horse som gick in som co-publisher, gav tillskott av pengar och spelet fick mer tid på sig. Nackdelen för Unfrozen är att det nu kommer gå % pengar till både Ubisoft och Hooded Horse, samt att Steam tar sin vanliga %. Lämnar mindre kvar till utvecklaren. Men det är så branchen fungerar.
Jag hade tidigare wishlistat ett spel från Hooded Horse, där det försvann från dem. Ett indie SF strategispel som tagit väldigt lång tid på sig. De fick inte förlängt med HH och det försvann från deras katalog. Utvecklarna försöker nu själva publicera spelet på Steam, men med tanke på sinande pengar kommer utvecklingstiden bli ännu längre. (Alliance of the Sacred Suns)
Ja, det finns absolut en chans att det är så. Jag tyckte själv att det var konstigt att HH skulle in där eftersom Ubi så klart har pengar att utveckla det där själva. Men jag har tidigare tänkt att just Ubi troligen aldrig skulle vilja satsa det som behövs. Ubi ville nog i grunden bara göra detta för pga Silksong Songs of Conquest eller vad det heter OCH att man MÅSTE göra lite Homm ibland och eftersom denna spelserie knappast är en storsäljare i dessa dagar så vill man heller inte lägga några pengar på det.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Ett av barndomens mest spelade spel med polare, ironiskt nog så tror jag vi aldrig lyckades avsluta en enda match. Blev alltid att tiden rann ut och nästa gång var det nån annan som var med och då fick man starta nytt, och gick det för lång tid i mellan så var det också lika bra att starta nytt då ingen kom ihåg något av tidigare rundan. Hade säckert 20st spar filer med diverse combo av olika spelare som aldrig blev avslutade
Trevligt initiativ men känns inte som något man vill fira med Ubisoft
Vad är det som alla har imot Ubisoft?
Vad har de gjort för att förtjäna så dåligt rykte. Är det för att de har många gay personer i sin personalstyrka?
Så länge de gör bra spel spelar det väll inget roll. Dock jobbar de mest med sina kassa spel, när de har bra serier. Bra spel jag kommer på förutom Heroes of might and magic är Settlers, Rayman, Might and magic
Oj, trodde nästan detta skulle vara ännu äldre! Men ja, HoMM3 är ju ett legendariskt spel inom sin nisch. Aldrig spelat tvåan, men hört mycket gott om den också.
Är det nåt spel efter trean som är i närheten sv samma klass?
Jag tycker personligen att HoMM7 var riktigt bra, men inte riktigt samma klass som HoMM3 (framför allt så tycker jag HoMM3 har en tidslös grafisk stil, HoMM7 är mer modernt men känns inte tidlöst på något sätt). Magisystemet i 7 älskde jag dock. Kan vara lite hit or miss, hade kört det mer om inte det haft någon form av memory leak som gjorde att spelet blev ospelbart för mig efter någon timme eller två (händer endast en minoritet av spelare såvitt jag vet dock, oklart varför).
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Vad har de gjort för att förtjäna så dåligt rykte. Är det för att de har många gay personer i sin personalstyrka?
Så länge de gör bra spel spelar det väll inget roll. Dock jobbar de mest med sina kassa spel, när de har bra serier. Bra spel jag kommer på förutom Heroes of might and magic är Settlers, Rayman, Might and magic
Det var ett märkligt resonemang. Det handlar mer om hur Ubisoft förde Heroes of Might and Magic-serien rakt ner i graven efter Heroes 4. En tidigare älskad spelserie, poof! no more
Får hoppas att Olden Era kan återuppliva serien
Det var ett märkligt resonemang. Det handlar mer om hur Ubisoft förde Heroes of Might and Magic-serien rakt ner i graven efter Heroes 4. En tidigare älskad spelserie, poof! no more
Får hoppas att Olden Era kan återuppliva serien
Jag håller med, önskar att det inte vore så, men det är helt enkelt inte lika bra spel som när de gjordes av New World Computing
Jag tycker personligen att HoMM7 var riktigt bra, men inte riktigt samma klass som HoMM3 (framför allt så tycker jag HoMM3 har en tidslös grafisk stil, HoMM7 är mer modernt men känns inte tidlöst på något sätt). Magisystemet i 7 älskde jag dock. Kan vara lite hit or miss, hade kört det mer om inte det haft någon form av memory leak som gjorde att spelet blev ospelbart för mig efter någon timme eller två (händer endast en minoritet av spelare såvitt jag vet dock, oklart varför).
Tack för tipset! Del 7 är bra alltså, ska spana in det.
Tillhör den lilla skaran som har HOMM4 som favorit. Bäst musik, gillar strids- och levelingsystemet på hjältarna.
Men favoriten var nog att de till varje item man plockade upp eller interagerade med på kartan - hade en liten tillhörande story i form av text. Istället för ett vanligt "You get a lucky charm" kunde det istället vara "You enter the sunlit meadow, the scent of flowers and sounds of hummingbirds envigors you.... Osv osv"
Det har ingenting med personalens sexuella preferenser att göra, det handlar om att företaget pumpar ut skit och inte lär sig av sina misstag. Ubisoft Connect gör ju inte saken bättre heller precis.