Världens bästa spel-låt: Grupp A - I

Medlem

Många bra låtar....men Castlevania Simons Quest - Bloody tears \,,/

Medlem

Går inte att slå Wily's Castle

Medlem

Kul initiativ! För att göra det lite lättare, går det inte att göra större grupper på typ 50st och sedan röstar folk på sin favorit därifrån? Top 5 eller något går vidare. Så gör du det för alla och sen introducerar du matcher baserat på finalisterna från alla grupper. För som folk säger kommer det här ta ett bra tag och risken är att folk tappar intresset.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Redaktör
Ponny

Det här blir en resa! 🔥Har en känsla av att Dr. Wily's Castle kommer gå långt.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Lite synd att jag missade nomineringen. Mega man blir ju svårslagen. Har för mig att R-type och Gladius (har jag för det hette) var riktiga pangspel mht musiken. Fick demo-/crackarscenen vara med? De hade ju en hel del fantastiska låtar?

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Nej, ingen nominerade den. Däremot finns två andra låtar från Turrican 2 med.

Attans! Missade den tråden, är ingen frekvent forumbesökare. Men fint att Turrican 2 representeras i alla fall

signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Jud1t:

Lite synd att jag missade nomineringen. Mega man blir ju svårslagen. Har för mig att R-type och Gladius (har jag för det hette) var riktiga pangspel mht musiken. Fick demo-/crackarscenen vara med? De hade ju en hel del fantastiska låtar?

Ja! Glömde helt nominera R-Type. Älskar nästan alla låtar från Super R-Type men kanske främst den här:

Skrivet av superlim:

Så många frågetecken, samtidigt så bra! I ams le confuze

Medlem
Skrivet av Sarato:

Varför är golfspelet med i så många omröstningar?

Som jag förstår det utifrån Herr Kebabs inlägg och lottnings-video börjar vi med ett gruppspel. Alla i gruppen ska möta alla. De med bäst placering går vidare.

Och i den här tråden möter NES Open Tournament Golf alla andra låtar från gruppen. Nästa gång blir det någon annan låt som möter resterande låtar från gruppen. Och så vidare. Tills vi får ett resultat.

Sjukt jobb du gör @keffkebab, det här ska bli vansinnigt roligt! Större delen av spelen har jag inte ens spelat, så jag kan rösta med ärliga öron

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Backloggens befriare
Skrivet av AHTF:

Åh kul intiativ, synd att jag först såg det nu. Om det var nomineringar hade jag helt klart nominerat baba yetu civ 4! Vann väl till och med en Grammy. Enda spelet jag suttit och bara lyssnat i startmenyn

Ps: såg nu att det blir fler låtar, så kanske är med

Baba Yetu är med 🫠

signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Sarato:

Varför är golfspelet med i så många omröstningar?

@Nomman har helt rätt.

signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Emblaz:

Många bra låtar....men Castlevania Simons Quest - Bloody tears \,,/

Den är med!

signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Workout51:

Kul initiativ! För att göra det lite lättare, går det inte att göra större grupper på typ 50st och sedan röstar folk på sin favorit därifrån? Top 5 eller något går vidare. Så gör du det för alla och sen introducerar du matcher baserat på finalisterna från alla grupper. För som folk säger kommer det här ta ett bra tag och risken är att folk tappar intresset.

Ja, det finns massor med olika sätt att göra det på.

Mitt huvudfokus var att det ska vara hanterbart att lyssna igenom låtarna och bilda sig en uppfattning och vilken som är bäst av två låtar i taget.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Men sluta lägg inbäddningar till Youtube. Lägg länkar istället. Så fort du öppnar spoilern registrerar Youtube dig

Backloggens befriare
Skrivet av Kiske:

Men sluta lägg inbäddningar till Youtube. Lägg länkar istället. Så fort du öppnar spoilern registrerar Youtube dig

Min storebror har redan konto på FZ så han ser mig oavsett.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ja, det finns massor med olika sätt att göra det på.

Mitt huvudfokus var att det ska vara hanterbart att lyssna igenom låtarna och bilda sig en uppfattning och vilken som är bäst av två låtar i taget.

Jag tycker du gjort helt rätt! Sjukt bra jobbat! 😄

Medlem

Riktigt rolig tävling! Har aldrig spelat Mega Man 2 - men satan vilken skön låt!

Får tacka Kebabben för allt slit

Medlem

WIleys castle låten kommer gå långt, helt klart en klassiker.. och en jävla banger.

Medlem
Skrivet av sajh:

WIleys castle låten kommer gå långt, helt klart en klassiker.. och en jävla banger.

Verkligen. Det är min vinnare bland alla låtarna i den här tråden iaf.

Skrivet av sajh:

Helt klart en av de starkare kandidaterna! Gissar på att det är ett par Mega Man-dängor som kan gå långt, jag gillar knappt ens spelen men musiken är tamejtusan top notch

Medlem

Wilys castle - javisst, men the moon från duck tales är nog fan ännu bättre!
Men Brinstar från Metroid (NES) är ju fet, liksom introlåten i Giana Sisters C64, Cybernoid på C64 och sist men inte minst Section Z level 1. Bara för att nämna några som kommer till mig direkt.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Helt klart en av de starkare kandidaterna! Gissar på att det är ett par Mega Man-dängor som kan gå långt, jag gillar knappt ens spelen men musiken är tamejtusan top notch

Samma här, inte lirat ett enda Mega Man till NES

Medlem
Skrivet av Fatherbrain:

Wilys castle - javisst, men the moon från duck tales är nog fan ännu bättre!

Ja, dom kommer ta sig långt, båda två.

12
Skriv svar