No Man's Sky-chef missnöjd med Silksong-priset – vill betala mer

Robot
No Man's Sky-chef missnöjd med Silksong-priset – vill betala mer
Moderator

Köp till dig själv och hela familjen!

signatur

Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tycker också att det nog kunnat bumpa iaf till 400 utan att det hade haft någon effekt på försäljningen. Jag har fått långt mer nöje med Hollow Knight än vad jag betalat för det.

Medlem

Gissar de vill helt enkelt att de flesta ska kunna spela det dom har skapat och tjäna lite pengar för att kunna fortsätta skapa i framtiden.
Allt behöver inte handla om att bli rik

Skärmdumpsmästare

Känns som ett väldigt förmånligt pris, reagerade över det faktiskt.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Först är dom för dyra, nu är dom för billiga.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Många kommer att köpa flera kopior. De vet om detta. Själv kommer jag köpa digitala versionen till Switch 2 direkt, efter att nyligen blivit förälskad i Hollow Knight. Sen kommer jag köpa ytterligare en fysisk kopia när den kommer. Eventuellt kör jag en PC-version också senare. De kommer att få ut mer än 20 dollar på ganska många spelare i slutändan.

Medlem

Gnälla när något är alldeles för dyrt förstår jag, men detta.
Ge dom mer pengar eller köp fler kopior av skiten. Problemet löst.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Gissar de vill helt enkelt att de flesta ska kunna spela det dom har skapat och tjäna lite pengar för att kunna fortsätta skapa i framtiden.
Allt behöver inte handla om att bli rik

Men det kan ju vara en strategi att sälja för ett lägre pris eftersom fler nog köper för fullpris då istället för att vänta på rea.

signatur

PSN: Oakborn86

Medlem

Dom kan ju visa andra att pris inte behöver vara så jäkla högt på spel.

Själv har jag Hollow knight köpt på ps4/ps5, Nintendo Switch/2, Xbox och PC.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Medlem
Intressant att det blev så billigt

För mig personligen:
20?! blir köp direkt.
30 hade jag nog också köpt direkt
40.... då hade jag väntat på rea.

De lär ju sälja som smör oavsett och tjäna ett ton med pengar. Men varför inte ta 30 och få in 50% mer?
Påverkar Gamepass deras ekvatition?

Medlem

Vilken mupp. Om han tycker spelet är för billigt så får han väl, som redan föreslagits i tråden, köpa fler kopior. Problem solved.

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Moderator
Skrivet av cyppa:

Gnälla när något är alldeles för dyrt förstår jag, men detta.
Ge dom mer pengar eller köp fler kopior av skiten. Problemet löst.

Skrivet av Akronym:

Vilken mupp. Om han tycker spelet är för billigt så får han väl, som redan föreslagits i tråden, köpa fler kopior. Problem solved.

Han skämtar ju bara om att han gärna hade betalat mer.

signatur

Twitch

Medlem

Skevt det känns när folk reagerar på att priset är lågt när det bara är helt rimligt. Alla har blivit så vana att betala skyhöga priser för cosmetics, förköp, spel med mera

Medlem

OK boomer. Köp 2 st då.

signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

https://media.tenor.com/3jQXYnm8jDwAAAAM/the-joke.gif

Det var ju lika kul som alla idioter som ber kassören/kassörskan på ICA om en Triss med vinst på.

Bilden du skickade med däremot, den var rolig 🤣

Medlem
Skrivet av nicbex:

Tycker också att det nog kunnat bumpa iaf till 400 utan att det hade haft någon effekt på försäljningen. Jag har fått långt mer nöje med Hollow Knight än vad jag betalat för det.

400 hade jag inte köpt det för, 300 troligtvis

Medlem

Blir köp på Steam och fysiskt till konsol

Medlem

Tycker det är ett trevligt upplägg med ”deluxe dlc”’eller något annat nonsens som i princip inte innehåller något, men gör att du som kund kan köpa till om du känner att du vill stötta utvecklaren. T.ex som till Baldurs Gate. (Köpa flera kopior av ett spel ”bara för att” känns lite drastiskt och dyrt)

Medlem
Skrivet av Najkan:

400 hade jag inte köpt det för, 300 troligtvis

Spelet kostar alltså 20 euro, oklart om detta innefattar svensk moms, så lägger vi på 25% moms och omvandling från euro till SEK så landar priset på cirka 275kr. Vill Nintendo ha en bit av kakan så kanske priset blir cirka 300kr i den digitala Switch 2 shoppen?

Medlem

Det är brilliant att släppa spelet för 200 spänn. Alla som ens är lite småsugna kommer köpa och förhoppningsvis älska det och rekomendera det till alla polare: "Bara 200 spänn, Leffe. Köp för fan!" osv osv.

Med tanke på hur efterlängtat spelet varit så kommer det säljas bra till den kundkretsen, sen många gånger fler till deras polare. Sen om man vill spela på flera olika konsoller så är det ju billigt nog att inte fundera allt för många varv.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

https://media.tenor.com/3jQXYnm8jDwAAAAM/the-joke.gif

Whatever. Även om du har 100% rätt, så anser jag ändå att han ändå en mupp.

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Moderator
Skrivet av Akronym:

signatur

Twitch

Medlem

Team Cherry kanske bryr sig mer om att alla ska ha råd att spela även om privatekonomin är ansträngd. Vill Sean betala mer så kan han väl donera en slant till dem eller köpa exemplar till familj och vänner om det är så viktigt.

Team Cherry verkar vara ett reko team som bryr sig mer om spelarna än rent kapitalistiska intressen. En frist fläkt bland alla dagens giriga spelutvecklare och utgivare som självklart vill normalisera högre priser

Medlem
Skrivet av Akronym:

HAHAHA ok...!

Medlem
Skrivet av Therant:

HAHAHA ok...!

Högkvalitativt konstruktivt inlägg.
Gratulerar

signatur

Medlem
Skrivet av Akronym:

Högkvalitativt konstruktivt inlägg.
Gratulerar

Tack så mycket, det var så lite så!

Medlem
Skrivet av Reiker:

Spelet kostar alltså 20 euro, oklart om detta innefattar svensk moms, så lägger vi på 25% moms och omvandling från euro till SEK så landar priset på cirka 275kr. Vill Nintendo ha en bit av kakan så kanske priset blir cirka 300kr i den digitala Switch 2 shoppen?

Nintendo tar väl 30% ?

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

12
Skriv svar