No Man's Sky-chef missnöjd med Silksong-priset – vill betala mer
Det är brilliant att släppa spelet för 200 spänn. Alla som ens är lite småsugna kommer köpa och förhoppningsvis älska det och rekomendera det till alla polare: "Bara 200 spänn, Leffe. Köp för fan!" osv osv.
Med tanke på hur efterlängtat spelet varit så kommer det säljas bra till den kundkretsen, sen många gånger fler till deras polare. Sen om man vill spela på flera olika konsoller så är det ju billigt nog att inte fundera allt för många varv.
HÖRT NÅGONSTANS I SVEDALA:
"Kom igen nu Britt-Marie nu köper vi Hollow Knight för FAAEEEEEHHNN"
Nintendo tar väl 30% ?
Ingen aning, det får vi nog se imorgon klockan 16 när det släpps i Nintendo-shoppen och vi viftar med våra pengar! 😁
Uppenbart skämt som verkar gå många över huvudet 😅
Team Cherry bryr sig bara om att så många som möjligt ska få spela deras spel. Holliw Knight släpptes för $15. Med gamepass dealen så har de redan säkrat inkomsten, de är bara tre stycken på studion, så allt över det är vinst.
Where one man falls,
another one stands.
Ingen aning, det får vi nog se imorgon klockan 16 när det släpps i Nintendo-shoppen och vi viftar med våra pengar! 😁
Kommer vara 219SEK pga kursen, €20 är med moms.
Where one man falls,
another one stands.
Vilken mupp. Om han tycker spelet är för billigt så får han väl, som redan föreslagits i tråden, köpa fler kopior. Problem solved.
Jobbigt att vara rik vettu!
Sen ör det väl inte ”bra” för andra utvecklare att kvalitetsspel säljs ”för billigt”, du vet kunderna kan väl böja undra varför andra tar 90 eur…
Kommer vara 219SEK pga kursen, €20 är med moms.
€20 är sannolikt inte med moms då euroländerna inte har enhetlig moms.
Är det inte lite konstigt att det inte ens går hitta HK: Silksong på Nintendo E-shop samma dag som det ska släppas?? Sitter på en Switch 2...
Det är ju inga förköp på någon plattform så vitt jag vet. Lär ju braka samman kl 16
Tycker också att det nog kunnat bumpa iaf till 400 utan att det hade haft någon effekt på försäljningen.
Jodå, nog hade det påverkat. Jag har läst i trådar där folk skrivit att om det hade kostat det dubbla dvs 400 så skulle de ha väntat på rea i stället. Nu kommer de i stället att köpa vid release. Och det är många som skrivit att de kommer att köpa till flera plattformar.
Så 200 är rent av genialiskt pris.
Jodå, nog hade det påverkat. Jag har läst i trådar där folk skrivit att om det hade kostat det dubbla dvs 400 så skulle de ha väntat på rea i stället. Nu kommer de i stället att köpa vid release. Och det är många som skrivit att de kommer att köpa till flera plattformar.
Så 200 är rent av genialiskt pris.
Påstår dem ja... We'll never know.
Påstår dem ja... We'll never know.
Sannolikheten att flera av varandra helt oberoende människor skulle bemöda sig att sätta sig ned, logga in i ett forum och sedan skriva inlägg där de hittar på och ljuger om sånt är obefintlig. 😄
€20 är sannolikt inte med moms då euroländerna inte har enhetlig moms.
Okej, jag hade fel, de blev 214kr.
Europriser är alltid med moms.
Dollarpriser är alltid utan moms.
Where one man falls,
another one stands.
Jobbigt att vara rik vettu!
Sen ör det väl inte ”bra” för andra utvecklare att kvalitetsspel säljs ”för billigt”, du vet kunderna kan väl böja undra varför andra tar 90 eur…
Ubisofts Prince of persia The lost crown kostade ju typ 6-700kr vid release och sänktes efter ett halvår till 250-300kr. Tror dom hade fått mycket mer försäljning om de hållit lågt pris från start då många talade varmt om det kring releasen, sen glömdes det bort.
Ett riktigt bra Metroidvania spel enligt mig.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.