Tomb Raider-serien börjar spelas in 2026 – Game of Thrones-stjärna spelar Lara Croft
Lara kämpar om att hitta sin plats i gamers hjärtan igen, och en kvinna med uttalad agenda kommer nog inte ändra på det. Det är synd att de inte kan hitta på egna karaktärer och göra som de vill med dom istället.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
kan ju inte bli sämre än dom gamla filmerna i allafall
Gillade faktiskt de gamla filmerna.
Vid det här laget borde väl ändå en man få axla rollen?
Tycker det. Danny DeVito skulle nog bli klockren!
Lara kämpar om att hitta sin plats i gamers hjärtan igen, och en kvinna med uttalad agenda kommer nog inte ändra på det. Det är synd att de inte kan hitta på egna karaktärer och göra som de vill med dom istället.
Det är bara att spela de två första spelen som finns remastrade. Om man vill spela riktiga Tomb Raider alltså.
What?
"Remake" trilogin var väl ändå rätt bra eller?
Heja Blåvitt
"Remake" trilogin var väl ändå rätt bra eller?
Inte dom vi diskuterar här. Dom var bra.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Lars Croft? 🤔
Uncharted-spelen finns redan.
Forumets Mega Drive-expert!
Phoebe Waller-Bridge innebär det är en GARANTERAD flopp.
Att dom aldrig lär sig 🤣
Huh? Kan väl inte säga att jag sett så mycket av vad hon gjort men hon har väl ett ganska bra track record, som jag förstått det?
Varför dröjde det så länge? The Last of Us-serien började man spela in bara 8 år efter det första spelet.
När man börjar spela in Tomb Raider nästa år så är det 30 år sen det första spelet släpptes.
Har Tomb Raider sålt för lite? Spelen har sålt över 100 miljoner exemplar.
Man har gjort en animerad serie och tre filmer med två olika skådespelerskor. Jag antar att hon är den kvinnliga motsvarigheten till Spindelmannen. Vem är den riktiga Lara Croft? Varför gjorde man inte en serie för 25 år sen med Rhona Mitra i huvudrollen? Hon är ju brittisk. Istället så valde man en amerikansk skådis och började spela in den första filmen för 25 år sen. Lara Croft är brittisk i det första Tomb Raider från 1996. Har för mig hon var det i tvåan också.
Just ja, långt senare så valde man en svensk skådis.
Spel är bäst som spel.
Lars Krafth, spelad av Rolf Lassgård.
Lars Krafth, spelad av Rolf Lassgård.
Hahahahaha. 😂
Lennart Jähkel som skurk.
Alltså, i princip Jägarna 3 (Plot twist, Jähkel överlevde ettan), men Roffe, förlåt Lars, kör pilbåge, smutsigt linne med tillhörande chipstuttar och en jävla pondus.
Fyfan. Kan bli en hit 😂
Hahahahaha. 😂
Lennart Jähkel som skurk.
Alltså, i princip Jägarna 3 (Plot twist, Jähkel överlevde ettan), men Roffe, förlåt Lars, kör pilbåge, smutsigt linne med tillhörande chipstuttar och en jävla pondus.
Fyfan. Kan bli en hit 😂
Ja, kan bli många skratt när hans stand-in är nån parkour-kille på 20 år.
Amazon ja, då kan man räkna med att det inte blir mer än en säsong.
Reacher, the boys, invincible och till o med Rings of Power m.fl?
Varför inte Jason Momoa?...
En cool grej vore om hon klonat sig själv. Då kan hon ha en Lara Croft i varje världsdel. Rörigt och komplext. Gärna olika tidslinjer också. Hoppas de filmar i senaste krispiga 16 K eller vad de använder nu för tiden. Bilden måste vara perfekt. Precis vad den moderna publiken vill ha.
Cameos: Indianen Jöns och Nathan Drake. En AI-boss bör vara med. Och Lara är givetvis woke.
Det ska vara så långt från originalet som möjligt. Det visade man med filmerna. Om jag hade gjort en film så hade jag följt storyn i originalet. Tycker det har en cool story. Men det är jag det.