Snabbkollen – Är Silksong för svårt?

Medlem
Skrivet av shadek:

Menar du att det finns fler Acts? Fick eftertexter nämligen! I så fall bra! Även om spelet i övrigt känns platt!

Du klarade spelet, tycker jag, men dom har gjort något speciellt med ett annat slut... så... Kanske

Medlem
Skrivet av shadek:

Fortsätter ungefär samma. Tyckte Act 2 var lite lättare än 1:an med tanke på att man får lite förmågor att använda.

Kan man gå mellan act 1 och 2 eller blir man utföst utelåst från tidigare områden?

Medlem
Skrivet av nicbex:

Kan man gå mellan act 1 och 2 eller blir man utföst utelåst från tidigare områden?

Nej.

Medlem

Förstår inte varför man inte inför 2-3 svårighetsgrader. Kan vara en sån enkel sak som ett extra liv bara

Medlem

Än så länge tycker jag det är minst lika kul som HK. Det roliga med HK var ju när man klarat 100% en gång och sen körde om det och om det och om det. Spelet spelas lite annorlunda beroende på vilka förmågor man fixade först. Tycker inte back tracking är något problem. Det är ju en del av spelet. Definitivt lite fler kluriga fiender tidigt i detta spel. Det är dock som det ska! Kan hålla med om att det är lite mer oförlåtande en första men det är bara att försöka hålla koncentrationen uppe.

Älskade för övrigt bänken som gav skada! Var så sjukt lättad när jag hittade en bänk. Satte mig och så dödade den mig! Jag skrattade högt…

Än så länge, 5 av 5!

Skrivet av Vileoxe:

Tycker att svårighetsgraden är lämplig, det är inte direkt souls svårt.

jag har spelat och klarat alla souls spel och hollow night utom sista bossen i sekiro, , är dock 48 år nu så reflexerna är ju inte på topp längre, jag nötte den där jäkla fågle lockdownen i typ 2h utan att klara den. så för mig är det det lite tråkigt att svårighets graden är så hög från start och man vet att det är ett långt spel. jag vill inte att det ska vara lätt men hade varit bättre med samma nivå som hollow night tycker jag.

Medlem
Skrivet av shadek:

Vad svarar du nej på 😂

12
Skriv svar