Silksong blir lättare i början efter första patchen
Git Gud
These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.
Vrf inte bara låta spelare få välja svårighetsgrad?
För att de vill att spelet ska vara svårt skulle jag tro.
Hrm... Tyckte L*** var en perfekt boss fight för att få start på hur spelet är, så hoppas inte nerfen blir dit, men vad vet jag ... Har nått min första 100% run, så kanske inte är den bästa att fråga ... Tyckte det var ett helt suveränt släpp, lite svårare en Hollow Knight, men mycket lättare än vad dlc'n för Hollow Knight var. Kan också vara så att den contenten som man gjorde i första gjorde en riktigt överdrivet förbered för Silksong? men tror ej det då det var flertalet år sedan jag körde första.
Requiēscat in pāce ~
Nu är det "Dark Souls"-version
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Är fast på ena bossen som ska bli lättare, Sister Splinter. Spelade mot henne i närmare en halvtimme tidigare nu på kvällen och dog om och om igen. Men hinner väl att klå henne innan patchen släpps.
Det är egentligen inte henne själv som jag har problem med, utan hennes undersåtar som som kommer och hjälper henne. Det blir mycket att hålla reda på, och så fort man blir träffad en gång så blir det panik och man är död sekunderna senare
EDIT: Besegrat henne nu.
Tycker att det är mer frustrerande att sparpunkterna är få och konstigt placerade i förhållande till bossarna. Har inget emot att dö och dö för att nöta in rörelsemönster och lära mig tekniken, men jag vill inte ha artificiell svårighetsgrad/frustration som kommer ifrån att jag måste springa flera minuter över diverse dödliga hinder bara för att komma till bossen. Det bidrar inte till spelglädje för mig.
Är fast på ena bossen som ska bli lättare, Sister Splinter. Spelade mot henne i närmare en halvtimme tidigare nu på kvällen och dog om och om igen. Men hinner väl att klå henne innan patchen släpps.
Det är egentligen inte henne själv som jag har problem med, utan hennes undersåtar som som kommer och hjälper henne. Det blir mycket att hålla reda på, och så fort man blir träffad en gång så blir det panik och man är död sekunderna senare
EDIT: Besegrat henne nu.
Körde mot henne igår och förrigår några gånger.
Helvete vad jag kämpade idag. över 40 minuter, fick pisk om och om igen.
Det är hennes jävla undersåtar, precis som du säger som fuckar upp allt.
Dock sista fighten mot henne dock 🤯 God fucking damn it vilken dans.
Helvete vad jag ägde bossen. Aldrig spelat så bra i hela mitt liv haha. Noll hits fick hon & kompanjonerna in på mig 😉
Nu, efter 80 plus timmar spelade av HK+Silksong + 200 timmar av DS1&2/Elden Ring så förstår jag vad folk menar med uttrycket Dark Souls is like a dance, haha...
För att de vill att spelet ska vara svårt skulle jag tro.
Men om standard svårighetsgraden e som det är nu (innan ändringen) har det ju ingen betydelse.
Tror du folk automatisk alltid ändrar till lägsta bara för att det går ?
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Men om standard svårighetsgraden e som det är nu (innan ändringen) har det ju ingen betydelse.
Visst har det betydelse. Ens 100% run, i ett singleplayer spel, är inte lika mycket värt om det går att sänka svårighetsgraden. Ju.
Eller något.
Tycker vissa.
Jag tror att väldigt många kommer välja en lättare svårighetsgrad, nästan automatiskt, om det alternativet finns. Människan är lat och bekväm, finns det en genväg så tar de flesta den.
Därmed missas lite av poängen, som jag ser det med spelet.
Jag tror att väldigt många kommer välja en lättare svårighetsgrad, nästan automatiskt, om det alternativet finns. Människan är lat och bekväm, finns det en genväg så tar de flesta den.
Då har vi ju olika åsikter för så gör iaf inte jag. Jag spelar på standard svårighetsgraden, sen om det blir/för lätt/för svårt ändrar jag om det behövs.
Går inte in o ändrar från standard tilll Easy det första jag gör efter installation, och det tror inte jag andra gör heller,.
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Visst har det betydelse. Ens 100% run, i ett singleplayer spel, är inte lika mycket värt om det går att sänka svårighetsgraden. Ju.
Eller något.
Tycker vissa.
Har ingenting med det jag skrev att göra.
Då har vi ju olika åsikter för så gör iaf inte jag. Jag spelar på standard svårighetsgraden, sen om det blir/för lätt/för svårt ändrar jag om det behövs.
Går inte in o ändrar från standard tilll Easy det första jag gör efter installation, och det tror inte jag andra gör heller,.
Det kan jag hålla med om att många nog startar på ”normal”. Men så fort döden knackar på dörren 2+ gånger så ändrar nog många till lättare svårighetsgrad, om det är möjligt.
Finns de som inte har lust och/eller tid att lägga ner tiotals/hundratals timmar på ett spel och vill kanske bara ha historien.
Låt dem.
Som redan påpekats, de allra flesta kommer inte börja spela på lättaste svårighetsgraden, men många kommer att dra ner på reglaget om det visar sig för svårt. För, igen, de har inte tid och/eller lust att nöta sig igenom spelet, det kan tom bli sämre spelupplevelse för dem.