Metriod Prime 4 har releasedatum!

Robot
Metriod Prime 4 har releasedatum!
Medlem

I like it. Blir ett köp i framtiden

Medlem

Datum märkt i kalendern, proviantera innan så man slipper dra ut till affärn på några dagar. Meddela närstående att man kommer vara borta en vecka. När spelet kommer drar man för alla fönster, stänger av mobilen och säger hejdå till omvärlden

Skribent

Känns lite märkligt att spelet verkar open world och de hae döljt det för oss! Men jag är på tåget, mer Samus åt folket!

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Haha, ja... Jag älskade Metroid och Metroid 2 på den tiden, men Prime-serien (eller Metroid 3D) var aldrig min grej. Det fanns alltid andra spel som gjorde den genren till synes mycket bättre. Likaså när jag ser den här videon, för mig som PC-spelare, så är det dels otänkbart att spela ett FPS på konsol, och dels så ska det mycket till för att jag ska hoppa tillbaka grafiskt till 2017.
Inte med min backlogg.

Men ändå, jag är glad för att alla som längtat efter det här snart får sin belöning

Fragtjuv

Så passande att jag fyller år 3 december. Skickar artikeln som en hint till flickvännen.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Den här trailern gör mig faktiskt besviken. Jag har sett fram emot nästa Prime-spel i cirka 15 år, och så släpper de en sista trailer med Samus på motorcykel i en open world-värld? Man ska inte döma ett spel som inte finns ute än, men jag är orolig.

Det känns som att vi har sett denna formel tidigare: Först Zelda BotW, sedan Mario Kart World och nu Donkey Kong och Metroid. Jag är personligen inget fan av världar som är öppna och stora bara för sakens skull. Motorcykeln känns dessutom oseriös.

Nej, jag föredrar mindre men mer detaljerade open world-spel, som Majoras Mask, om de nu tvunget ska ha open world.

Kommer köpa spelet ändå, men kanske inte vid release.

signatur

Mer Metroid åt folket!

Medlem

Motorcykeln är jag osäker över men annars är spelet sjukt snyggt!

Medlem

Är så trött på open world att jag drog en dislike

Medlem

Hypenivån sjönk från en 10a till en 6a.
Var lite redo på att det eventuellt skulle implementera någon mindre open world hub men var inte redo alls för att se Samus på en extreme G motorcykel med låg markfrigång och slicksdäck i offroad terräng och sen breda racerbanor.
Lite tvekande optimistisk att se vad som kokats ihop ändå, all ära till retro studios. Men ser ut som att Nintendo är i och petar i riktningen här som jag inte är jättetaggad på - säger jag med bekymrad min.

Tillägg: vill se lite bilder nu på ordentligt djupa klaustrofobiska morphball tunnlar, cool boss och häftiga nya movement mechanics som inte är en motorcykel på en racebana nu i höst som plåster på såren.

Medlem

Räckte det inte att förstöra Zelda? Suck. Suget efter det här spelet är noll nu.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Tycker faktiskt det såg intressant ut men ganska annorlunda från vad man är van vid från den serien. Nu har jag inte spelat något ur prime serien så jag hade hoppats på remakes av 2:an och 3:an också.

Medlem

Tyvärr såg spelet väldigt tomt och öde ut i öknen.. lite som en... öken?

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Dag 1 köp för min del

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Testpilot

Öppna världen såg lite sådär ut om jag ska vara ärlig. Påminde lite om Ghostrunner 2 och där var det lite blandad kompott, kanske blir något liknande här. Annars är jag hyfsat positiv till detta.

Medlem

Metroid har aldrig varit linjärt så jag förstår utvecklarnas resonemang när de ger sig in i open world, metroidvania är ju själva urtypen för open world konceptet, men.. med tanke på hur många nintendo-franchises som gått åt det hållet senaste åren känns det lite påtvingat. Sen hjälper det heller inte att det såg helt jäkla dött ut, fullständigt öde förutom lite monster som irrar runt.

Medlem

Aldrig gillat Metroid så egentligen inte rätt person uttala mig.

Gillar designen på motorcykeln. Annars ser det inte bra ut. Ser ut som ett mobilspel och då är jag snäll. Inslaget med motorcykel känns mer som något de lagt till i sista minuten, för att ladda in spelet delvis i bakgrunden.

Alla tycker olika och hoppas att det blir ett spel som tilltalar fansen.

Medlem

Oj...jag hade hoppats på något riktigt bra men det här ser verkligen inte bra ut. Motorcykeln är totalt malplacerad, passar inte in i spelet alls och verkar mest som något dom har lagt in för att det ska se coolt ut. Att Samus far runt och sladdar och kör på bakhjulet är ju bara löjligt.

Får hoppas att gameplay och story är bra.

Medlem

Ser ganska B ut om jag får säga så.

Medlem

Jaha, först så tar de helt bort min aptit för Zelda och nu ska också Metriod bli open world. Skulle inte bli förvånad om det är Mulle Meck-byggande i detta också. Noll hype.

Gen
Medlem

Trodde ärligt talat att det var nåt racingspel med Metroid tema, men sen såg man att det var Prime 4 och besvikelsen var ett faktum. Jag väntar på ordentliga reviews innan jag ens funderar på spelet öht.

Medlem

Kalla mig gammalmodig men Metroid ska vara...

I 2d
Utan melee attacker
Inkludera speedboots och shinesparks
Helst utan någon dialog

Medlem

Känner mig lite osäker på den osexiga motorcykeln och att det verkar finnas inslag av open world, men har förbokat blir säkert kanon:)

Medlem

Men varför måste de hela tiden klämma in en motorcykel... först i Zelda BOTW och nu i Metroid. Det passar inte i något av dem.

Medlem

Tycker att miljöerna ser väldigt tomma ut. Känns som om de försöker göra större världar än vad hårdvaran klarar av?

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem

Motorcykeldelen kändes sjukt B. Fick inte en go känsla av denna trailern faktiskt. Blir verkligen att vänta in och se hur det tas emot innan jag lägger mina pengar på det.

signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

1
Skriv svar