Vann rätt spel?

Medlem

Jag känner att Morrowind borde fått en rätt hög placering, liksom Daggerfall. Det sistnämnda på grund av... ALLT och det förstnämnda för att det tog klivet över till 3D och var något helt i hästväg när det kom.

Medlem

Det kanske är minnet som sviker, men jag skulle nog placera det närmare plats 10 än 1, där Witcher 3 antagligen skulle ta första platsen. På top-10 hade jag nog även gärna sett Valheim också, tillsammans med WoW, Diablo 2 och andra spel som jag känt var viktiga för ming egen spelhistoria. Problemet är ju att det skulle vara just MIN egen spelhistoria, och det är därför som en spellista är särskilt relevant för någon annan än den som skriver den.

Jag värdesätter mest en sådan här lista för underhållningen i att läsa den och för att få tips på vad jag kan ha missat, när de sätts i jämförelse mot andra bra titlar.
Jag som märker att jag gillar survival-genren (utan att gilla zombie-genren) vill gärna passa på att tipsa om Conan: Exiles och Green Hell. Helt olika världar och story, men jäklar vad härliga att spela igenom

Medlem
Skrivet av confal:

Svårt att få en en topplista som gör alla nöjda. Tycker alla i top 3 är riktigt bra spel och älskade half-life spelen när tiden begavs sig men hade nog endast hamnat någonstans på topp 10 eller kanske strax utanför till och med för mig.
Witcher 3 tycker jag förtjänar en pallplats.
Rdr 2 är också ett topp 10 spel men inte pallplats.

Solklar etta i mitt tycke är World of warcraft. Detta spel gjorde att jag mer eller mindre sket i alla andra spel under en 10års period.
Det har gett mig både nya vänner och många fina minnen.
Jag återvänder fortfarande lite då och då till spelet men blir ofta kortvarig.
Nu har jag däremot en närapå omöjlig uppgift att försöka spela ikapp alla år jag missat eftersom det kommer nya intressanta spel hela tiden.

Med undantaget att jag aldrig återvänt efter jag slutade (runt Battle for Azeroth) så kan jag eka dig fullständigt. Tyvärr får jag tillägga, för det är fan inte lätt att spela ikapp nu när man har så lite tid och med allt underbart nytt som släpps.

Medlem

rdr2 helt enkelt

signatur

//monster

Redaktör
Skrivet av monsterbenke:

rdr2 helt enkelt

Om det hade haft tightare tempo hade jag hållt med det. Ett helt otroligt spel, trots bristerna.

signatur
Medlem
Skrivet av Devan:

Kollade på en let's play av hl2 igår och det har INTE åldrats väl.

Folk glömmer hur barbone spel va på den tiden.

Tänkte samma. Både HL var fantastiska när de kom men jag upplevde att ettan stod ut mer.

Orange Box versionen var fin, episode 1-2 var bättre än den vanliga kampanjen tyckte jag.

Medlem

Jag förstår att listor som dessa baseras på nostalgi, och inte om ett spel faktiskt är bäst.
Enligt mig är World of Warcraft det bästa spelet genom alla tider, pga nostalgi.

Jag anser Kingdom Come: Deliverance 2 vara det bästa spelet genom alla tider, inom singleplayer.
Går jag enbart på nostalgi, så är Skyrim det, det är ändå 15 år sedan (galet..)!

Medlem
Skrivet av Ender:

Med undantaget att jag aldrig återvänt efter jag slutade (runt Battle for Azeroth) så kan jag eka dig fullständigt. Tyvärr får jag tillägga, för det är fan inte lätt att spela ikapp nu när man har så lite tid och med allt underbart nytt som släpps.

Håller med, det finns ganska mycket annat som kräver ens tid också.
Sedan har långt ifrån alla spel åldrats väl, vissa äldre spel jag testat hade behövts spelas där och då för att kunna uppskattas fullt ut.

Medlem
Skrivet av confal:

Håller med, det finns ganska mycket annat som kräver ens tid också.
Sedan har långt ifrån alla spel åldrats väl, vissa äldre spel jag testat hade behövts spelas där och då för att kunna uppskattas fullt ut.

Så är det ju...många gånger är det bara nostalgin som kan motivera en återspelning. Jag har ett vagt hopp om att få uppleva Mass Effect-sagan då äventyr i Azeroth gjorde att jag helt missade de spelen, men jag är rädd att jag kommer bli avskräckt av den föråldrade grafiken.

Medlem

Super Smash Bros. Melee
Zelda: The Wind Waker

Medlem

Castlevania Symphony of the Night
Shenmue 1,2

Dödgrävaren
Skrivet av Tomas Helenius:

Om det hade haft tightare tempo hade jag hållt med det. Ett helt otroligt spel, trots bristerna.

För mig faller det helt på all handholding, och att uppdragen är rätt tråkiga, man blir dirigerad exakt till vad man ska göra hela tiden, för att få deras cinematiska upplevelse. Fantastisk värld och skådespeleri, men gameplayet lämnar en hel del att önska.

Spelar hellre ettan.

Föredrar ju spel som är mer öppna, där man själv kan påverka storyn, eller åtminstone har friheten att ta sig an uppdragen som man själv vill. Typ Hitman, även kingdom come låter en experimentera mer, och känns mindre stelt i sin design än RDR2.

Dödgrävaren
Skrivet av Ender:

Så är det ju...många gånger är det bara nostalgin som kan motivera en återspelning. Jag har ett vagt hopp om att få uppleva Mass Effect-sagan då äventyr i Azeroth gjorde att jag helt missade de spelen, men jag är rädd att jag kommer bli avskräckt av den föråldrade grafiken.

2an och 3an ser ändå fortfarande rätt nice ut. Ettan är rätt svårt att spela utan nostalgifaktorn...

Medlem

Final Fantasy VII

12
Skriv svar