Xbox samlar alla Windows-spel i en universal-lösning

Robot
Xbox samlar alla Windows-spel i en universal-lösning

Uppdateringen är ute nu.

#xbox

Medlem

Jag gillar't! Verkar smidigt och känns som det är på tiden med en sådan lösning. För det finns ingen redan existerande som är jättebra vad jag vet?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Antar att man fortfarande behöver ha den launchern som spelet hör till igång eller?

Oavsett smidigt med allt i en översikt!

signatur

Ducati Streetfighter 848

9800X3D/Radeon 9070

Medlem

Snyggt! 🎮😎☕👍👍👍👍👍

Medlem

Hade gillat om man även kunde se sina spel som man ej har installerade. Men annars snyggt.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag gillar't! Verkar smidigt och känns som det är på tiden med en sådan lösning. För det finns ingen redan existerande som är jättebra vad jag vet?

Jag använder Playnite som jag tycker fungerar väldigt bra!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har för mig att GOGs Galaxy samlar alla spelen, men det här ser riktigt bra ut tycker jag!

Medlem

Bara jag som känner:

Medlem

Enda jag önskade var filtrering av att visa endast "PC Xbox" spel, inte från de andra speltjänsterna som du har installerade.

signatur

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Min SweClockers Profil

Medlem

Vad är skillnaden på detta och gog galaxy?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Det är väl att vissa tycker att det är bättre att det det står Xbox på denna variant jämfört med tidigare liknande lösningar.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Kan du motivera?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är väl att vissa tycker att det är bättre att det det står Xbox på denna variant jämfört med tidigare liknande lösningar.

Tror du det? Kan det inte vara så enkelt som att detta är bättre?

Eller du menar att det finns existerande alternativ som är precis lika bra? Om ja, vilka är det?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tror du det? Kan det inte vara så enkelt som att detta är bättre?

Eller du menar att det finns existerande alternativ som är precis lika bra? Om ja, vilka är det?

Jag har inte använt möjligheten att samla spel från olika launchers i något program.

På vilket sätt är detta så pass mycket bättre än tidigare lösningar?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kan du motivera?

En launcher men antar att t.ex Steam måste köras i bakgrunden? Och sen eventuella launchers som utgivarna startar. Känns lite kaka på kaka.

Jag använder en mapp med genvägar, startar spel och launcher(s). Jag vill ha färre launchers inte fler hah!

Medlem
Skrivet av Edd1e:

En launcher men antar att t.ex Steam måste köras i bakgrunden? Och sen eventuella launchers som utgivarna startar. Känns lite kaka på kaka.

Jag använder en mapp med genvägar, startar spel och launcher(s). Jag vill ha färre launchers inte fler hah!

Är det som du antar så suger det. Jag tolkar dock inte det så, kanske tolkar jag fel.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag har inte använt möjligheten att samla spel från olika launchers i något program.

På vilket sätt är detta så pass mycket bättre än tidigare lösningar?

Men du påstod att det redan finns likvärdiga alternativ... och nu säger du att du inte har någon aning?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Är det som du antar så suger det. Jag tolkar dock inte det så, kanske tolkar jag fel.

Aah, om det är som du tolkar det är det helt underbart dock!

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Aah, om det är som du tolkar det är det helt underbart dock!

Vi får hålla tummarna!

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Men du påstod att det redan finns likvärdiga alternativ... och nu säger du att du inte har någon aning?

Jag har GOG/Galaxy installerat som kan importera spel från andra launchers men jag har aldrig provat den funktionen.

Det finns även andra program som samlar spel från olika launchers.

Vad är det som är nytt och bättre med denna variant?

Skrivet av Edd1e:

Lös i magen?

Medlem
Skrivet av Köttarbjörnen:

Lös i magen?

Euhm va?

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag har GOG/Galaxy installerat som kan importera spel från andra launchers men jag har aldrig provat den funktionen.

Det finns även andra program som samlar spel från olika launchers.

Vad är det som är nytt och bättre med denna variant?

Jag har ingen aning. Inte du heller märkligt nog. 🤪

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Vill bygga en Steam Machine i framtiden. Då måste jag i så fall ha ett AMD grafikkort helst.
Skulle Microsoft kunna leverera ett bra game OS även för datorer så skulle jag nog överväga att använda det i stället och köra vidare med Nvidia. Men ja, vi får väl se. Helst av allt vill jag bara slippa windows.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Detta är väl för att förbereda för nästa generation xbox som kör andra bibliotek.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag har ingen aning. Inte du heller märkligt nog. 🤪

Så du klagar över att jag ställer en fråga som du inte själv vet svaret på?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Olika företag bakom programmen. Och det här är bättre anpassat för handkontroll och fullskärm (om inte gog blivit bättre sen jag provade för några år sen).

Sen OM man är intresserad av att streama spel från molnet eller sin lokala xbox så är det ju inbyggt här men inte i gog. Vill man bara starta sina installerade spel från olika launchers är det nog dock rätt likt förutom det jag nämnde ovan.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Enda jag önskade var filtrering av att visa endast "PC Xbox" spel, inte från de andra speltjänsterna som du har installerade.

Den funktionen kan inte vara svår att implementera, ifall den saknas.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är endast genvägar till spel i andra launchers. Launchern där spelet finns startar först, därefter spelet. Med andra ord, inget direkt nytt.

Att kunna byta launcher som används för t ex. ett Steam-spel till Xbox är väldigt osannolikt att vi kommer få se i närtid. Så om något sådant vore möjligt så skulle det lyftas oerhört mycket i marknadsföringen.

1
Skriv svar