Den nya Resident Evil-filmen kommer inte följa spelen
Weapons var bra, så är försiktigt optimistiskt.
Kan ju inte var värre än Netflix serien.. men å andra sidan så är det generellt inte mycket som kan vara sämre än Netflix serien. Damn, the bar is very low right now.
Nej, det går faktiskt inte. Jag har så mycket att säga om den serien, men mitt blodtryck klarar inte av det.
I am the black wizards.
"I'm not gonna steal Leon and put him in an original story. I think that would be presumptuous,"
"But I respect the games enough where I'm gonna like tell a Resident Evil story in the Resident Evil canon that still leaves everything they love intact from the games, you know what I mean?"
Låt oss se hur det skulle se ut om vi byter Leon mot Mario och Resident Evil mot Super Mario.
"I'm not gonna steal Mario and put him in an original story. I think that would be presumptuous,"
"But I respect the games enough where I'm gonna like tell a Super Mario story in the Super Mario canon that still leaves everything they love intact from the games, you know what I mean?"
Visst, Mario är en mer väsentlig del av Super Mario och dess universum men ändå. Att inte ha med Mario i film baserad på mariouniversumet hade de flesta av oss nog tyckt skulle vara ett väldigt konstigt beslut.
För vi får väl anta att om inte Leon får plats så får inte andra välkända karaktärer från Resident Evil det heller.
Annars blir uttalandet ännu konstigare.
Jag hade köpt uttalandet mer om Zack sagt att han inte tror han kan göra Leon rättvisa och därför vill satsa på något som inte är lika etablerat.
Men jag kanske tänker för mycket på det här och det bara är ett sätt att dra ned förväntningarna på filmen.
Folk kommer böla om det inte är som spelen. Precis som dom gjorde med Halo.
Halos största misstag var att Chiefen sprang runt utan hjälm 95% av tiden
Halos största misstag var att Chiefen sprang runt utan hjälm 95% av tiden
Och att man gjorde en serie. Halo är bäst som spel.
Folk kommer böla om det inte är som spelen. Precis som dom gjorde med Halo.
Ja för den sög röv. Ändrade Master Chiefs hela personlighet för att göra en sunkig story
"I'm not gonna steal Leon and put him in an original story. I think that would be presumptuous,"
"But I respect the games enough where I'm gonna like tell a Resident Evil story in the Resident Evil canon that still leaves everything they love intact from the games, you know what I mean?"
Låt oss se hur det skulle se ut om vi byter Leon mot Mario och Resident Evil mot Super Mario.
"I'm not gonna steal Mario and put him in an original story. I think that would be presumptuous,"
"But I respect the games enough where I'm gonna like tell a Super Mario story in the Super Mario canon that still leaves everything they love intact from the games, you know what I mean?"
Visst, Mario är en mer väsentlig del av Super Mario och dess universum men ändå. Att inte ha med Mario i film baserad på mariouniversumet hade de flesta av oss nog tyckt skulle vara ett väldigt konstigt beslut.
För vi får väl anta att om inte Leon får plats så får inte andra välkända karaktärer från Resident Evil det heller.
Annars blir uttalandet ännu konstigare.
Jag hade köpt uttalandet mer om Zack sagt att han inte tror han kan göra Leon rättvisa och därför vill satsa på något som inte är lika etablerat.
Men jag kanske tänker för mycket på det här och det bara är ett sätt att dra ned förväntningarna på filmen.
Jag tänker det finns nog tillräckligt i RE-universumet för att göra något eget. Att följa ett gäng umbrella soldater efter händelserna i 1an hade kunnat funka. Eller någon annan överlevare i Raccoon City medan allt detta utspelar sig. Det är ju en stad med andra invånare. Karaktärer från spelet kan ju var med i namn och kanske dyka upp som cameos, men de behöver ju inte ha huvudrollen eller ens vara i fokus.
Sen ja, förhoppningarna är väl inte jättestora här om jag ska vara ärlig. Men Zack är en bra regissör så det är väl något positivt i alla fall.
"Writer and Fighter"