Forza Horizon 6 är officiellt – sladda runt i Japan

Robot
Forza Horizon 6 är officiellt – sladda runt i Japan

Släpps 2026. Pc och Xbox först, och till PS5 senare.

#forza-horizon-6

Dex
Medlem

Ska bli kul och se mer om detta!

Men måste säga att det är rätt kul att Playground Games har hunnit släppa 2 stora AAA Forza Horizon spel sedan dom utannonserade Fable i Juli 2020. Skulle kanske ha avvaktat lite med att annonsera Fable

It's not a lake, it's an ocean

Bra val av land. Men jag hoppas verkligen att de försöker utveckla konceptet lite mer denna gång. FH5 var väldigt likt FH4 som var väldigt likt FH3 som var... Ja, ni fattar.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net
Min musikkanal: https://www.youtube.com/@DJ_Ruffles

Medlem

Spännande, hoppas också på massa nya roliga saker och inte bara en copy-paste.

signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00 | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Bra val av land. Men jag hoppas verkligen att de försöker utveckla konceptet lite mer denna gång. FH5 var väldigt likt FH4 som var väldigt likt FH3 som var... Ja, ni fattar.

Ja precis, det håller säkert en gång till men vore bättre om dom gjorde nånting mer med det.
Kommer köpa det oavsett då jag älskar Forza, dock lite ledsen över att dom la ner Motorsport.

Sladda runt i Japan? Ja tack!

signatur

ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ

Medlem

Peppen är otrolig.

Det ska bli kul med ny karta och ny miljö, men framförallt några punkter hoppas jag blir annorlunda jämfört med tidigare:

• Att spelet slutar kasta mängder med bilar på en. Det var svårt att få en relation till kärrorna. Och jag tycker verkligen inte att spelet blir så mycket bättre av att det finns 900 olika bilar. Framförallt inte när många av dem är snarlika.

• Större möjligheter att customiza ens bilar rent utseendemässigt.

• Fler och större ”normala” tävlingar. I tidigare spel har de försökt skapa variation genom rena fantasilösningar där man ska köra mot flygplan och sån skit. Jag vill ha fler normala race och jag vill att de erbjuder variation.

• Bättre och mer dynamiskt soundtrack. En del radiostationer är ju helt olyssningsbara och de som är hyfsade är man less på redan efter tio timmar.

Releasehästryttare

Då slutar supporten för 5an om 3 .. 2 .. 1 ..

Medlem
Skrivet av Devan:

Då slutar supporten för 5an om 3 .. 2 .. 1 ..

Men FH5 behöver väl inte mer support? Spelet är ju inte trasigt direkt.

Medlem

hoppas verkligen dom tar vara på japansk bilkultur / JDM och att det inte bara blir en kopia på FH5 med japan-skin.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Men FH5 behöver väl inte mer support? Spelet är ju inte trasigt direkt.

Körde det när det var nytt och tyckte det fungerade bra stötte inte på buggar. Men de kanske tänker på nya race och sån support?

Medlem

Festligt! Är pepp, femman var okej men fyran var ändå något jag spelade sönder och samman. Hoppas de hittat tillbaka till sin form, och som nämnts ovan, en vidareutveckling av spelet.

signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Medlem

Har någon på FZ sett animen Initial D? Hoppas spelet blir precis som animen.

Medlem

Vågar man hoppas på Tokyo drift-tema? Ett Underground 2 i ny beklädnad kanske. 😏

signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: MSFS 2024
Sen: 007 First Light | DayZ 2 | GTA VI

Skrivet av bluebird:

Peppen är otrolig.

Det ska bli kul med ny karta och ny miljö, men framförallt några punkter hoppas jag blir annorlunda jämfört med tidigare:

• Att spelet slutar kasta mängder med bilar på en. Det var svårt att få en relation till kärrorna. Och jag tycker verkligen inte att spelet blir så mycket bättre av att det finns 900 olika bilar. Framförallt inte när många av dem är snarlika.

• Fler och större ”normala” tävlingar. I tidigare spel har de försökt skapa variation genom rena fantasilösningar där man ska köra mot flygplan och sån skit. Jag vill ha fler normala race och jag vill att de erbjuder variation.

• Bättre och mer dynamiskt soundtrack. En del radiostationer är ju helt olyssningsbara och de som är hyfsade är man less på redan efter tio timmar.

Vilka är olyssningsbara menar du?

Medlem
Skrivet av bluebird:

Peppen är otrolig.

Ja det med bilarna håller jag med om. Jag vill att man ska behöva bry sig om vad man köper för bilar. Som det är nu spelar bilköpen aldrig någon roll eftersom man är svinrik ganska tidigt i spelet så köper man något man ogillar är det bara att köpa nästa bil. Och det blir roligare om man får kämpa lite i en Opel eller liknande ”skitbil” för att ha råd med sin första ferarri

Medlem

Utmärkt val. Nästa gång kan de väl välja de norrländska skogarna?

Medlem

Kul att ryktena om Japan stämde! Kommer invänta PS5-versionen men ska bli kul att besöka det digitalt!

Medlem
Skrivet av QBAN92:

Utmärkt val. Nästa gång kan de väl välja de norrländska skogarna?

Haha, skulle nog floppa helt ärligt Däremot om vi hade med hela Skandinavien som skådeplats så är jag med. Norge i synnerhet med dess magnifika fjordar skulle vara en fröjd för ögat.

Medlem

Detta kan blir riktigt bra, Japan har ju en egen inhemsk bilkultur som man gärna fördjupar sig i. Samt att det blir lagom med drifting och japanska damer i flickuniformer..

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Yaay, mera vänstertrafik och felstyrda bilar. #bitter

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Frågan är. Vad kommer Nintendo försöka ta patent på från FH6?

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Yaay, mera vänstertrafik och felstyrda bilar. #bitter

Värst av allt är att japaner läser från fel håll också. Detta kommer ju självklart även påverka västerländsk text för att få rätt känsla i spelet.

Ne men jag hade inga större problem när det var i Australien eller England, vande mig men att använda kameran inne från bilen fungerade dåligt för mig när ratten sitter fel.

Medlem

Ser fram emot detta, Forza Horizon brukar alltid hålla bra körkänsla och skön grafik.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Värst av allt är att japaner läser från fel håll också. Detta kommer ju självklart även påverka västerländsk text för att få rätt känsla i spelet.

Ne men jag hade inga större problem när det var i Australien eller England, vande mig men att använda kameran inne från bilen fungerade dåligt för mig när ratten sitter fel.

Det där var det största problemet för mig. 😅 Jag vill gärna sitta i "cockpit", men med ratten på fel sida... nej, jäklar vad avigt det kändes. ^^

signatur

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Det där var det största problemet för mig. 😅 Jag vill gärna sitta i "cockpit", men med ratten på fel sida... nej, jäklar vad avigt det kändes. ^^

Det problemet finns ju dock även i FH5, där många av bilarna är högerstyrda trots att det är högertrafik.

Gissar att det precis som i tidigare spel kommer att vara en blandning av höger- och vänsterstyrt i FH6.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Det problemet finns ju dock även i FH5, där många av bilarna är högerstyrda trots att det är högertrafik.

Gissar att det precis som i tidigare spel kommer att vara en blandning av höger- och vänsterstyrt i FH6.

Jadå, men sannolikheten känns mindre med högertrafik i alla fall. 😅

signatur

Medlem

Japan känns 100% rätt.

Medlem

Island hade varit nåt annars, de har ju faktiskt en väg! (Nåja, lite gator här och där också.) Fasen, Färöarna hade jag velat brumma runt mer på annars, helt vansinnigt fina vägar. Shetland och Orkney går inte av för hackor de heller, trots sin vänstertrafik. eller Norge kanske... sladda runt i fjordtunnlarna/-broarna... Drömma kan man ju. 😅 Tyskland hade funkat också, alltifrån Alper till platt Autobahn.

signatur

1
Skriv svar