Efter Yōtei och Tsushima – Ghost-spelen lär stanna i Japan
Feodala Europa? Nej, det kan man inte tänka sig.
#ghost-of-tsushima, #ghost-of-yotei, #sucker-punch-productions
Älskade Tsushima. Kommer köpa Yotei inom kort. Men sen är jag nog väldigt mätt på Japan. Får se om hungern är tillbaka om 5 år ifall ett nytt spel kommer.
Japan-genren är redan överfull som det är. Väldigt tråkigt att man inte tar spelet till en annan del av världen. Det skulle förändra allt för mig, till det positiva.
Älskade Tsushima. Kommer köpa Yotei inom kort. Men sen är jag nog väldigt mätt på Japan. Får se om hungern är tillbaka om 5 år ifall ett nytt spel kommer.
Japan-genren är redan överfull som det är. Väldigt tråkigt att man inte tar spelet till en annan del av världen. Det skulle förändra allt för mig, till det positiva.
Känner samma sak, älskadde AC shadows men jag blev otroligt trött på japan. Inte orkat börja med Tsushima än pga det🙈
Hade önskat att fler spelserier begränsar sig tematiskt så att de har en egen identitet mer. Ifall de droppar Japan så känns det som att det skulle kunna bli en otroligt generisk smygmördarfranchise likt AC. Tyckte om Valhalla men att det hade AC i titeln kändes lite som ett skämt.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Attans, jag som hade hoppats på ett "Ghost of Svedala". Tänk tidigt 1700-tal, kärnan i spelet är en luffare med en säck stulna potatis som han slår husbonden i huvet med på dansbanan.
Ghost of Allan?
Borde inte Ghost of Sodermalm ha Bajjen färger, en havrevanilj frapuccino i ena handen och Björns trädgård i bakgrunden?
Något inför launch av redux kanske.
Kul med spel som utspelar sig i Japan, ibland känner man ju igen ställen
Är väldigt sugen på att spela Ghost-serien, får kanske börja med Tsushima då jag inte har någon PS5.
Något jag har är ett foto på berget Yōtei som jag tog i januari 2020. Var där på skidresa, strax innan pandemin drog igång.
no remorse
Känner samma sak, älskadde AC shadows men jag blev otroligt trött på japan. Inte orkat börja med Tsushima än pga det🙈
Ja jag har hoppat över de japan-spel som kommit för att spara mig till Yotei 😂
Tekniskt sett så har du inte en katana i Ghost of Tsushima, du har en Tachi. Katana kom inte förrän på 1300-talet.
Svärden i GoT har kurvan hos en katana och bärs som en en katana (eggen uppåt). Med de japanska rösterna påslagna så säger de dock tachi. De borde har varit tachi istället för katana men spelmakare är sällan kända för att ha koll på vapen och rustningar (det lysande undantaget är väl Warhorse Studios). Rustningarna i GoT är f.ö. pfta flera århundraden för moderna. Det ör ungefär som att utrusta en viking med plåtrustning och tvåhandssvärd... viljet givetvis gjordes i AC: Valhalla.