Quiz: Vad kan du om Ghost of Yōtei?

Robot
Quiz: Vad kan du om Ghost of Yōtei?

Äntligen dags för Ghost of Yōtei! Har du koll på vad som väntar?

#ghost-of-yotei

Medlem
Medlem
Medlem
Redaktör
Ponny

Tjohej! Den satt fint. (Kul att få delta i quiz och inte bara producera för en gångs skull!)

signatur

En Bamseponny av folket

🤣

Medlem
Medlem

Missade århundradet annars gick det ju hyfsat bra 🫠

Redaktör

@Tomas Helenius Kolla!

Redaktör
Skrivet av enviro:

Mitt resultat: 10/10.

@Tomas Helenius Kolla!

Snyggt!

Jag är glad om jag får ensiffrigt på japanskt.

signatur
Medlem

Trist med sponsrat quiz när det ersätter de vanliga.

Medlem

Jag är mer än redo. Tack FZ! Nu ska äventyret påbörjas!

Medlem
Medlem

8 av 10

Medlem

signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Nära nära🙈.

Slaget: Team FZ
Redaktör

signatur
Medlem

signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3600C18 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Medlem
Medlem

Laddad och redo!

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Spelet köptes på väg från jobbet. Ser fram emot att installera det ikväll och ge sig in i världen imorgon eftermiddag när helgen startar! 😃

Medlem

Oj. 6 av 10 är ju bra! Jag vet inte ett smack om det här liret. Får ta och skaffa det!

Yippee Ki-Yay!

Gnällkuk

Nordisk Film (╯°□°)╯︵ ┻━┻

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Mestadels gissningar, har aldrig spelat Ghost of Tsushima och har inte kollat på nyheterna om Yotei...

Medlem

Tjōhej så klart!

Men inget av alternativen är rätt:
Tei uttalas med dubbelt så långt E, inte ej/ei

Geisha uttalas
Geesha på japanska,
inte som i engelskans geysha

Likadant säger man inte
Kyoto så här ”Kyå-u-tå-u”

Det är låååånga vokaler inte andra ljud!

Så svaret är helt enkelt yååtee
Långt å och långt e

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Så ja!!!

123
Skriv svar