Rösta fram Battlefields formkurva – från 1942 till 2042

Robot
Rösta fram Battlefields formkurva – från 1942 till 2042
Medlem

Mina favoriter är Battlefield 1942, Battlefield 3 och Battlefield 1. Har spelat alla som släppts på PC.

Medlem

Det ser ut som jag inte köpt något nytt BF sedan 2006

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

BF4 var väl det enda ljuset i mörkret sedan BF2 och 2142:s Titan-läge.

Medlem

Välkomnar samtliga Battlefield titlar till PC förutom BF2042. Var inte en fan utav framtids Battlfield så jag skippade 2142.

Spelat sedan 1942 och för mig så nådde serien toppen med 3:an.

Väntar ivrigt på BF6, spelade ca 55 timmar under betan och det bådar gott, riktigt gott!

<3

Medlem

Jag vet inte hur många timmar det blev men BF3 var nog den roligaste i serien för mig.

Medlem

Mina personliga favoriter är BF1942, Bad Company 2 och Battlefield 3. Jag ser fram emot Battlefield 6. Jag spelade många timmar under betan och tyckte det levererade, så det kan mycket väl bli en till favorit.

signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Vietnam och 3an är nog mina favoriter.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Känns ju verkligen som att folk är redo för ett BF6. Hoppas SÅ att de kan hantera fuskare denna gång så att multiplayerspel inte förstörs på samma sätt som de senaste iterationerna.

Medlem

BF1942 var det största för min del. Spelade det otaliga timmar på familjens Compaq dator anno 2002 samt ett flertal av alla fantastiska moddar som kom till det. Jag och Kusinen bodde i villa mittemot varandra och hade en lan-kabel mellan husen så vi kunde köra sniper-battles

Vietnam missade jag tyvärr helt, jag var så inne på BF1942 fortfarande då.

BF2 skaffade jag runt 2006 då jag precis byggt egen speldator. Vanilla spelet kördes faktiskt inte så mycket men väldigt mycket moddar spelades.

BF2142 missade jag helt, var aldrig så intresserad då av framtidskrig.

Bad Company 1 var väl okej, men Bad Company 2 oj det var fantastiskt. Då 2009 hade jag dessutom köpt ny TV, ljudanläggning och PS3 slim. Spelades otaliga timmar med vänner och mina äldre bröder. Dessutom Vietnam DLC var grymt kul med sina 4 banor och spelades en hel del.

Battlefield 3 och 4 spelades faktiskt inte så mycket när de var nya, PS3 var för klen och min speldator var för gammal då. BF4 spelade jag endel först 2015 när PS4 införskaffades.

BF Hardline skippades helt, var inte intresserad av konceptet då.

Men 2016 byggdes en ny speldator inför BF1 som ju var helt fantastiskt, och jag älskade återgången till historisk krigsskådeplats. Det spelades otaliga timmar med vänner och bröderna.

BFV spelades ganska friskt på PS4 när det kom, men det blev något av en besvikelse. Hade hoppats på ett modernt BF1942 och riktigt så blev det inte. Hade dock stor behållning av stillahavs delen som kom i slutet, det kändes mera klassiskt Battlefield än originalspelet.

BF2042 hoppade jag på alldeles nyss då jag just införskaffat PS5. Jag ser problemen och kritiken folk haft med det, men trots detta har jag riktigt kul med det. Särskilt uppskattar jag portal läget och i synnerhet BF1942 kartorna är ju fantastiska, synd bara att man så sällan kommer in på ett sånt spelläge.

signatur

🎮 PS4 Pro 1TB CUH-7216b| 🖥️ Sony Bravia KD55-XF9005| 🔊 Sony HT-XF9000 2.1 Soundbar| 📀 Sony UBP-X700

Medlem
Varför röstar vi "inte" efter FZ-skalan?! 🤔

Är det bara undertecknad som tycker att betygsskalan är felvänd och "skaver"?

Enligt mitt ringa förmenande borde det vara från:
5 Mästerligt!
4 Mycket bra!
3 Bra
2 Tveksamt
1 Dåligt

Inte tvärtom för att på så sätt konsekvent följa nämnda FZ-skalan som det refereras till och då förhoppningsvis kunna undvika missförstånd å därmed uppnå önskvärd tydlighet.

Det är måhända främst nostalgi (farliga saker), men BF 1942 känns för mig som det bättre och roligare spelet för sin samtid.

Har spelat alla förutom 2142 och senaste 2042 så vet inte hur dom spelen står sig, men Bad Company 2 är överlägset bäst enligt mig.

Medlem

Battlefield har inte visat något intressant sen Bad Company-spelen.

Medlem

BF 1942 - Var sååå bra när det kom och utklassade alla multiplayer spel som var en öppen bana. ^.^

Geeks Gaming
Skrivet av Glöttis:

BF 1942 - Var sååå bra när det kom och utklassade alla multiplayer spel som var en öppen bana. ^.^

BF 1943 var lite som en remastered och också riktigt trevlig!

Men ja, 1942 var mysigt! ❤️

Personligen så är nog min top tre BC2, BF3 och BF1.

Jag har gillat de flesta Battlefield även om de i början skadades lite av att jag enbart kunde slåss mot bottar. De enda jag inte har kört alls är Bad Company 1 och Hardline. Jag började inte köra BF 2042 förrän en bit när man hade släppt ett par uppdateringar, även om det var kul då så blev aldrig känslan helt rätt.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

BF 1943 var lite som en remastered och också riktigt trevlig!

Men ja, 1942 var mysigt! ❤️

Ah, BF1943! ❤️

Arkadmys på stillahavskartorna remastrade från BF1942, spelades också väldigt mycket på PS3 tillsammans med BC2.

signatur

🎮 PS4 Pro 1TB CUH-7216b| 🖥️ Sony Bravia KD55-XF9005| 🔊 Sony HT-XF9000 2.1 Soundbar| 📀 Sony UBP-X700

Geeks Gaming
Skrivet av Gregermeister:

Ah, BF1943! ❤️

Arkadmys på stillahavskartorna remastrade från BF1942, spelades också väldigt mycket på PS3 tillsammans med BC2.

Ja det var annorlunda och överraskande kul, lite som battlefield heroes

Ambassadör
Xbox

Battlefield 1 är nog min favorit. Settingen var grym och känslan av stora slag var riktigt bra.

signatur

Jump in.

Medlem

BF3 alla dagar i veckan, men nu ser det ut som BF6 knuffar ner det från tronen.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har mycket minnen. Körde ett lan med battlefield vietnam. Hör en helikopter närma sig. Flyger förbi med låte rosa helikopter. Garva så mycket. Eller bf2 när kompisen krashar framför mig med helikoptern som i då ”som en film”. Bad company med förstörelse var mäktigt för sin tid. Dagens bf går bara ut att dö och dö och dö. Korridorskjutande enligt mig

Medlem

BC2 och vietnam

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Har kört BF sedan BF1942 och mina favoriter är BF3 och BF1.
Tror nog faktiskt att jag har klockat in mest tid på BF1.

Har ändå haft kul med både BFV och BF2042 även om det känns som att dom irrade iväg lite med dom titlarna.

Är dock sinnessjukt redo för BF6!
Hade riktigt kul med betan 😍

Medlem

Ni har glömt Battlefield Heroes! (2009)

Medlem

Battlefield 2 dom kartorna hade varit nice att ha i Battlefield 6

signatur

Ultrawide: Break free from the ordinary. See the game as it's meant to be seen.

Medlem

1942 hade fått en klar femma, men det saknas helt enkelt viktiga saker som tex squad-system och liknande. Det var det enda spelat som jag har gillat att flyga i. Bäst betyg fick Battlefield 2. Sämst 2042.

Medlem

Battlefield 2 är the holy grail för min del, absolut bästa FPSet genom alla tider, enda som fick fullpott. 1942, Vietnam och BC2 fick en fyra, resten fick en trea och Hardline fick en etta.

Geeks Gaming

Går verkligen inte att toppa BF2. Även om de är lite segt att köra idag så är de så fruktansvärt bra. Teamplayet är bara guld och inte uppnåtts sedan dess i ett bf spel. Säkert 3000+ timmar i grundspelet och ytterligare 1000 i moddat.

signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB | GPU: Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti 16GB Windforce OC SFF | PSU: Kolink Regulator 850W ATX 3.0 | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | MOBO: MSI X670E GAMING PLUS WIFI

Medlem

Bf2 är ohotad 1a. 2142 var jäkligt underskattat, särskilt Titan läget.

Tycker 3an hade nice gunplay men kartorna var så jäkla kassa. Alldeles för små.

Bc2 ska vi inte ens snacka om, Skitspel. Enbart 32p, inget prone, pyttekartor.. Konsolskräp.

Serien har gått utför sen 2142 helt klart.

Hoppas på BF6 nu när jag äntligen har hårdvaran för det. Kommer inte köpa på release dock.

signatur

Ducati Streetfighter 848

9800X3D/Radeon 9070

Medlem
Skrivet av Redstar:

1942 hade fått en klar femma, men det saknas helt enkelt viktiga saker som tex squad-system och liknande. Det var det enda spelat som jag har gillat att flyga i. Bäst betyg fick Battlefield 2. Sämst 2042.

När släpptes 1942? Tänka på det, det har var så revolutionerande som spel när det kom, fanns inget i närheten spel mässigt. Att det inte fanns alla funktioner som i senare BF får man nog förlåta det för det är det ända Battlefield som är värt 5 poäng egentligen.

12
Skriv svar