I helgen spelar vi [censur] – vad spelar du?
demot till Powerwash Simulator 2!
Häck jää!
Ad hoc addendum
Såg precis Megabonk - vilket namn! - och blev lockad! Intryck? Röjigt?
Bara doppat tårna men gillar man Vampire Survivors, Brotato etc borde det funka
Ah Diablo 2 😊 Häromdagen fick jag för mig att prova Diablo 4 igen, nyaste spelet i serien med najs grafik. Vilket sen ledde till att jag installerade Diablo 3. Som senare fick mig att installera Diablo 2... Som efter lite spelande fick mig att installera Diablo 1 med en mod så det slutade med att jag blev sittande och spela det 😅
Låter ändå som en fantastisk dag 😁
Har just spelat demon till Tainted Grail: The Fall of Avalon och det blev ett köp direkt. Föll pladask för stämningen i det spelet. Varvar det med att panga oknytt i Borderlands 4 och några matcher NHL26.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Helgen började tidigt med att baka sötbröd och laga långkok åt den sovande kärleken och de älskade barnen, familjedjuren fick sin uppskattning och under tiden påbörjades ett återbesök i Jeppe Carlsen, Jakob Schmid och Erwin Koos värld från 2023 via Game Pass. Game Pass skänker en oerhörd glädje i form av nya spelupplevelser för hela familjen och det är spännande att tänka på vilka spel som kommer till tjänsten 2026 i och med prishöjningen. För let's face it, Microsoft annonserade att betydligt fler releasespel kommer att finnas tillgängliga varje månad på "Game Pass Ultimate" för endast ett hundra kronor mer i månaden, kan GTA VI vara ett av dessa? 2026 vet vi.
Nu är även nybakade varma scones strax färdiga och långfrukost/brunch väntar, sedan utomhuslek innan stormen och spel på Switch 2 med Mario Kart World. Längtan efter att uppleva The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom växer, många av Nintendos spel är trots allt definitionen av spel och spelglädje för mig.
Därefter blir det mer av skräcken i Silent Hill f och Cronos: The New Dawn på Xbox Series X. Två spel som kompletterar varandra på ett väldigt bra sätt.
Det blir mer av Japan i det spelglädjefyllda Assassin's Creed Shadows på Xbox Series X och de vackra miljöerna i Ghost of Yotei på PS5, därefter får PS5:an vila för resten året i väntan på fler spel från Sony.
Det blir också mer multiplayer i Apex Legends på Xbox Series X och PC med äldsta barnet och vännerna i Call of Duty Black Ops 7 betan, i väntan på Battlefield 6. Såklart blir det skoj med Gears of War Reloaded på Xbox Series X där alltför många Playstation-spelare, ofta två till tre spelare eller hela laget, enligt min erfarenhet lämnar matcherna in game, så fort de förlorat ett par rounds och går utan kills. Det tycks vara ett fenomen bland många Playstation-spelare som inte finns hos särskilt många Steam- och Xbox-spelare i spelet. Trist och osportsligt, fast det kan inte vara kul att förlora hela tiden heller.
Det blir också tid för Stalker 2: Heart of Chornobyl, Hollow Knight Silksong och den förbannade sanden i Baby Steps XDDD
Happy Gaming Weekend!
Har köpt Mass Effect Definitive Edition på Steam för 70kr😁
Så lirar just nu tvåan med en kvinnlig Shepard för första gången.
Ettan märktes att den har äldre grafik och generiska banor, byggnader m.m, men tvåan är riktigt kul.
Grafiskt så är tvåan bättre än ettan, striderna är bättre och karaktärerna har mer historia och utveckling bakom sig.
Roligt också att köra i 4K/120, för det händer inte så ofta😅
Har köpt Mass Effect Definitive Edition på Steam för 70kr😁
Så lirar just nu tvåan med en kvinnlig Shepard för första gången.
Ettan märktes att den har äldre grafik och generiska banor, byggnader m.m, men tvåan är riktigt kul.
Grafiskt så är tvåan bättre än ettan, striderna är bättre och karaktärerna har mer historia och utveckling bakom sig.
Roligt också att köra i 4K/120, för det händer inte så ofta😅
Ettan är lite ospelbart nu men tvåan alltså, vilka karaktärer och dialoger. Nyansrikt och så bra. Det funkar faktiskt hyfsat spelmässigt än trots att actionmomenten helt ofrånkomligt i den här typen av spel känns gamla.
Ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna.
Här är det Dead Space (2023) som går varmt i PS5:an. Kommer antagligen följa upp med Resident Evil Village och Silent Hill f nu i october.
Kanske till och med Dino Crisis och Parasite Eve om tids ges. Har aldrig klarat dom tidigare.
Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.
Jag påbörjade och avslutade en andra genomspelning av Cocoon i går. Jag upplevde spelet som ännu bättre den här gången. Ett unikt mästerverk i speldesign och jag förstår verkligen varför Eurogamer utsåg det till sitt GOTY2023.
Snart kommer Cocoon (2023) på PS Plus Premium, så prova på om du kan, har du Game Pass så passa på innan den 16/10, då spelet lämnar tjänsten efter lite över två år på tjänsten.