Persona 4 Revival kommer bli annorlunda än originalet

Robot
Persona 4 Revival kommer bli annorlunda än originalet
Medlem

Jag ser verkligen fram emot den här remaken! De kan nog komma undan med lite förändringar i dungeons då de kunde vara ganska generiska pga att de hölls tillbaka av PS2 samt PSVita plattformarna. P4 var ju trots allt ett PS2 spel från början.

Medlem

Är sugen på att spela Golden men får lite ångest över om jag ska göra det eller vänta på remaken.

Vad hade ni gjort i mina skor?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Är sugen på att spela Golden men får lite ångest över om jag ska göra det eller vänta på remaken.

Vad hade ni gjort i mina skor?

Spelat Golden. Persona 4 är ett av mina favoritspel. Spelade det först på PS2 och för nåt år sen spelade jag om det, Golden på PS4. Tycker det håller än.

Medlem

Bästa spelet någonsin. Hoppas dom inte ändrar för mycket dock

signatur

DEI och Woke är en Dogwhistle för bigots och facister

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Spelat Golden. Persona 4 är ett av mina favoritspel. Spelade det först på PS2 och för nåt år sen spelade jag om det, Golden på PS4. Tycker det håller än.

Skrivet av Tusske:

Bästa spelet någonsin. Hoppas dom inte ändrar flr mycket dock

Då kommer jag att spela igenom Golden i närtid. Och ev hoppa remaken längre fram om suget kommer alternativt om det blir en rejäl skillnad.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Dödgrävaren

Varit sugen på att köra Golden igen ett tag, men tutorial:en i Persona-spelen är alltid så jäkla lång att jag hinner tröttna. Hoppas Remaken blir nice för då kanske motivationen är högre.

Medlem

Jag fattar inte varför det inte släpps till Switch 2. Switch och Persona serien är överlägset störst i Japan.

Skribent
Skrivet av Cooling23:

Jag fattar inte varför det inte släpps till Switch 2. Switch och Persona serien är överlägset störst i Japan.

Jag tror det kommer till Switch 2. När spelet utannonserades fanns ju inte Switch 2. Så jag tror att när vi väl får veta mer så kommer de även berätta att Switch 2 är med på releaselistan.

signatur

"Writer and Fighter"

Jag hoppas dom snabbar upp gameplayet för god dammit om det inte är det segaste spelet 2010 - 2025. Man vill ju gå och lägga sig och sova mellan fighterna.... För att ens vara ett rpg så behöver dom göra en rejäl remake. Allt.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Då kommer jag att spela igenom Golden i närtid. Och ev hoppa remaken längre fram om suget kommer alternativt om det blir en rejäl skillnad.

Ja, det brukar oftast vara bäst att uppleva originalet först. Remakes brukar sakna den speciella känslan som originalen har, så du kommer inte missa nåt om du skippar remaken sen.

Medlem
Skrivet av Köttarbjörnen:

Jag hoppas dom snabbar upp gameplayet för god dammit om det inte är det segaste spelet 2010 - 2025. Man vill ju gå och lägga sig och sova mellan fighterna.... För att ens vara ett rpg så behöver dom göra en rejäl remake. Allt.

Jag hade fler speltimmar i Dragon Quest 8. Också ett lysande spel. Hoppas de inte gör en remake.

Medlem
Skrivet av Köttarbjörnen:

Enda jag ogillade med 4:an var att introt var för långt (ca 2-3 timmar långt)

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Är det större än Dragon Quest? Läst att det är större än Final Fantasy där.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Är det större än Dragon Quest? Läst att det är större än Final Fantasy där.

Vad menar du med större? Jag tror både introt och tiden att klara ut P4 är längre än DQ och FF.

Medlem

Jag känner bara suck. Satsa på ett nytt spel.

Medlem
Skrivet av Toffifee:

Jag känner bara suck. Satsa på ett nytt spel.

De har redan nästa spel, Persona 6, i produktion sedan 2019. De släpper alltid billiga spinoffs samt nu då remasters och remakes, under tiden som de producerar sina huvudtitlar. För att få in pengar under tiden. P - Studios hos Atlus har Persona 4 Revival i produktion samtidigt som P6 men av separata team.

När släpps Persona 6? Oklart. Men det spekuleras att det kommer nästa år då det är 30 års jubileum då för serien.

1
Skriv svar