FZ-läsarna har röstat – tidernas bästa Battlefield är...

Robot
FZ-läsarna har röstat – tidernas bästa Battlefield är...

Battlefield 1942, tvåan, trean och Bad Company 2 gör upp i toppen av formkurvan.

#battlefield, #battlefield-1942, #battlefield-2, #battlefield-3, #battlefield-bad-company-2, #formkurvan

Medlem

Överlag håller jag med, men tycker BF1 och BF5 får lite för låga betyg. Två riktigt bra spel i min mening, även om stödet gör BF5 tog slut lite för tidigt.

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Troll – skulle jag?!

Sjukt besviken på er andra som inte röstat högre på BF2142 vilket är ett av de bättre i serien imao. Skäms på er. Dock så vann min favorit BF2 så jag är lite glad på er iaf

signatur

1# FZ Troll

Skärmdumpsmästare

Bad Company 2, my love. ❤️ Nöjd med en pallplats. Lite överraskad att BF2142 hamnade så långt ner. Jag spelade det aldrig själv, men jag har bara hört bra saker om det. Har folk förväxlat det med 2042?

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Är också förvånad över 2142. Titan mode var riktigt bra, utvecklade conquest och gav läget ett konkret syfte. Saknar det

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Synd att det inte fanns playtime back in the day med BF2, skulle vara intressant att veta hur många hundra timmar jag lagt på det

Medlem

konstig take kanske, men är det bara jag som föredrar den enklare grafiken i 1942? när jag tittar på trailers för battlefield 6 så ser det ju otroligt imponerande ut rent tekniskt, men det är så jävla überdetaljerat att allt mest bara smälter ihop till en enda röra. jag började väl iofs reagera lite på det här runt battlefield 3 redan, och det har bara blivit "värre" sedan dess.

man skulle kunna skylla på att jag blivit gammal och halvblind, men det här gäller av nån anledning enbart battlefield. jag har inga problem med superdetaljerad grafik i andra spel.

Medlem

Hade själv velat ha Battlefield 1 högre upp (Helst högst upp) men det svåra med dessa omröstningar är att många Battlefieldveterangubbar är så fast vid de äldre spelen hur de upplevdes på den tiden det begav sig att de spelen skulle komma överst även om nya kommande Battlefield år framåt visade sig vara bättre och snyggare!

Medlem
Skrivet av dTexN:

Är också förvånad över 2142. Titan mode var riktigt bra, utvecklade conquest och gav läget ett konkret syfte. Saknar det

Det är också mitt favorit av BF spelen men jag minns att det vid release fick ett rätt "meh" mottagande. Många kritiserade det för att mest vara ett omklätt BF2. Det fick aldrig riktigt den skjuts man önskat det fått.

Efter BF3 hoppades jag på en uppföljare till 2142 men idag vetifaan, det skulle bara bli skräp utav.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det är också mitt favorit av BF spelen men jag minns att det vid release fick ett rätt "meh" mottagande. Många kritiserade det för att mest vara ett omklätt BF2. Det fick aldrig riktigt den skjuts man önskat det fått.

Efter BF3 hoppades jag på en uppföljare till 2142 men idag vetifaan, det skulle bara bli skräp utav.

Det gör det ännu mer obegripligt för mig hur bf4 får så högt(jämfört med 2142). Det är ju BF3.5 och inte alls något nytt. Hade också hoppats på en uppföljare till 2142 efter 3an

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Jag måste nog meddela att ni tyvärr måste göra om hela omröstningen.
Ni har nämligen glömt the GOAT

Medlem

Jag hoppades BF1 skulle vinna, men visste det som bäst skulle få en 4e plats. Det är iaf bra BF spel i toppen.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av GruvGrov:

Jag måste nog meddela att ni tyvärr måste göra om hela omröstningen.
Ni har nämligen glömt the GOAT

https://static.wikia.nocookie.net/battlefield/images/0/0e/Bat...

Inte för vara sådan men detta var förbannat kul! 😊
Efter att EA blir uppköpt så tänker jag och brorsan ej införskaffa bf6. Får se om det verkligen är så bra och inväntar någon gratis helg och se igen.

Vi fortsätter plöja "the finals" och space marine 2 😊
Samt själv kör jag och kompisen typ för många timmar poe2 i veckan.

Medlem
Skrivet av quadratis:

konstig take kanske, men är det bara jag som föredrar den enklare grafiken i 1942? när jag tittar på trailers för battlefield 6 så ser det ju otroligt imponerande ut rent tekniskt, men det är så jävla überdetaljerat att allt mest bara smälter ihop till en enda röra. jag började väl iofs reagera lite på det här runt battlefield 3 redan, och det har bara blivit "värre" sedan dess.

man skulle kunna skylla på att jag blivit gammal och halvblind, men det här gäller av nån anledning enbart battlefield. jag har inga problem med superdetaljerad grafik i andra spel.

Grejen med 1942 är att spelet va riktigt bra för sin tid, men har vid flera tillfällen försökt spela det idag och jämför man det med tillexempel första call of duty som kom ett år senare så är det ärligt talat totalt skräp,sure två helt olika spel och ända dom har gemensamt är att båda är fps, men just fps delen i 1942 är horribelt dålig även för sin tid.

Medlem

Battlefield 1942 ligger alltid högst upp!
Det var hystereskt roligt att dra ihop polarna på Lan och spela mot en hord med bottar. Ställa sig ute på vingen på ett bombflyg och försöka hänga kvar för kung och fosterland innan man fallskärmsdroppade ner och stal något spännande
Tycker det är så jävla synd att bots har slutat användas och enbart använder mänskliga fiender.
hur många spel skulle kunna överlevt sin nerstängning om de iaf hade haft stöd för offline play med bottar?

Medlem

BF2 är högst med stor marginal, sen lite kluven mellan BC2, BF3 och framförallt Vietnam som jag håller sjukt högt.

Få saker slog känslan av att krypa i gräset och bli överkörd av en jeep som blastar Ride of the Valkyries. Eller cruisa runt i en tank med I'm on the road again.

Medlem

BF42 gjorde så sjukt mycket för onlinespelandet, och var dessutom otroligt roligt.

signatur

1338 - One Step Above

Utan nostalgiglasögon så är Battlefield 1 det klart bästa spelet. Men även jag älskar Battlefield 2, så ska inte klaga på listan! Battlefield 5 får lite väl mycket skit.

Medlem

För mig som spelat alla fram t.o.m. BF1 får jag säga att dom röstat helt fel från mitt hjärta, det första jag verkligen fastna för va 2142 titan mode med vänner, hur allt va uppbyggd med comander squadleader osv. Sen är det ju Hardline där vår grupp o o servern hade en hatelove som gjorde oss högt rankade i Sverige, 3:a är ju 3:an o alla med hardcore...ok 2142 hade inte hc det va hc....det sämsta va bad company....så smaken ä som baken

Medlem

SCAM! BF Vietnam ska vara i topp fem!! Allt annat är valfusk.

Medlem

Kommer inte ihåg varför BF2142 fick dålig respons. Har ett svagt minne att folk först var optimistiska.

Jag hade gärna sett en ny variant och mer fokus på framtiden. Finner det nästan märkligt att de inte satsat mer på framtiden i deras serie. De måste blivit rejält brända av 2142.

Eller kan de gå helt bananas och skapa Planetside 3 fast det är ju baaara en dröm

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Battlefield Vietnam...rulla runt i jeepen med bästa soundtracket.

1
Skriv svar