Xbox Game Pass - Oktober 2025 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Oktober 2025 - Part 1

Dags för oktobers första omgång spel till Xbox Game Pass! Flera dag 1-släpp blir det även den här gången med Keeper från Double Fine Studios, Ninja Gaiden 4 och survival rogue-liten Ball x Pit. I övrigt blir det ICA Maxi-sim med Supermarket Simulator, skräck med The Casting of Frank Stone, juligt plattformande med The Grinch: Christmas Adventures, sandbox MMO med Pax Dei och så återvänder Evil West till tjänsten.

Ett par spel har trillat in utan förvarning sedan sist också: Hogwarts Legacy och Little Rocket Lab (Dag 1-släpp).

Några spel tar klivet nedåt från Ultimate till Premium; Ninja Gaiden 2 Black, He Is Coming och Eternal Strands. Baldur's Gate and Baldur's Gate II: Enhanced Editions tar å sin sida klivet över till PC.

Nytt pack till Call of Duty Warzone finns också att hämta hem för Game Pass-prenumeranter.

Förra månadens spel hittas här:
Xbox Game Pass - September 2025 - Part 1
Xbox Game Pass - September 2025 - Part 2

Nya titlar:

Hogwarts Legacy (Ute nu, konsol+PC+cloud)

Little Rocket Lab (Ute nu, konsol+Pc+cloud)

Supermarket Simulator (Ute nu, konsol+PC+cloud)

The Casting of Frank Stone (14 okt, Series X|S+PC+cloud)

Ball x Pit (15 okt, konsol+PC+cloud)

The Grinch: Christmas Adventures (15 okt, konsol+PC+cloud)

Pax Dei (16 okt, PC)

Keeper (17 okt, Series X|S+PC+cloud)

Evil West (21 okt, konsol+PC+cloud)

Ninja Gaiden 4 (21 okt, Series X|S+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 oktober: Cocoon, Core Keeper, Teenage Mutant Ninja Turtles Mutants Unleashed.

Xbox Game Pass

#game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips

signatur

Jump in.

Tack för alla trailers. Synd att kontrollerna på Ninja Gaiden är så "wonky", hade varit kul att spela dom.

signatur
Redaktör
Ponny

Keeper! Har en känsla av att det kan bli riktigt, riktigt bra. En dark horse fyr. Pax Dei har gått mig förbi. Ringer nån klocka, men nu blev jag riktigt sugen. Also: The Casting of Frank Stone är ett sånt där spel jag vill köra men inte kommit för att köpa. Blir perfekt. Är ju djupt insyltad i Dead by Daylight...

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Keeper! Har en känsla av att det kan bli riktigt, riktigt bra. En dark horse fyr. Pax Dei har gått mig förbi. Ringer nån klocka, men nu blev jag riktigt sugen. Also: The Casting of Frank Stone är ett sånt där spel jag vill köra men inte kommit för att köpa. Blir perfekt. Är ju djupt insyltad i Dead by Daylight...

Tänkte säga samma sak, har inte alls hört talas om Pax Dei men det ser väldigt intressant ut. Kommer definitivt testas 😁

1
Skriv svar