Battlefield 6 peakar på 747 000 spelare på Steam – men EA App-"avbrott" drabbade spelare

Robot
Battlefield 6 peakar på 747 000 spelare på Steam – men EA App-"avbrott" drabbade spelare

Ska kompenseras med säsongsbiljett.

#battlefield-6

Medlem

Katastrof att sitta med polare, vi som väntat sedan 2013 på en uppföljare till BF4, och så kan vi inte spela på över 5 timmar pga EA är inkompetenta å det grövsta. Blev att gå till sängs utan att spela BF6...

Slutade jobbet tidigt pga detta spelet och det sket sig totalt. Kompensationen är irrelevant, den mest efterlängtade spelkvällen i mitt liv blev inget alls pga inkompetens.

Medlem

Knepigt hur det bara kan drabba de som förbokade. Köpte själv spelet via EA appen på fredag direkt efter jobbet, laddade ner och kunde komma igång och spela vid 20:00 tiden utan problem och inga köer.

Battlefield releaser är lite ökända för release problem men för egen del så har det funkat lika bra som den problemfria BF1 releasen.

Medlem
Skrivet av Avalanche-swe:

Katastrof att sitta med polare, vi som väntat sedan 2013 på en uppföljare till BF4, och så kan vi inte spela på över 5 timmar pga EA är inkompetenta å det grövsta. Blev att gå till sängs utan att spela BF6...

Slutade jobbet tidigt pga detta spelet och det sket sig totalt. Kompensationen är irrelevant, den mest efterlängtade spelkvällen i mitt liv blev inget alls pga inkompetens.

Förstår inte varför man inte handlade på steam bara? Går att köra utan EA-launchern och allting. Vi förbokade hela gänget på steam och kunde spela 17.10 på fredagen.

Helvete vad ballt det är.

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Medlem

Och redan full av fuskare i nästan varje match....

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Inte stött på någon solklar än. Har spelat ca 6h.

Hur som helst så har jag haft riktigt roligt. Visst det är lite buggar som behöver fixas, men det är inte något som förstör upplevelsen.
En jäkla grind för att låsa upp allt till vapnen, inte alls som i betan. Men det gör också att det känns som man har något att kämpa för

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Vad har du för belägg för det? Efter våra 18 tim ca så har vi inte stött på någon som uppenbart fuskar.

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Medlem

Inte sett någon uppenbar heller efter en 20 tim

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Dålig prestation in game innebär inte per automatik att spelet är fyllt med fuskare

Geeks Gaming
Skrivet av WolfGrin:

Har stött på en solklar men annars har jag inte stött på något vad jag vet.

Är det något speciellt du tänker på? Jag vet att en del klagat på nätkoden(?) och det kände jag också av första kvällen med att man ”känner” att man blir oneshottad men när man ser feeden så fick personen in 6-7 träffar

Medlem

Hade samma fel. Gjorde ganska snabbt ett återköp i EA-appen och köpte det på steam istället.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Om du spelar på konsol kan du stänga av crossplay (första jag gjorde) så slipper du PC-spelarna. Mig veterligen är det främst de som sysslar med fusk.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Förstår inte varför man inte handlade på steam bara? Går att köra utan EA-launchern och allting. Vi förbokade hela gänget på steam och kunde spela 17.10 på fredagen.

Helvete vad ballt det är.

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Whisp:

Hade samma fel. Gjorde ganska snabbt ett återköp i EA-appen och köpte det på steam istället.

Jag köpte specifikt på EA Play för i min enfald tänkte jag att risken för buggar och problem minskar med EA´s egna app.

Och jag kunde inte refunda och köpa på Steam, som vissa vänner gjorde, för när jag köpte spelet så krånglade min kortbetalning så jag valde Klarna som alternativ. När jag skulle refunda så hade EA refundat Klarna och hur man hade rett ut det i efterhand vet jag inte men det verkade krångligt.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Har inte stött på en enda fuskare på hela helgen tror jag
Det verkar dock vara lite strul nät-mässigt med spelet emellanåt. Ibland känns det som att man kan tömma ett halvt magasin i en motståndare bara för att se dem vända sig om och sänka mig på 3-4 skott, men det är dock inte varje match. Så där har dem något att kika på, var lite så i betan också.

Medlem

Skulle va intressant att se hur många som spelade via EA-App och Epic, sistnämnda lär vara väldigt få... men det har ju cirkulerat många kampanjer där folk får BF6 nycklar till EA App samt deras prenumerationstjänst där man får spelet också.
Tror största andelen på PC är via Steam, men kan säkert tänka mig att det är 20-30% på EA App också?

Medlem

Ska nog inhandlas på steam i veckan. Är ledig ett par dagar nu snart så då lär väl köpfingret vara framme.

Medlem

Jag har propagerat för ”Don’t pre order” ganska flitigt i BF6-trådarna och jag är man nog att säga att spelet lever upp till alla förväntningar. Precis som Space Marine 2 så får vi ett AAA utan krångel som levererar bra gameplay, kampanj och glädje utan att Call of Dutys eller Fortnites spöke hänger över det. Hoppas nu bara att vi konsumenter visar att det är detta vi vill ha! Den direkta känslan ger mig Halo 1-3 vibbar.

Medlem

Jag köpte specifikt på EA Play för i min enfald tänkte jag att risken för buggar och problem minskar med EA´s egna app.

Och jag kunde inte refunda och köpa på Steam, som vissa vänner gjorde, för när jag köpte spelet så krånglade min kortbetalning så jag valde Klarna som alternativ. När jag skulle refunda så hade EA refundat Klarna och hur man hade rett ut det i efterhand vet jag inte men det verkade krångligt.

Hur lång tid tog det innan du fick spela?

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag har propagerat för ”Don’t pre order” ganska flitigt i BF6-trådarna och jag är man nog att säga att spelet lever upp till alla förväntningar. Precis som Space Marine 2 så får vi ett AAA utan krångel som levererar bra gameplay, kampanj och glädje utan att Call of Dutys eller Fortnites spöke hänger över det. Hoppas nu bara att vi konsumenter visar att det är detta vi vill ha! Den direkta känslan ger mig Halo 1-3 vibbar.

Ja jag vart glatt överraskad att det flöt på så bra som det gjorde i Betan - och att betan för den delen var så pass bra också.

Det jag saknar nu för den där Battlefield-känslan är några småsaker men känns viktiga ändå:

Faktiska Flaggor/flaggstänger på Capture-pointsen i Conquest
Större kartor med fler "flaggor" per karta
Server browser

Utöver det, så är spelet väldigt vackert.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Hur lång tid tog det innan du fick spela?

Hela kvällen sket sig. Vi satt från kl 17 till typ 22 å väntade utan att det gick, sedan gav vi upp och vissa spelade andra spel å jag lade mig. Dagen efter fungerade det. Vet inte vilken tid exakt som EA fixade det.

Medlem

Mitt största problem med BF6 är tempot. Man respawnar och dör konstant. Blir skjuten i ryggen och dör av någon anledning betydligt fortare än man dödar. Jag gillar BF6 så här långt men något BFV är det inte. Det är tydligt att man försökt rikta in sig på CoD-spelarna med mindre kartor och mer action.

Förresten, är det bara jag som ständigt måste spela den usla Brooklyn-banan och trängselfesten Liberation Peak nästan varje match? Förstår inte varför vissa banor återkommer hela tiden medan exempelvis Gibraltar nästan aldrig kommer.

Medlem

Det mest komiska i allt det här är att folk aldrig lär sig. Försöker spela på day 1 och gnäller om strul, varje gång.

”Insanity is doing the exact same thing over and over again expecting to change”.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Om du spelar på konsol kan du stänga av crossplay (första jag gjorde) så slipper du PC-spelarna. Mig veterligen är det främst de som sysslar med fusk.

Dessvärre har kids (och vuxenbarn) med konsolfusk exploderat det senaste. Apex Legends var omöjligt att spela nu det senaste pga alla XIM- och Cronus-fuskare. Inte samma fusk som PC men likväl stora fördelar. Personer som hävdar annat är 100% själv användare av det men vill leva i illusionen att dom tävlar på lika villkor.

Medlem

Hade en problemfri upplevelse. Det lever verkligen upp till förväntningarna.

Men hade önskat 32 player val i Conquest. Som det är nu är det helt omöjligt att spela taktiskt på ett belönande sätt.

Medlem
Skrivet av Wolffe:

Hade en problemfri upplevelse. Det lever verkligen upp till förväntningarna.

Men hade önskat 32 player val i Conquest. Som det är nu är det helt omöjligt att spela taktiskt på ett belönande sätt.

Du får skapa din egna Portal-experience server och välja där maxtak på spelare med diverse regler Väldigt enkelt faktiskt

Medlem

Jag köpte på steam och har spelat varje dag sedan release. Inte ens behöva sitta i kö. Däremot har jag haft mycket problem med servrarna. Ibland är det en del ”rubberbanding” att man flyger fram och tillbaks. Ibland känns det även som det är problem med synk. Spelare springer in genom väggen istället för dörren tex. Men största problemet är att skotten inte tycks regga. Kan tömma ett helt magasin i någon så det sprutar blod men de tar inte någon skada. Sen säger det pang en gång så är man död och det har registrerats 5 träffar från fienden. Detta händer i princip hela tiden. En annan frustrerad bugg, som redan fanns i betan, är att fordon inte spawnar på vissa kartor för en sida eller båda. Då kan man hamna på Brooklyn tex och ena laget har en helikopter som glider runt och slaktar medan motståndarnas helikopter aldrig spawnar. Vissa kartor passa ena laget att sätta sig på varenda hustak och då har man inte nått att sätta emot.

Men himla kul trots problem. Hoppas dock på en patch i dagarna så det blir ännu bättre!

Medlem

skulle aldrig tänka tanken att köpa det nån annanstans än på steam, men min hårddisk brann upp 2 dar innan release såklart, hhaa. så jävla typiskt. så bara å invänta. då kanske dom hinner patcha lite oxå.

signatur

//monster

Medlem
Skrivet av lyrael:

Jag köpte på steam och har spelat varje dag sedan release. Inte ens behöva sitta i kö. Däremot har jag haft mycket problem med servrarna. Ibland är det en del ”rubberbanding” att man flyger fram och tillbaks. Ibland känns det även som det är problem med synk. Spelare springer in genom väggen istället för dörren tex. Men största problemet är att skotten inte tycks regga. Kan tömma ett helt magasin i någon så det sprutar blod men de tar inte någon skada. Sen säger det pang en gång så är man död och det har registrerats 5 träffar från fienden. Detta händer i princip hela tiden. En annan frustrerad bugg, som redan fanns i betan, är att fordon inte spawnar på vissa kartor för en sida eller båda. Då kan man hamna på Brooklyn tex och ena laget har en helikopter som glider runt och slaktar medan motståndarnas helikopter aldrig spawnar. Vissa kartor passa ena laget att sätta sig på varenda hustak och då har man inte nått att sätta emot.

Men himla kul trots problem. Hoppas dock på en patch i dagarna så det blir ännu bättre!

Yep, det där rubberbanding noterade jag mest i lördagskväll typ. Trodde det var något fel med min uppkoppling först men flera har rapporterat samma så kanske inte det då. Har sällan problem med min uppkoppling heller annars så.

Geeks Gaming
Skrivet av lyrael:

Rubberbanding hade jag bara pytteproblem med precis vi release, men det där med att det känns som man blir träffad 1 gång när det i verkligheten är 5 gånger känner jag verkligen igen! 😩

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Mitt största problem med BF6 är tempot. Man respawnar och dör konstant. Blir skjuten i ryggen och dör av någon anledning betydligt fortare än man dödar. Jag gillar BF6 så här långt men något BFV är det inte. Det är tydligt att man försökt rikta in sig på CoD-spelarna med mindre kartor och mer action.

Förresten, är det bara jag som ständigt måste spela den usla Brooklyn-banan och trängselfesten Liberation Peak nästan varje match? Förstår inte varför vissa banor återkommer hela tiden medan exempelvis Gibraltar nästan aldrig kommer.

Du respawnar och dör just för att kartorna är för små och avstånden mellan kontrollerade områden blir för korta. CoD-publiken älskar det så det är vad Battlefield kommer att vara nu. Sedan kan man ju glömma server browser, CoD-spelare vet inte vad det är. Istället får man försöka använda kartfiltret för att landa på en av spelets två bra kartor men det går ju sådär när filtret konstant bara ignoreras och kastar in en i de värdelösa stadskartorna.

1
Skriv svar