Windows 7 och DirectX 11

Robot
Windows 7 och DirectX 11

Windows 7 handlar om återupprättelse. Giganten Microsoft har tappat enormt mycket förtroende efter Vista-fiaskot och om deras nya operativsystem lider av lika många problem som föregångaren kan det stå sig dyrt. Riktigt dyrt.

#microsoft, #digital-illusions-ce, #nvidia, #amd


Medlem
FZ tar en titt på Windows 7

Har kört med Win7 sedan dom släppte 7000, och älskar det. Kommer att införskaffa't så snart som plånboken tillåter.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Riktigt fint för en vanlig användare som mig som inte orkar med allt som lockar folk till linux.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Har kört med Win7 sedan dom släppte 7000, och älskar det. Kommer att införskaffa't så snart som plånboken tillåter.

Samma här, dom har gjort så mycket förbättringar inom stabilitet och snabbhet samt att "peak" funktionerna känns numera oumbärliga -så att det utan tvekan kommer bli ett köp.

Medlem

Köpte Windows 7 64bit Ultimate på webhallen, värt varenda öre, efter en månad går det lika stabilt som vid formatering, inte ett enda problem och allt flyter som smör... förstår inte hur jag kunde tycka varken XP eller Vista var "bra". Det går inte att gå tillbaka efter du kör Win 7


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ja win 7 har man kört sedan första betan släpptes.....
dyrt det vet jag inte om det är igentligen hmm joo för vissa då.
Har du CSN-kortet, det kortet man har när man studerar så har du nämligen 50 % rabbat på det om ni vill läsa mer:

http://www.alltomxp.se/windows-7/19-windows-7/1012886-50-raba...

Medlem

Känns lite som att recensionen säger att Vista suger, vilket vi redan visste.
Skulle velat läsa mer om XP vs W7.

Medlem
Skrivet av Steve_spelburgo:

Har du CSN-kortet, det kortet man har när man studerar så har du nämligen 50 % rabbat på det om ni vill läsa mer:

Och pluggar du på (tekniskt?) universitet så är chansen stor att du kan få det gratis.

Tycker förövrigt att det fungerar rätt bra. Explorer.exe har emellertid en jävla tendens till att krascha titt som tätt för mig.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Känns lite som att recensionen säger att Vista suger, vilket vi redan visste.

Det är ingen recension, utan en artikel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ska MS släppa nytt operativsystem varje år nudå eller ?
Känns nästan så iaf med tanke på hur tätt det är mellan Vista och det Windows 7.

Var det en uträknad grej från MS eller ?
Först lura folk att skaffa Vista som tydligen är dåligt ?

Och sen är folk mer eller mindre i behov att skaffa nåt som funkar bra, å hej å hoppsan, vi har ju ett nytt färdigt operativsystem som ligger och väntar här på er kära Vista ägare.

Medlem

Att rekomendera. Smidigare, smartare, bättre...


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Beroende på vad och var man studerar (om man nu är student) kan man även få ner Win 7 Pro via MSDNAA. Tror det är två keys totalt.

Om man nu inte studerar kan man få ett MSDNAA konto via www.pellesoft.se. Antingen genom att betala 100kr eller genom att skriva 10 tips i tips-sektionen.

Medlem
Medlem

kör med xp, å visste att vista sög häsballe! men ska köpa w7 när det finns pengar över...

Medlem

Riktigt bra initiativ med en sån här artikel. Synd att den inte kom tidigare bara:)

Medlem

Riktigt bra artikel! Det känns som att det är dags att uppgradera från XP när jag väl har lite pengar över!

Medlem

Någon som vet hur man fixar ventbuggen? :/ ända jag stör mig på ljudet försvinner och kmr efter en kvart då och då.

Medlem
Skrivet av Serious Sam:

Ska MS släppa nytt operativsystem varje år nudå eller ?
Känns nästan så iaf med tanke på hur tätt det är mellan Vista och det Windows 7.

Var det en uträknad grej från MS eller ?
Först lura folk att skaffa Vista som tydligen är dåligt ?

Och sen är folk mer eller mindre i behov att skaffa nåt som funkar bra, å hej å hoppsan, vi har ju ett nytt färdigt operativsystem som ligger och väntar här på er kära Vista ägare.

Tveksamt att det var uträknat från Microsofts sida så mycket skit de fått utstå för Vista. Mer sannolikt är det väl att de insåg att de behövde komma upp med någonting som kunde rädda deras kundbas, därav windows 7 så tätt inpå.

Har kört Windows 7 ett tag nu själv och kan inte klaga på det mer än att creative inte har kommit ut med bra drivrutiner till mitt ljudkort än. Annars förutom det har jag ingen tanke på att byta tillbaka till XP.


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Medlem

Det hade vart intressant att se en benchmark-jämförelse med XP, Vista och 7. Jag kör 7 nu och får ändå en krypande känsla av att mina spel förmodligen skulle flyta bättre om jag körde XP.

Medlem

Blir nog windows 7 snart.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Kör med vista och det har fungerat perfekt sen år tillbaka så ser ingen anleding till o byta till sjuan.

Inaktiv

imo så är de episkt


signatur

[/5] "powernap over"

Inaktiv

Har redan det och har kört det i ungefär 1 månad och är hel nöjd. Har inte haft ett enda problem med det, inte en enda krash eller liknande. Kommer inte gå tillbaka till XP, no way, no chance lance! Små detaljer man irriterar sig på, men de har ÄNTLIGEN lagt till ett snabbkommando för att skapa mappar! Det var fan på tiden!

Inaktiv
Skrivet av windmark:
Skrivet av Serious Sam:

Ska MS släppa nytt operativsystem varje år nudå eller ?
Känns nästan så iaf med tanke på hur tätt det är mellan Vista och det Windows 7.

Var det en uträknad grej från MS eller ?
Först lura folk att skaffa Vista som tydligen är dåligt ?

Och sen är folk mer eller mindre i behov att skaffa nåt som funkar bra, å hej å hoppsan, vi har ju ett nytt färdigt operativsystem som ligger och väntar här på er kära Vista ägare.

Tveksamt att det var uträknat från Microsofts sida så mycket skit de fått utstå för Vista. Mer sannolikt är det väl att de insåg att de behövde komma upp med någonting som kunde rädda deras kundbas, därav windows 7 så tätt inpå.

Har kört Windows 7 ett tag nu själv och kan inte klaga på det mer än att creative inte har kommit ut med bra drivrutiner till mitt ljudkort än. Annars förutom det har jag ingen tanke på att byta tillbaka till XP.

Det blev precis som med Mellenium, det blev inte som de hade tänkt sig så de gjorde ett nytt OS för att fixa till det. Vista var väll så jävla fubar att man inte kunde fixa det utan att göra om allt.

Medlem

Att jämföra 64 vs 32 bitars OS är inte helt rättvisande även om det är 32 bitars applikationer som används.

Det intressanta i sammanhanget är inte hur mycket RAM själva operativsystemet kan hantera, utan hur mycket RAM som kan tilldelas per applikation:

32 bitars: 2GB (3GB med PAE switch)
64 bitars: 4GB

Källa:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366778(VS.85).aspx


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Jag tycker allt att det är på tok för mycket uppståndelse kring ett program vars enda funktion är att starta de program jag vill använda.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Mycket trevlig artikel! Lagom med info från ett gamer-perspektiv också.

Skrivet av Serious Sam:

Ska MS släppa nytt operativsystem varje år nudå eller ?
Känns nästan så iaf med tanke på hur tätt det är mellan Vista och det Windows 7.

Var det en uträknad grej från MS eller ?
Först lura folk att skaffa Vista som tydligen är dåligt ?

Och sen är folk mer eller mindre i behov att skaffa nåt som funkar bra, å hej å hoppsan, vi har ju ett nytt färdigt operativsystem som ligger och väntar här på er kära Vista ägare.

När Vista var på G så skulle det sett mycket annorlunda ut egentligen. Microsoft insåg att allt tog för lång tid och ändrade upplägget till den härva Vista till slut blev. Sen var det tänkt att det skulle kommit en uppföljare ännu snabbare med allt innehåll som de inte fick med i Vista.

Tack och lov så insåg de med all negativ feedback att de varit på fel spår och tog rejäl tid på sig att, mer eller mindre, börja från scratch och resultatet är nu Windows7. Tack och lov för Vista, trots att många fick agera ofrivilliga betatestare, men nu ser vi resultatet som uppföljaren till XP skulle blivit.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Helt klart de bästa OSet. Har kört de sen betan släpptes och även då va de svinbra.

Medlem
Skrivet av Snake:

Att jämföra 64 vs 32 bitars OS är inte helt rättvisande även om det är 32 bitars applikationer som används.

Det intressanta i sammanhanget är inte hur mycket RAM själva operativsystemet kan hantera, utan hur mycket RAM som kan tilldelas per applikation:

32 bitars: 2GB (3GB med PAE switch)
64 bitars: 4GB

Källa:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366778(VS.85).aspx

Fast detta gäller bara för processer som har länkflaggan IMAGE_FILE_LARGE_ADDRESS_AWARE satt, annars får varje 32-bit process bara 2GB ändå, oavsett om man kör 32-bit eller 64-bit Windows.

Medlem

win 7 är enligt mig ruskigt härligt och har införskaffat det samtidigt med den nya datorn och kan inte säga mer än att jag är jävligt nöjd

Skriv svar