Om Monkey Island 2 utvecklats med CryEngine

Medlem
Medlem

Det var den jag postade i threaden om att episode ett skulle bli gratis för ett par dagar sedan


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Den filmen är väl främst mer lite hur det skulle kunna se ut. Det finns en annan film, av samma person tror jag, där han tar artwork från MI2 och förbättrar kvalitén för sedan in det i CryEngine och får 3d på något sätt.

Kan läsas om här på Rockpapershotgun.com

-Edit- Kollade tråden som länkades och jag inser att det kan vara så att den här filmen faktiskt är så det skulle se ut.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Medlem
Skrivet av Brandter:

Bästa point and click spelet ever.

Vilket inte säger speciellt mycket i och med att peka-klicka-spel allt som oftast är riktigt jävla tråkiga. Ingen spelglädje överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Brandter:

Bästa point and click spelet ever.

Vilket inte säger speciellt mycket i och med att peka-klicka-spel allt som oftast är riktigt jävla tråkiga. Ingen spelglädje överhuvudtaget.

Äpplen och Päron.
Alla kan inte ha samma smak. Jag tycker själv att Monkey Island är/var ett fantastiskt bra spel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Brandter:

Bästa point and click spelet ever.

Vilket inte säger speciellt mycket i och med att peka-klicka-spel allt som oftast är riktigt jävla tråkiga. Ingen spelglädje överhuvudtaget.

Äpplen och Päron.
Alla kan inte ha samma smak. Jag tycker själv att Monkey Island är/var ett fantastiskt bra spel.

Oh ja, Monkey Island-serien... Safecracker (originalet), Nancy Drew-serien... och en mängd andra "peka-klicka-spel" är underbara.

Till skillnad från "actionspelen" så får man ju oftast faktiskt anstränga sig lite för o klara sig igenom spelen.

Medlem

Vill se en ny version (eller uppföljare) av Beneath a Steel Sky med denna motor. Hade varit sjukt kul.

12
Skriv svar