Nytt spelläge på väg till Dawn of War II

Robot
Inaktiv
Nytt spelläge på väg till Dawn of War II

Ska bli jävligt kul.

Medlem

Skall nog bli skoj

Låter som ett av uppdragen i spelet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Härligt! Lite som Hero line wars i wc3 motorn, men det är ett vinnande koncept

Umi
Medlem

Hade gillat DOW2 om det hade vatt det traditonella basbyggandet

Medlem

Do wants... och så har man ingen dator som pallar det på åtminstone 4 månader till


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Trailer är 178ggr (personlig uppskattning) bättre än den intro-trailer Blizzard lyckades göra för nya klassen Monk till D3 (som var det fulaste jag sett på länge).

Medlem

Längesen man lirade detta :/ kanske dags att installera?

Medlem

Ser riktigt kul ut. DoW 2 är det strategispel jag lirar mest för tillfället i väntan på SC2. Tycker det får oförtjänt mycket skit. Bara en sådan sak som att man gör det här till ett gratis tillägg är ju toppen.

Inaktiv

Många kanske förväntar sig för mycket, t.ex. att deras favoritarme skulle vara med. Men det är inte lätt att balansera, speciellt då spelet redan har 4 väldigt olika faktioner.

Sen är kampanjen och multiplayer ett riskfyllt val de gjort, då de skippat base building helt och satsar på ett action-RTS. Tittar man på SC2 ser det precis ut som SC fast i 3D, innovation är inget Blizzard vågar sig på direkt.

Jag gillar DOW2, fast jag suger i multiplayer.

Ti.
Medlem

Verkar ju hur kul som helst!

Undrar egentligen varför detta har dröjt..

Medlem

Det här ser jag fram emot!


signatur

Freshly dared, the half won.

Inaktiv

Här är lite mer kommentarer i en artikel på 1up:
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3175798

Står bland annat

Citat:

Ottosson comments that Relic wants to see the reception of this mode before trying to add more commanders.

Så om det blir populärt kommer de lägga ner mer tid och göra mer alternativ till Last Stand.

Medlem
Skrivet av Buio:

Många kanske förväntar sig för mycket, t.ex. att deras favoritarme skulle vara med. Men det är inte lätt att balansera, speciellt då spelet redan har 4 väldigt olika faktioner.

Sen är kampanjen och multiplayer ett riskfyllt val de gjort, då de skippat base building helt och satsar på ett action-RTS. Tittar man på SC2 ser det precis ut som SC fast i 3D, innovation är inget Blizzard vågar sig på direkt.

Jag gillar DOW2, fast jag suger i multiplayer.

Sen är SC världens bästa RTS genom tiderna + att SC2 är inte SC med bättre grafik...Dem har en massa nya units+ att många gamla units har en sidomutation om man ens kan säga så..Så varför ändra på en vinnande koncept?? Blizzard är ju inte retards

Inaktiv
Skrivet av Pojii:

Sen är SC världens bästa RTS genom tiderna + att SC2 är inte SC med bättre grafik...Dem har en massa nya units+ att många gamla units har en sidomutation om man ens kan säga så..Så varför ändra på en vinnande koncept?? Blizzard är ju inte retards

Det är klart att det finns nya enheter etc, men det är ändå en Starcraft rehash. "Världens bästa RTS", det är en smaksak. Men det är populärt, precis som WoW.

Det är förstås inte bara Blizzard som kör på i gamla spår, det är väldigt vanligt i hela branchen.

Medlem

Sweet! Ett grymt bra spel blir bättre!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Hmm, sugen på att skaffa dow2. hoppas det finns en mod så man kan ha större arme.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Låter bra på papper, men hur avancerat kan det bli med 3 enheter och de få förmågor de har? Skulle väl då vara att man måste attackera andra fiender än de närmsta och välja melee/range när det passar.

Inaktiv
Skrivet av Svenpa:

Låter bra på papper, men hur avancerat kan det bli med 3 enheter och de få förmågor de har? Skulle väl då vara att man måste attackera andra fiender än de närmsta och välja melee/range när det passar.

Tanken är den att du får XP och levels för den commander man spelar. Men man ökar inte stats, utan köper wargear för XP. Så det är en variant för multiplayer där wargear används (finns inte i vanliga multiplayer).

Sen är det förstås en "king of the hill" variant, men det är co-op mot AI:n och inte så dumt som ett extra spelmode att köra. Även om det är begränsat just nu vilka commanders man kan köra. Men se mitt inlägg ovan, det kan komma fler om det blir populärt.

Medlem

Wargear finns visst i vanlig MP, man levlar jue sin commander och väljer ny utrustning. I alla fall när jag körde beta, och statsen går upp automatiskt.

Inaktiv
Skrivet av Svenpa:

Wargear finns visst i vanlig MP, man levlar jue sin commander och väljer ny utrustning. I alla fall när jag körde beta, och statsen går upp automatiskt.

Javisst, det stämmer. Men det är inte samma som i kampanjen utan specifika upgraderingar som ger commanders extra abilities. De är förstås alltid samma i vanlig multiplayer, och sparas inte mellan games.

Last Stand är betydligt mer likt ett slags kampanj co-op scenario än standard multiplayer.

1
Skriv svar