Bilder från Command & Conquer 4

Medlem

Ser ut som C&C iaf, inte som Red Alert 3 som de totalslaktade och gjorde de toksexistiskt, hoppas de inte sabbar C&C med samma patetiska drag.

Medlem

Är allting i framtiden så.. fyrkantigt?

Jag tyckte om C&C3 där det var riktig post-apoc känsla med alla ruiner och bruna och gröna färger, men det här känns mer som Red Alert 3.

Och jag hänger inte riktigt med i tidslinjen av C&C längre. Från början så var det ju i princip nutid med lite mer avancerade saker hit och dit, men i grund och botten var det ju vanliga pansarvagnar, infanteri med kulsprutor, granater eller bazookas osv. Nu är det bara feta robotar och lasrar och pansarvagnar som gräver sig genom marken och sprutar giftgaser och vad de nu kan tänkas hitta på.

Medlem
Skrivet av Serito:

Vad har hänt med denna serie? Kan dom inte bara förbättra ett vinnande koncept istället för att göra helt nytt? Blir ju bara pannkaka av allt.. En re-make av Tiberian Dawn, det vore nått de!

Amen, brother!

Vore härligt att se dune buggys och rocket bikes dra upp rökmoln i afrikas sandslätter

Behåll gameplayet och hastigheten från de äldsta spelen, och förbättra bara grafiken, AIn och interfacet!

Medlem
Skrivet av Brandter:

Ännu ett massproducerat spel från maskinen vi kallar EA.

Ja, gnistan har slocknat :/


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

Det är samma motor ja fast dom uppdaterar den mellan varje spel, ungefär som valve gör med source, ingen som verkar gnälla på dom dock(?)
kostar mycket tid och pengar att utveckla en helt ny motor.

tycker det är bra att dom testar något nytt denna gång och inte kör på samma gamla C&C spelstil som börjar bli lite uttjatat nu IMO. Blev less på ra3 efter några timmar typ.

Medlem

En fråga bara, varför dummade dom ner resurssystemet för? De var ju riktigt bra i dom tidigare titlarna, ta ut motståndarens harvester och du hade ett stort övertag. Eller menar dom att de blir för "frustrerade för nya spelare"?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Command & Conquer Generals är bäst!

Medlem

Dom har fortfarande lite andra grejer att visa upp med motorn, var nåt med "dynamic lightning" eller nåt sånt.
Själv tycker jag inte det ser så fasansfullt fult ut som folk säger. Jämför man med Starcraft 2 så kan jag inte direkt påstå att någon av dem är snyggare än någon annan, dock kan jag inte säga att jag har haft så stor koll på SC2. Dessutom så har dom nämnt att dom eftersträvar låga systemkrav (vilket några kan tycka vara en ursäkt), men för personer som mig som har en dator som knappt klarar några nya spel som kommer ut (min dator är på lagning nu till och med), så är det en bara en bra nyhet.

Strävan efter fotorealism kan jag tycka vara irriterande ibland, men jag måste hålla med om att SAGE har sina begränsningar, men man får tänka på att det tar tar en fasansfullt lång tid att utveckla en ny motor från grunden.

En ganska långvarig paus skulle nog dock vara hälsosamt för C&C serien (och detta kommer från ett hardcore C&C fan), för jag gillar inte att dom har flera projekt på gång samtidigt, jag skulle föredra om dom satsade hela studion på ett spel i taget. Dessutom, om det är en lång paus så blir man väldigt mer sugen på en fortsättning. Dom skulle kunna tänka på att utvidga sina vyer också, i form av nya franchiser.

Medlem

Jag förstår inte heller hur folk kan klaga på grafiken, men inte på dom där robotarna med lasersköldar?!

Grafik är ju egentligen helt jävla ovesäntligt då jag mycket hellre sitter och lirar de gamla orginal-spelen. Det dom har fuckat ihop sen EA tog över är ju själva temat, designen och storyn. Detta ser ju bara löjligt ut.

Och ja, fyfan vad jag irriterar mig på att det inte är en sidebar längre. Detta ser mer ut som starcraft.

Medlem

Command and Conquer dog efter Red Alert 2. Sen lyckades dom återliva det kort med C&C3 och RA3, men dem var ju bara roliga i några veckor. Det var bättre förr. *rullar med ögonen*


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Men för i h*lvete kids... allt ni vill ha är grafik hit o grafik dit, spelet är ju för fan inte ens färdig innan ni whinar ärslen av er...

Ska man VERKLIGEN göra en ny motor för varenda spel som kommer... har ni inte tänkt på hur mycket tid det skulle ta.
Grafik är inte allting. GAMEPLAY ÄR allting.

Och the major malfunction in this whole shit är ju att folk är aaaaaaaaaldeles petiga med graffen nuförtiden... och spelutvecklarna ger efter.

Jag vill ha en spel som är bra DAMNIT... jag vill INTE ha en jävla skinande 1500x1500 pixel röv i min skärm som man kan se en finne på, från 1000 meters håll.

Min poäng med det är: Skapa en motor och håll det i 10 år! Uppdadera den om det behövs men energin ska hållas på spelets gameplay, ja och så slipper man köpa en ny dator till spelet också... gillade man spelet för 5år sen gillar man det idag.

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Men för i h*lvete kids... allt ni vill ha är grafik hit o grafik dit, spelet är ju för fan inte ens färdig innan ni whinar ärslen av er...

Ska man VERKLIGEN göra en ny motor för varenda spel som kommer... har ni inte tänkt på hur mycket tid det skulle ta.
Grafik är inte allting. GAMEPLAY ÄR allting.

Och the major malfunction in this whole shit är ju att folk är aaaaaaaaaldeles petiga med graffen nuförtiden... och spelutvecklarna ger efter.

Jag vill ha en spel som är bra DAMNIT... jag vill INTE ha en jävla skinande 1500x1500 pixel röv i min skärm som man kan se en finne på, från 1000 meters håll.

Min poäng med det är: Skapa en motor och håll det i 10 år! Uppdadera den om det behövs men energin ska hållas på spelets gameplay, ja och så slipper man köpa en ny dator till spelet också... gillade man spelet för 5år sen gillar man det idag.

Too much text, didn't read.

Ska bli kul att se när nästa RTS kommer som är mer imponerande än vad company of heroes är/var. Speciellt ur grafik/fysikmotor perspektiv.

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Men för i h*lvete kids... allt ni vill ha är grafik hit o grafik dit, spelet är ju för fan inte ens färdig innan ni whinar ärslen av er...

Ska man VERKLIGEN göra en ny motor för varenda spel som kommer... har ni inte tänkt på hur mycket tid det skulle ta.
Grafik är inte allting. GAMEPLAY ÄR allting.

Och the major malfunction in this whole shit är ju att folk är aaaaaaaaaldeles petiga med graffen nuförtiden... och spelutvecklarna ger efter.

Jag vill ha en spel som är bra DAMNIT... jag vill INTE ha en jävla skinande 1500x1500 pixel röv i min skärm som man kan se en finne på, från 1000 meters håll.

Min poäng med det är: Skapa en motor och håll det i 10 år! Uppdadera den om det behövs men energin ska hållas på spelets gameplay, ja och så slipper man köpa en ny dator till spelet också... gillade man spelet för 5år sen gillar man det idag.

Spel var bättre förr... folk har hakat upp sig för mycket på det visuella. Varför spelar man ett spel? Animerad film passar bättre för er som bara vill ha "snygga" spel... medans vi som spelar för "gameplay och story" fortsätter spela spel. ^^

Medlem

Men hallå dom har knappt hunnit börja..... det kommer bli fettare

Medlem

Håller med er. Grafik är inte allt, men den har en stor roll i spel. Och till alla er som föredrar föregångarna så finns det 3 j*vligt intressanta moddar under utveckling just nu

Tiberian Dawn, CnC3 http://www.moddb.com/mods/tiberian-dawn

Red Alert, Ra3 http://www.moddb.com/mods/the-red-alert

Tiberian Sun Rising, CnC3 http://www.moddb.com/mods/tiberian-sun-rising


signatur

"No country for old Gamers"

Medlem

Sista spelet i serien grabbar, de vill nog att det ska skilja sig lite från tidigare spel...

Medlem

Ge mig en NU-tidstrategi till PC och 360. som WiC till Xbox....fan att de la ner det...

Medlem

Man har ju rätt till olika åsikter men LOL på er alla som säger att grafiken är ful och motorn gammal. LOL alltså!

LOL

Medlem

Grafiken var det inga fel på, hoppas bara spelet håller samma klass.

Medlem

Bortsett från grafiken ser det ut att bli bra :/

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Det är ju frö bra grafik enligt mig. Strategi spel ska ha dålig och gammal grafik.

Håller absolut med.

Skrivet av Brandter:

Ännu ett massproducerat spel från maskinen vi kallar EA.

Ännu en massproducerad post från maskinen vi kallar Gnällspikar.

Medlem

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ruskigt tråkig och föråldrad grafik.

Jag reagerade dock på följande bild:
http://www.fz.se/bilder/arkiv/z/zd8ryciusblf0h75xvnp4j6aqm239...
Se "GDI Offensive Crawler" på skärmen. Sedan kollar du på minimappen och blickar upp på saken nordöst om nuvarande skärmbild och skalan på den prylen
:S


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

12
Skriv svar