köpa 360 eller PS3 ?

Inaktiv
köpa 360 eller PS3 ?

Hej alla,

jag skapade en tråd på playstation forumet med just denna fråga, snälla hjälp mig att bestämma mig vilken konsoll jag ska köpa.

länk till tråden på playstation forumet

Medlem

360 såklart, jag menar, kolla bara på spelen..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

köp båda om du har råd.

Medlem

Köp PS3 om du vill sitta och titta på när den samlar damm eller så kan du ju köpa 360 och spela istället. Beror ju lite på vad man vill göra.

Medlem

idag så skulle jag nog köpa en 360 om ajg inte hade det redan.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Testa dom i någon affär som säljer spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har själv en PS3:a hemma. Den känns framtidssäker och den är tyst samt har Blueray. Linux går att installera om man är villig och kunnig. Det finns många fina spel som kommer att släppas till PS3:an, dock får man vänta ett tag på dessa. Gratis online-funktion.

360 har jag aldrig provat vill jag erkänna. Fördelarna med denna är att det redan finns många bra spel på konsolen. Men den har ingen HD-DVD integrerad, den måste man köpa till. Samt kostar nättjänsterna för att spela online. Samt har jag läst på flera olika forum att den är högljudd och har lite problem, men det var väl så i början, konsolen kanske är bättre nu.

Personligt skulle jag satsa på en PS3:a. Då den är gjord som en multimedia-maskin. Spel kommer det snart att finnas gott om.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Eller så väntar man tills det finns saker till PS3 som gör den värt priset, när spel osv som utnyttjar PS3ans kapacitet kommit så lär priset har sänkts, varför ska man köpa en dyr maskin för att sen sitta å vänta på bra spel.

Vill man se på Blu-Ray film dock så bör man köpa en PS3.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag garanterar ett 360 , finns så mycke mer roliga spel till 360 + xbox live ouff ^^ det slår allt !!

Medlem

Jag skulle föreslå att du kollar på vilka spel som ser intressanta ut, till båda konsolerna och köper efter det.

Inaktiv

köp ps3 så kan du köra online gratis,
med 360 så måste du betala om du vill köra spel online. med live points,
kostar 300 för ett år.
ps3 är alltid gratis online.

Inaktiv

tack för alla svaren, och det lutar faktiskt mer och mer åt att det blir en 360, dock så är jag orolig över ljudnivån, jag läste för ett tag sedan att dom har en ny leverantör av DVD spelare till 360n, samsung istället för hitachi, detta för att sänka ljudnivån... men hur tar jag reda på vilken som sitter i ?

Medlem

360 för spelen just nu, PS3 om du vill ha lite av ett mediacenter..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

på ps3 får du en grym online värld som kallas home helt gratis.

sketfin grafik och du kan gå runt och prata med andra spelare,
skaffa egen lägenhet som du kan inreda kan du också göra.

bjud in kompisar till din lägenhet för att prata. eller samlas om ni ska spela nåt spel.

priser som du vinner i diverse spel kan du ha stående i din lägenhet, typ pokaler för vinst i bilspel eller annat,

kolla upp Home för ps3 så kommer du kanske bli sugen.

och det är helt gratis, precis så som online är för ps3.

och ps3 är tyst och har framtiden för sig.

+ att det verkar som om bluray vinner kriget.

Medlem

Home är inte släppt ännu, jag tror inte det blir helt gratis heller, fast det är imponerande om det blir.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

jodå Home är gratis.
fast det blir så att man kan om man vill köpa extra grejer till det,
typ andra möbler, kläder och så.
men själva Home är gratis att ta ner.

det har sony sagt själva och så blir det.
annars lär folk bli pissed off om dom inte håller vad dom sagt.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

jodå Home är gratis.
fast det blir så att man kan om man vill köpa extra grejer till det,
typ andra möbler, kläder och så.
men själva Home är gratis att ta ner.

det har sony sagt själva och så blir det.
annars lär folk bli pissed off om dom inte håller vad dom sagt.

Du har sett en video från gametrailer.com, inte sant?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

home ska vara gratis, de får in pengar igenom reklam i det!

Inaktiv

Satt själv i samma sits som du. Ditt val verkar dock vara mest beroende av vad konsolen erbjuder och inte prisnivän. Personligen anser jag att PS3 inte är värd 6500kr, och särskilt inte om man ser till (bristen på) vilka spel som finns ute till den.

Xbox360 låter en del helt klart. Kompenserar detta själv genom att höja en smula på ljudet. Spelar man med väldigt låg volym på TVn så blir det märkbart dock. Ligger troligen i närheten av ljudnivån från en "normal" gamer-dator skulle jag tro.

Att Live kostar och är besudlat med en mängd "microtransactions" är också ett faktum. Dock fungerar tjänsten felfritt och integrerar MSN Messenger in i boxen så fort du knäpper igång den. Finns också en hel del gratismaterial och köper du premium så inkluderas också headset i maskinen. Sony hostar heller inte spelservrar utan detta sköts antingen av spelutvecklaren/distributören eller P2P. Framtidsmässigt är detta en igenom sämre tjänst än vad Xbox erbjuder, anser jag.

För och nackdelar med båda maskinerna skulle jag tro. Men ser man på jämförelsen DS - PSP där PSP besitter bra mkt mer prestanda men till högre pris och med bra mkt sämre spel (enligt mig, naturligtvis) så är det ju ingen självklarhet att konsolen blir en "framgång". Gå på vilka profiler konsolerna har, du äger ju en Wii och köpte den säkert för dess lättilgänglighet och utveckling av kontroller. Xbox är online + shooters (Gears of War, Halo, Bioshock etc) och racing skulle jag säga. PS3 kanske beat-em-ups (Heavenly Sword, God of War etc) och rollspel (Final Fantasy).

Spel gör konsolen, inte tvärtom. Med eller utan BluRay


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

herregud va folk är insnöade.

ps3 kostar inte 6.500 är det så svårt att fatta ?

du kan få tag på en ps3 för 5.800 på elgiganten.

jag köpte min ps3 på Game å där kosta den 6.000.

6.500 är bara priser som anti sony folk hela tiden vill folk att tro att den kostar.

Medlem

^- dock, för 5.800 får man ju inte med något spel att spela på sin spel konsol, trodde vi gått igenom detta

plus att man måste köpa till en kabel typ för 300kr om man ska kunna använda konsolen vettigt för HD?

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Vill man se på Blu-Ray film dock så bör man köpa en PS3.

Jag själv skulle nog inte köpa en PS3, enbart för att titta på BD-filmer. Det finns redan mycket bättre och billigare BD-spelare ute på marknaden.

Inaktiv
Skrivet av Vantskruv:

...Men den har ingen HD-DVD integrerad, den måste man köpa till...

Nej sörru, där har du fel. Man måste inte alls köpa en HD-DVD spelare, om man inte vill. Det är det som kallas för valfrihet

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

köp ps3 så kan du köra online gratis,
med 360 så måste du betala om du vill köra spel online. med live points,
kostar 300 för ett år.
ps3 är alltid gratis online.

Njae. Just nu så är PSN en gratis tjänst och det är Sony mycket stolta över. De säger själva att det vill ha det gratis i framtiden med, men kan inte garantera något. Så det där med ALLTID, ska man nog ta med en nypa salt.

Sony är, liksom MS, ett företag. Företag vill tjäna pengar. MS tjänar pengar på LIVE. Sony, not so much...

Inaktiv

Jag skulle självklart välja en 360 framför en PS3:a, i dagsläget, om man var tvungen att välja. Varför? Spelen. För närvarande så finns det inte ett enda spel till PS3 (som inte även finns till 360) som intresserar mig. Visst motorstorm var coolt, ett tag. Det kommer även dröja innan det kommer några värdiga spel till PS3:an... det är iaf vad jag tycker. FFXIII 2008, då jävlar.

Inaktiv

än värre, hrrm jag köpte min hd lcd tv lite väl fort.

köpte den för nåt år sen och eftersom xbox 360 inte har någon hdmi utgång och inte kunde köra 1080 p för nåt år sen,

då hade man ingen tanke på att att ens hdmi fanns och hade absolut ingen tanke på att vänta tills en tv som kan köra 1080 p och hdmi utgång kom.

så man kan säga att det är 360 s fel att jag har en lcd tv utan 1080 p och hdmi.

uppdatering kom ju till 360 för inte så länge sen så att den kan köra 1080 p, men det kan inte min tv.

och nu när jag har ps3 då kan van varken köra 1080 p eller hdmi,

fast man klarar sig bra ändå, ps3 ser bra ut på 1080 i, fast nog är det retsamt med tvn,

har ingen lust precis att slänga ut cirka 8000 på ny tv igen när den gamla bara är 1 år drygt....

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

än värre, hrrm jag köpte min hd lcd tv lite väl fort.

köpte den för nåt år sen och eftersom xbox 360 inte har någon hdmi utgång och inte kunde köra 1080 p för nåt år sen,

då hade man ingen tanke på att att ens hdmi fanns och hade absolut ingen tanke på att vänta tills en tv som kan köra 1080 p och hdmi utgång kom.

så man kan säga att det är 360 s fel att jag har en lcd tv utan 1080 p och hdmi.

uppdatering kom ju till 360 för inte så länge sen så att den kan köra 1080 p, men det kan inte min tv.

och nu när jag har ps3 då kan van varken köra 1080 p eller hdmi,

fast man klarar sig bra ändå, ps3 ser bra ut på 1080 i, fast nog är det retsamt med tvn,

har ingen lust precis att slänga ut cirka 8000 på ny tv igen när den gamla bara är 1 år drygt....

O ja, det är Microsofts fel att du inte är påläst.

Inaktiv

hehe

hade 360n haft 1080 p och hdmi då hade jag tänkt på att skaffa en sån tv

så grrr för 360

föresten har du tänkt köpa vanlig 360 eller elite ?

elite kommer kosta cirka 5.000

ps 3 kostar cirka 5.800.

Medlem

Fortfarande 800kr billigare. Ge dig nu, jag tror inte någon orkar lyssna på ditt fanboy snack. Tack. Ha en trevlig dag.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

äh, det är väl inget fanboy snack när man rättar insnöade personer ?
att säga att ps3 kostar 6.500 är ju ren lögn.

ingen är ju så dum att man går å köper nåt på det dyraste stället m nu nån ens säljer den så dyrt längre.

föresten kan man faktiskt pruta på både elgiganten och media markt.

dom har ju ett litet priskrig på det mesta, och elgiganten har ju nån slags policy att dom ska vara billigast,

en polare som skulle köpe en 360 var på media markt och kollade priset där, gick sen till elgiganten och så att dom var några hundra dyrare,

och påpekade det, och fick tro det eller ej köpa 360 n strax under media markts pris.

så det går faktiskt att pruta i butiker.

Skriv svar