Övertyga mig att börja spela

Medlem
Övertyga mig att börja spela

Kanske lite väl "demanding" men man kan väl passa på o fråga vad som gör det värt det över andra mmorpgs, det verkar hutlöst prisat av dom flesta, särskilt med tanke på alla förbokningar och SE:s.

Visst kommer recensioner men det lär inte skada att undra innan, forumet fick jue näst intill genast 2 sidor med nya trådar så folk som är insatta verkar det inte ont om.

Vad är revolutionerande med AoC?

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Kanske lite väl "demanding" men man kan väl passa på o fråga vad som gör det värt det över andra mmorpgs, det verkar hutlöst prisat av dom flesta, särskilt med tanke på alla förbokningar och SE:s.

Visst kommer recensioner men det lär inte skada att undra innan, forumet fick jue näst intill genast 2 sidor med nya trådar så folk som är insatta verkar det inte ont om.

Vad är revolutionerande med AoC?

Stridssystemet och spellweaving är det revolutionerande i AoC. Sedan finns det faktiskt inte så mycket nytt jämfört med andra mmorpg-spel ifall man ska vara helt ärlig.

Dock måste jag säga att jag älskar varje minut av spelet, kanske mest för de vackra miljöerna och då det nya stridssytemet.

QRT
Medlem

tycker att stridssytemet är överhypat. inget är särskilt revolutionerande med AoC. men det är fortarande kul

Medlem

Jo, combat systemet är inte *så* himla speciellt. Det är annorlunda, sant, men inte så man trillar av stolen. Det funkar bra dock och dom kommer vinna mycket på att deras grafikmotor är så pass optimerad som den är. Den flyter på betydligt bättre än man kan tro när man ser bilder av spelet. Riktigt snäll liten motor det där. Och snygg.


signatur
Inaktiv

Bröst! Behöver man mer motivation?

EDIT: Om du spelar ett MMO just nu och är den typen av spelare så är det på tiden att du byter.
Spelar du inget mmo just nu så borde du vänta 1-2 månader som dom får bort alla game breaking bugs som finns just nu.

Medlem

Tänker aldrig övertyga någon att börja lira ett MMORPG. Det är ungefär som att sälja crack till småbarn, inte O.K.

Medlem

Hoppsan trodde egen skapade trådar auto sattes under bevakning, jahanehe.

Berätta om stridsystemet, är det inte så att får en "lock" o sen bara behöver masha "attack"?
Spellweaving, är det mer än samla ingredienser och sen slänga nån magi på't?

Aldrig kört mmos, bara trials på WoW, EvE o Planetside.

Medlem

En sak som kan vara lockande är att spelet vänder sig mot en lite äldre publik. Förhoppningsvis kan man slippa alla småkids som härjar i WoW Man kan alltid drömma iaf hehe


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Spelar man på rp-pvp så slipper man små barn. har inte sett en enda omogen kommentar där, inte ens ett "lol". Skönt folk som fan där.

Medlem

http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=p...

Bra förklaring om combat systemet där, kolla lite videos på youtube annars.

http://www.youtube.com/watch?v=K8yMNmhChOY

video om Spellweaving, får man se när han börjar ladda upp det och lite kommentarer från nissar från Funcom.

Medlem

Svenpa, go and buy Age of conan, install it on your computer and join the Online sensation before we all murder you...

Inaktiv

Vänta tills de släpper trial och testa själv, eller försök få tag i en buddy kod från någon som köpt CE (när koderna väl släpps på servrarna).

Medlem

mitt första intryck var lite blandat.. men började snabbt att gilla det starkt. Det som är annorlunda är vapen, pansar osv. Det känns som en mer normal nivå än 10.000 armor plåtburkar a'la WoW.

glöm inte att titta på lite screens oxå
http://piggelin.mine.nu/bilder/index.php?dir=%2Fscreenshots%2...


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av saru:

En sak som kan vara lockande är att spelet vänder sig mot en lite äldre publik. Förhoppningsvis kan man slippa alla småkids som härjar i WoW Man kan alltid drömma iaf hehe

Att slippa kids i ett spel som innehåller bröst och halshuggning håller jag för otroligt. Just sådant brukar dra till sig testosteronstinna smågrabbar som flugor till en sockerbit.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av saru:

En sak som kan vara lockande är att spelet vänder sig mot en lite äldre publik. Förhoppningsvis kan man slippa alla småkids som härjar i WoW Man kan alltid drömma iaf hehe

Att slippa kids i ett spel som innehåller bröst och halshuggning håller jag för otroligt. Just sådant brukar dra till sig testosteronstinna smågrabbar som flugor till en sockerbit.

jo, men det verkar som om skiten dras till pvp-servrarna. Fast om det stämmer efter releasen imorgon.. idag menar jag, vette fan


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

har spelat i fem timmar inte superimpad men ett stabilt spel. ska köpa det o testa i gratismånaden iaf o se om det ger något mer om man fortsätter lite längre. tror det är ett typisk mmo som folk kommer spela i 2-3 månader för att sen gå tillbaks till WoW.

Inaktiv
Skrivet av Ravenknight:

Att slippa kids i ett spel som innehåller bröst och halshuggning håller jag för otroligt. Just sådant brukar dra till sig testosteronstinna smågrabbar som flugor till en sockerbit.

Håller med, allt snack om att det är ett spel för "mature gamers" går stick i stäv med våld och nakna bröst som sagt drar tills sig smågrabbar.

Gen
Medlem
Skrivet av PR00H:

har spelat i fem timmar inte superimpad men ett stabilt spel. ska köpa det o testa i gratismånaden iaf o se om det ger något mer om man fortsätter lite längre. tror det är ett typisk mmo som folk kommer spela i 2-3 månader för att sen gå tillbaks till WoW.

Det jag inte förstår är varför man vill gå tillbaks till WoW. Har själv spelat WoW sen Open Beta och efter BC har allt sämre patches släppts. World PvP är borta och har man raidat allt kan man inte göra annat än köra BGs eller dailys.

AoC är en ny, enorm och spännande värld. Efter att ha lämnat starterarean så kom jag till en stor stad. Tog nästan en timme att utforska allt och prata med alla. Hittade många quests och gick vidare för att börja på dessa jag hittat. Men vart jag än kom så fanns det ännu fler quests. Plockade säkert upp 30 quests under de timmarna jag lirade och fick se jättestora och snyggt designade miljöer.

Medlem

Kan jag som älskar att spela Battlefield 2142 på min Pc och racingspel och Cod4 på min 360 uppskatta detta? Jag är riktigt nyfiken och gillade Oblivion mycket. Har ingen erfarenhet av liknande spel... :$

Medlem
Skrivet av Fierce_Swe:

Kan jag som älskar att spela Battlefield 2142 på min Pc och racingspel och Cod4 på min 360 uppskatta detta? Jag är riktigt nyfiken och gillade Oblivion mycket. Har ingen erfarenhet av liknande spel... :$

Ju rå... Spelets quest system är precis som i Oblivion när du pratar med folk i alla fall...

Inaktiv

Har köpt spelet och undrar vilken server typ man ska köra och vilken klass som är enklast att börja med?
Är det mycket gankning på PvP serverna?

Inaktiv
Skrivet av Ane:

Är det mycket gankning på PvP serverna?

Ja.

Det är inte som WoW PvP där man är rätt skyddad även fast det är pvp server. Här är det fritt fram att griefa. Höglevels som hidar vid spawnpoints etc.

Så räkna med det, och att levla kommer ta mycket längre tid på en pvp server.

Medlem

Hur aktiverar man de förbetalda 30 dagarna?

Medlem

Tack för all info och länkarna, får väl se om man ger sig in i conans värld
Vänta på trial eller skaffa invite är nog det vettigaste.

Inaktiv
Skrivet av Fierce_Swe:

Hur aktiverar man de förbetalda 30 dagarna?

Med nyckeln man får med spelet?

Gen
Medlem
Skrivet av Fierce_Swe:

Hur aktiverar man de förbetalda 30 dagarna?

Mjo, när man reggar sig och aktiverar nyckeln så körs de 30 dagarna igång. Inget dras från kreditkortet (om du reggat ett sådant).

1
Skriv svar