Forza-teamet: Ingen kan tävla med oss

Inaktiv

"Omröstningen kunde inte hittas. Den kanske inte har startats ännu."


signatur

War never changes.

Medlem

Det är en smaksak, själv så ogillar man spel som Forza, eftersom jag älskar bilspel, och inte nåt som ska vara extremt verklighetstroget,
kör hellre spel som just gran turismo, grid och pgr spelen där man njuter av en tuff och svår tävling utan att behöva glida av vägen hela tiden, jag har helt enkelt a need for speed.
Och det är ju inte alltid så rackarns lätt att hålla sig rätt på vägen även med pgr, grid och gran turismo.

Medlem

Har lirat gran turismo hur länge som helst, tror inte nya Forza kan ändra på det

Medlem

Jag säger bara kort o gott, jag underhålls av båda spelen. Men jag trivs bäst i forza 2. Kört alla spel, men GT5P var sämre känsla än i dom tidigare.

Forza 2 har helt klart mer realistisk körkänsla, om det är roligare lämnar jag till era egna smaker. Jag föredrar realism på lagom nivå.

Jag har tävlat i många år med min golf gti 87a och gtin i forza har mest liknande känsla av dom båda spelen. Forza har bättre realism i däckgrepp, fjädring.. Gt5 har bättre fartkänsla.
Grafiken är inte allt, känslan är det.

Dock kan jag hålla med om att Gt5 har bättre utbud med bilar, saknar fula stora bilar i forza. Lite för mycke gammla bilar i forza oxå, inte ork man köra ferraris o porche från 60talet hela tiden. Vill man ha variation så vill man ha bilar som en ford transit, gammla bubblan osv.

och ni som sagt att gt5 är mest realistiska, så säger jag att burns rally är det mest realistiska bilspel jag spelat. sedan grand prix legends.

jag tycker, var glada att det finns 2 bilspel som har så pass hög standard!! Som inte är direkt lika, faller det oftast nån i smaken.

Konsoll världen har blivit världens största penis tävling.. "min är större än din.. ps3 är bättre än xbox"
Det är nöjet som betyder något, inte storleken/prestandan

Tacka vet ja pc, folket vi är då inte bittra

Medlem

Har inte spelat forza mer än ett par gånger på MediaMarkt, men first impression var att bilarna glider omkring lite hur dem själv vill fritt från allt vad verklighetstrogen fysik heter, kanske någon setting, vad vet jag, jag vann iaf ;D

GT5:P tycker jag inte heller går inte att jämföra då det är typ en demoversion baserat på en tidig beta av GT5 (som dem har mage att ta betalt för), sen när GT5 kommer ut, då kan vi börja jämföra.

För övrigt tycker jag att dem ägnar ett helt år på tweaking låter lovande.

Medlem

Tycker Forza är det bättre av seriena, GT var grymt bra 1-2an, men som sagt håller med om att GT stannat i utveckling och är väldigt likadant varje gång senaste tiden. Så Forza är helt klart det bättre av dessa 2. Röstningen funkar inte?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Tycker Forza är det bättre av seriena, GT var grymt bra 1-2an, men som sagt håller med om att GT stannat i utveckling och är väldigt likadant varje gång senaste tiden. Så Forza är helt klart det bättre av dessa 2. Röstningen funkar inte?

Perfektion behöver inte utvecklas.

GT2 var dock rätt så kasst då bilfysiken var åt helvete.

Medlem

tycker granturismo har underbar grafik, men de känns som att köra på is och de finns inte fart känsla i de. så forza ligger långt före.

Medlem

Vansinnigt töntigt uttalande. Man märker vilken målgrupp han siktar in sig på (fanboys).

OM han VERKLIGEN har den där inställningen (osannolikt, klart de är rädda för GT5) så kommer det att gå utför.

Vad gäller spelen så föredrar jag GT-serien.
Fler (och mer varierade) bilar och skönare känsla (enligt mig förstås).

Att kalla någon av dem för most realistic är ett skämt och ett hån mot riktiga sims som RBR och GTR.

Medlem

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Personligen har jag bara lirat Forza och tycker det är helt okej, något jag speciellt uppskattade var online-läget där man auktionera ut sina bilar på nätet och även köpa andras. Ju mer tid du lägger bakom trim och utseende desto mer kan du ta betalt.

En annan positiv sak är DLC, tröttnar man på bilarna släpper dom ju nya bilar med mellanrum som man kan köpa.

Istället för att se dom som konkurrenter kanske dom kan komplimentera varandra. Så för dom som har lyxen att äga både ett 360 och PS3 så är det nog ett av varje spel som gäller.


signatur

/ Lixom

Medlem

...we don´t need no water
let the motherfucker burn
burn motherfucker
Burn...


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av redmac:

Ganska tragiskt att Turn 10 ska bete sig såhär. Kommer spela Forza 3 fram tills GT5 släpps. För övrigt så samarbetar Gran Tursimo teamet med bilindustrin och tar fram system och design åt flertal företag. De har en otrolig respekt inom bilindustrin och det är på grund av att de skapar världens mest realistiska bilspel. Ganska roligt att Gran Turismo till PSP innehåller mer bilar än forza 3. Då kan ni tänka er vad GT5 kommer erbjuda.
Dessutom kommer skador erbjudas på WRC bilarna och Nascar men inte på de vanliga bilarna. Varför? Bilindustrin tycker att GT5 är för verkligt. Kan ge dålig PR till de sämre bilarna.
Anledningen till att det tar så lång tid att skapa GT5 är att varje bil tar upp mot 6 månader att skapa. Det är här vi ser att GT5 erbjuder kvalité ist för kvantitet.

BTW. GT5 trailern är INGAME, så ni vet

Intressat, jag är ett stort GT-fan och lusläser forum om GT5.

Har du källor på nascar-skador och att det inte kommer att vara skador på vanliga bilar?
Och hur är det i så fall med JTCC?


signatur

Spelar just nu: Burnout Pradise, Ratchet & Clank: ToD
PSN: Stenbaeck

Medlem

Klart att forza är mer utvecklat, my god va man kan konfigurera sina bilar och det verkligen märks vad som sker.
Sen kan väl ingen klaga på vad man egentligen kunnat måla med lite fyrkanter, bokstäver osv på bilarna? Helt sjukt.

GT serien känns bara som de slänger ihop 5 bilspel i ett, målet är mkt bilar inget mer i princip...fan inte ens skademodell.

Svar till redmac, GT5 kommer inte innehålla några 700 bilar som vissa tror, det kommer med ungefär lika många som forza 3, kanske lite färre, kanske lite mer, men deras mål är att man ska KÖPA sina favoritbilar via playstations motsvarighet till marketplace. 6 månader per bil är bullshit

Medlem
Skrivet av Dan Greenwalt:

Kejsaren är naken och jag vill inte, du vet, jag vill inte slå på någon som ligger, men inget spel kan tävla med oss just nu.

Kan bara hålla med Hizzi, sandlåda. Jag är väldigt hypad över Forza 3 men när utvecklare låter som fanboys blir man fundersam på om man inte är för gammal för spelet. Bilspel/bilsimulator "scenen" (genre kanske är bättre ord, communities i alla fall) har väl alltid varit den mest respektfulla jag har träffat på. Skamligt att hålla på sådär. Ett bra spel behöver väl inte marknadsföras på sånt sätt?!

Skrivet av Mortalis:

Svar till redmac, GT5 kommer inte innehålla några 700 bilar som vissa tror, det kommer med ungefär lika många som forza 3, kanske lite färre, kanske lite mer, men deras mål är att man ska KÖPA sina favoritbilar via playstations motsvarighet till marketplace. 6 månader per bil är bullshit

GT5 kommer ha över 600 bilar vid release, sjukt mycket i min åsikt. PSP versionen kommer ha ~800 (!?), Forza över 400. Att GT5 kommer ha 700 bilar betvivlar jag inte en sekund (GT4 hade ju 720 någonstans), hoppas bara att dom 300 extra bilarna inte är till 90% olika versioner av samma bil.
Vill hellre se 200 roliga, unika bilar än 800 olika versioner av Skyline's, EVO's, NSX etc etc.

Visst fasiken skulle jag vara villig att betala för DLC till både Forza och GT, förutsatt att det är något värt att betala för. Forza i höst, mums. GT i. . . Ja, den som lever får se. Nästa år nångång gissar jag. Då hinner man leka av sig med Forza!

Du får gärna länka källa till att man ska köpa såpass många bilar i GT5, Mortalis. Har nog inte missat en intervju med Kaz dom senaste sju åren och har hört om DLC men aldrig sett det du beskriver.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Klart att forza är mer utvecklat, my god va man kan konfigurera sina bilar och det verkligen märks vad som sker.

Vadå klart? Klart för att du tycker det eller klart för att du är bra på att ge objektiva bedömningar?

Skrivet av Mortalis:

GT serien känns bara som de slänger ihop 5 bilspel i ett, målet är mkt bilar inget mer i princip...fan inte ens skademodell.

Objektivt var det ja...
För övrigt ryktas det om skademodell både i GT5p och GT5. Men även det är bara rykten (om nu inte patchen till GT5 redan kommit).

Skrivet av Mortalis:

Svar till redmac, GT5 kommer inte innehålla några 700 bilar som vissa tror, det kommer med ungefär lika många som forza 3, kanske lite färre, kanske lite mer, men deras mål är att man ska KÖPA sina favoritbilar via playstations motsvarighet till marketplace.

Ingen vet än hur många bilar det kommer att ha, inte heller du. Så var snäll och sluta få det du säger att låta som fakta. Jag vet inte själv hur många det blir, det gör inte du heller.

Skrivet av Edd1e:

GT5 kommer ha över 600 bilar vid release

Samma sak här...
Jag har hört RYKTEN om 320 bilar, 600 bilar, 800 bilar, 1000 bilar... men det är bara rykten.
Kan någon av er trolla fram en trovärdig källa?

Skrivet av Mortalis:

6 månader per bil är bullshit

Kan mycket väl ta 6 månader, men för hur många utvecklare? Att trolla med siffor är jätteenkelt.

Inaktiv
Skrivet av henkile:

Jag längtar efter att få köra min Toyota GT-one i förar "view" :heart: (om den finns med alltså)

Btw, http://www.youtube.com/watch?hl=en&v=JLbSu72pzB0 De där kallar jag att utvecklas

Mycket ur den trailern är väll sagt att vara CG iaf enligt 1UP yours.

Inaktiv

Forza kommer förövrigt äga, GT5 kanske ser bättre ut men utan crashdamage och inte samma uppdatering av fysiken så meeeeh.

Medlem

Jag tror mer på GT5. Efter att ha sett E3 trailern där dom visar både rally och NASCAR så blir man jävligt sugen. Känns som att Forza 3 inte kommer erbjuda mer än bättre grafik

Medlem
Medlem
Skrivet av Dogge:

Forza kommer förövrigt äga, GT5 kanske ser bättre ut men utan crashdamage och inte samma uppdatering av fysiken så meeeeh.

GT5 kommer att ha bilskador.

Medlem

Jag är förvånad att Forza3 ser så bra ut. Forza har aldrig varit om grafik utan mer för körkänslan, so I am impress.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Edd1e:

GT5 kommer ha över 600 bilar vid release

Samma sak här...
Jag har hört RYKTEN om 320 bilar, 600 bilar, 800 bilar, 1000 bilar... men det är bara rykten.
Kan någon av er trolla fram en trovärdig källa?

Den bästa källan jag har för att backa upp det är Amar212's post på GTPlanet. Visst är det inte bekräftat från PD på något sätt över huvud taget men skulle han ha fel så skulle det vara första gången.

Skrivet av GTplanet.net:

Of course, after reading all that, you?re probably wondering who Amar212 is, and how can he be trusted? What makes him different from any other enthusiastic GT fan on the internet? He remains a mysterious figure to the public, but he is a long-time friend of GTPlanet and the administrator of the Croatian website, GT Surgeons. It all started back in July of 2004, when Amar brought us the world?s first video of the Nurburgring Nordschliefe in Gran Turismo 4 - long before anything official had been provided, and six full months before the game was even released! He also got his hands on early copies of Gran Turismo 4 and GT5 Prologue Spec II, and was first to discover the inclusion of the Ferrari F2007 and Ferrari F40 weeks before the game hit any shelves.

Länk.

"Amar212" har ett finger i PD på något sätt, bättre källa än så kan jag inte gräva upp. PD är ju inte precis kända för att vara överflödiga med information om deras kommande titlar. Mest rykten sorgligt nog. Får väl se fram mot TGS i höst i alla fall!

Edit:

Skrivet av MrMadMan:

Objektivt var det ja...
För övrigt ryktas det om skademodell både i GT5p och GT5. Men även det är bara rykten (om nu inte patchen till GT5 redan kommit).

Skador är bekräftade här.

Skrivet av Inside Line:

IL: I also noticed the damage to the STI in the trailer, so should I take that as a hint that this will be the first Gran Turismo game that shows visible damage when people crash into a wall?

Yamauchi: Yes.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Svar på mina något skeptiska frågor

Tackar, mycket intressant.

Kan jag tolka "fifth wind" som att de kommer att släppa en dyrare version till vilken all DLC blir gratis?

Skrivet av amar212:

Greater reunion will ask for great sacrifice to be made in order to get all present and future treasures without new sacrifices needed.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Tackar, mycket intressant.

Kan jag tolka "fifth wind" som att de kommer att släppa en dyrare version till vilken all DLC blir gratis?

Skrivet av amar212:

Greater reunion will ask for great sacrifice to be made in order to get all present and future treasures without new sacrifices needed.

Inget att tacka för. Jag skulle ha kastat med länkar från början men latheten slog till.

Ptjaa, den där delen funderade jag väldigt mycket över själv, har fasiken ingen aning. Jag klurar mer på om det kan ha att göra med PSP versionen..? Njae, jag vet inte. :$:|

Ska kanske sluta tjöta GT i denna tråd, slängde upp en tråd gällande Amar's post i Motorspelsforumet.

Medlem

tycker inte det är fanboy utalande att "ingen kan slå oss" han nämde inte xbox äns i utalandet. Kunde lika väl varit för ett spel på pc... Och första gången dom skryter om forza, tycker jag kan va lovande. Välldigt lite info om spelet, så tror det är mycke mums kvar.

Samma sak med GT, massa hemligt där med.

Both will rock, so let it go.

och btw, kvalitet före kvantitet. (tjatet om massa bilar) Håller med om att man är trött på 30 versioner me lite olika dekaler osv på vissa bilar. (vilket forza 2 hadde, kommer inte ihåg i gt spelen.)

123
Skriv svar