PowerColor Radeon HD 4870

Inaktiv
PowerColor Radeon HD 4870

hej ja ska köpa nytt grafikkort och undrar om nån vet om det är detta kort som gäller (PowerColor Radeon HD 4870)eller om det finns nått bättre för samma pris typ... och om det är nån skillnad på om man köper sapphire eller powercolor.

Medlem

I den prisrangen så är det HD4870 som gäller, och nej den enda större skillnaden mellan dom olika tillverkarna är vad dom skickar med.

Vissa skickar med spel, andra extra kablar(typ HDMI) vissa(HIS) skickar med en skruvmejsel med vattenpass och ficklampa

nj
Medlem

Främsta skillnaden mellan de olika märkena just nu är vad som följer med i paketet (olika spel eller liknande) samt även vad tillverkarna lämnar för garanti på dem.
Just garantitiden är väl den största skillnaden, Powercolor har jag för mig bara lämnar ett år, Sapphire minns jag inte på rak arm, men jag vet att det finns tillverkare som lämnar 2-3 års garanti på sina kort, vilket kan vara trevligt.

Medlem

Man ska också kolla frekvenserna, vet att det antingen var Powercolor eller Club-3D som hade en aningen nedklockade versioner av olika kort för några år sedan. Kanske inte är aktuellt i dagens läge dock. Men skriver det just ifall att.

*edit* Var nog Nvidiakort, ATi får de väl inte trixa med.

signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar