Medlem
motsvarande dator

okej nu har tydligen Hem-Pc avtalet gått ut (ett halvår tidigare än jag trodde).

det är en P4 på 3.6Ghz.
vilken av dagens duo core processorer är jämnlik i prestanda?
har sett en sida någonstans där man kunde jämnföra processorer och liknande men kommer inte ihåg var jag såg den.

funderar på att köpa nytt, gissar på att för de pengarna de begär för den gamla datorn kan jag få en minst lika bra ny.

tacksam för svar
//napahlm

Medlem

Tomshardware.com har den tjänsten.

Annars så är P4orna lite väl gamla nu, och du kan få en helt ok speldator för runt 4000kr, en grym speldator för runt 6500, och en toppdator för runt 8500-9000 excl. skärm och tangentbord/mus.

Medlem
Skrivet av Puffin:

Tomshardware.com har den tjänsten.

Annars så är P4orna lite väl gamla nu, och du kan få en helt ok speldator för runt 4000kr, en grym speldator för runt 6500, och en toppdator för runt 8500-9000 excl. skärm och tangentbord/mus.

Okej speldator för 4000 kr, det skulle jag vilja se.

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=835-38554

Vinner jag något eller?

Medlem
Skrivet av Xay0r:

Fint

Typ som datorerna man köper från Siba eller Elgiganten fast för halva priset, dock så kräver jag själv mer av en dator för att klassa den som speldator, men det är upp till varje person vad man själv kräver.

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Gen
Medlem
Skrivet av Xay0r:
Skrivet av tysonayt:

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=835-38554

Vinner jag något eller?

Frågan är om det nätagget håller särskilt länge Tycker alltid det är läskigt med nätägg som inte kommer från en känd tillverkare.

Medlem
Skrivet av Gen:

Frågan är om det nätagget håller särskilt länge Tycker alltid det är läskigt med nätägg som inte kommer från en känd tillverkare.

Kan jag hålla med dig om, men med en så stram budget så kan man helt enkelt inte prioritera kvalité.

Medlem

kollade på tomshardware. men dom hade bara E6400, E6600, E6700 att jämnföra med.
tänkte mer höra hur E2*** står sig mot en P4. dom är ju väldigt billiga ~550kr

är det någon här som har köpt ut sin Hem-PC? kunde man välja att bara köpa loss tillbehören eller man måste ta hela paketet? skulle i så fall vilja köpa loss bara skärm och ljud-paktet. att köpa det nytt i dag skulle kosta 4400kr :S får se vad dom vill ha för alltihopa.

Medlem

att inte köpa loss dator och istället köpa en helt ny hade varit nice men kommer inte fungera ekonomiskt. så jag har kollat runt lite efter en mindre uppdatering till min dator istället.

som den är nu:
P4 3.6Ghz (fsb800 1mb cache)
1024Mb pc4300 minne
Ati x850XT 256mb PCI-e

det här hade jag tänkt stoppa i. jag ville ha tag i E4500 itället men den har dom inte på DB.
är lite osäker på processorn hur den står sig emot P4an det är ju en Duo Core! 2.2Ghz x2? 4.4Ghz men det stämmer väl inte, eller hur?

har ni fler tips på vilka komponenter jag ska uppdatera till? kanske en annan butik? runt 2000kr får det kosta!
anledningen till at jag valde det Gigabyte-kortet är för att det är ett av väldigt få (vad jag vet) som får plats i datorn. standardlängd på 8800GT, 9600GT, x1950, hd3850 och liknande får helt enkelt inte plats.

1
Skriv svar