Playzone polisanmält
Nog för att det verkar vara ett skumt företag men är det inte lite väl tidigt att polisanmäla?
När började de med dessa "fantastiska" priser? De borde i alla fall få ett par veckor på sig att skicka iväg grejorna.
http://www.sweclockers.com/nyhet/9063-playzone_polisanmalda
kolla där .
Om det fanns något nytt där så undgår det mig.
Troligtvis så är det ju en bluff men jag tycker ändå att det är lite tidigt med polisanmälningar. Hur länge har de som beställt väntat? Det skrivs om annonser i måndags. Om en ärlig butik av någon konstig anledning skulle erbjuda fantasipriser skulle de ju bli tvungna att slå igen bara för att det sprids på nätet att de är bedragare och polisanmälningar börjar hagla in.
Även om man beställt något på Internet så är det väl inte heller självklart att man ska kunna knata in i en fysisk affär i samma kedja och kräva varor efter ett par dagar. Om jag beställer på onoff.se så tror jag inte att jag kan gå in på den lokala onoff-butiken och kräva en vara eller pengar ett par dagar senare.
Troligtvis är ju detta ett bedrägeriförsök men man måste ju ändå ge butiken en rimlig chans att hinna leverera sakerna.
haha senaste nytt från minhembio forumet är:
Senaste info
Från boende i huset samma som Playzone!
Nu är Polisen där och borrar upp låset till Butiken.
inga bedragare va
Hur vet du att det stämmer bara för att någon på ett forum skriver så?
Det känns överhuvudtaget som väldigt mycket spekulationer kring företaget. Min gissning är att det lika väl kan vara så att de har försökt undvika att gå i konken, men att det har gått åt skogen. På Computer Sweden berättar en leverantör att de fick förskottsbetalning av Playzone så sent som på onsdag eftermiddag och skulle därför leverera TV-apparater dit, se länk. Så om de vore bedragare verkar det minst sagt som ett märkligt upplägg...
Jag råkade vara en av de olyckliga, naiv som jag är, såg en annons i lördags och högg direkt, var redan på jakt efter en billig PS3. Visste att butiken varit pålitlig tidigare så jag gick in på lördagen och la en beställning utan att tänka efter närmare. Läste runt lite på bl.a. minhembio senare på kvällen och fattade givetvis misstanke... Och inte helt oväntat visade det sig vara bluff.
Nu måste man vela med polisanmälningar och bank och grejer för att nån jävla råtta tror att han kan komma undan med nåt. Suck...
När började de med dessa "fantastiska" priser? De borde i alla fall få ett par veckor på sig att skicka iväg grejorna.
Om jag beställer något över nätet så väntar jag mig att det skickas inom några dagar ifall varan finns i lager. Om det skulle ta "ett par veckor" och ingen skulle svara när man ringer eller mailar så skulle man helt klart bli misstänksam.
Ett tips är ju att aldrig betala med kort online.
Eller i alla fall att tänka efter var man gör det. Står det att man endast kan betala med kort pga ett "systemfel" så kan man med all rätt bli misstänksam och är då dessutom priserna nedsatta 25% så får man nästan skylla sig själv.
/ LordDaimos
haha det snackade jag och några i klassen om i måned då Playzone hade reklam i metro
att det lätt var bedragare
då hade vi rätt
Om ett pris är för bra för att vara sant så är det nog också det. Lägg till endast förskottsbetalning och ja...
Kunde inte sagt det bättre själv.
Nog för att det verkar vara ett skumt företag men är det inte lite väl tidigt att polisanmäla?
http://www.sweclockers.com/nyhet/9063-playzone_polisanmalda
kolla där .
Om det fanns något nytt där så undgår det mig.
Troligtvis så är det ju en bluff men jag tycker ändå att det är lite tidigt med polisanmälningar. Hur länge har de som beställt väntat? Det skrivs om annonser i måndags. Om en ärlig butik av någon konstig anledning skulle erbjuda fantasipriser skulle de ju bli tvungna att slå igen bara för att det sprids på nätet att de är bedragare och polisanmälningar börjar hagla in.
Även om man beställt något på Internet så är det väl inte heller självklart att man ska kunna knata in i en fysisk affär i samma kedja och kräva varor efter ett par dagar. Om jag beställer på onoff.se så tror jag inte att jag kan gå in på den lokala onoff-butiken och kräva en vara eller pengar ett par dagar senare.
Troligtvis är ju detta ett bedrägeriförsök men man måste ju ändå ge butiken en rimlig chans att hinna leverera sakerna.
Vaddå, e du så naiv att du tror att man polisanmäler en butik bara för att varan inte kommit? Det handlar ju om att de på något sätt har brutit mot lagen. Kanske kan det vara det faktum att deras webbutik drar ju ordinarie pris (6000kr) när någon ska betala för deras superbilliga ps3:or. Använd sunt förnuft på nätet, trodde verkligen inte att folk var så lättlurade.
Ser det ut att vara för bra, då är det med största sannolikhet något skumt! There is no such thing as a free lunch!
För övrigt kan jag rekommendera konsumentsiten cints inlägg om affären: http://www.cint.se/debatt/ShowPostFlat.aspx?PostID=117825
Ett tips är ju att aldrig betala med kort online.
Eller i alla fall att tänka efter var man gör det. Står det att man endast kan betala med kort pga ett "systemfel" så kan man med all rätt bli misstänksam och är då dessutom priserna nedsatta 25% så får man nästan skylla sig själv.
/ LordDaimos
Egentligen bör man aldrig någonsin lämna ut sitt kortnummer på nätet ens på betrodda sidor. Det är bra mycket lättare än man tror att nalla kortnummer om man så skulle vilja.
Att folk helt okritiskt beställer saker därifrån är ju ganska spännande också eftersom det är en uppenbar scam.
Dessutom har man rätt att häva sitt köp upp till 14 dagar efter det att man fått varan. Eftersom inte ägarna är okända så borde det lösa sig ganska snabbt efter det att polisen kontaktats. Annars kan man alltid kontakta banken och häva sitt köp.
Dom har ju en fysisk butik också, kanske någon från Kalmar-området kunde kolla vad dom har för priser där?
Själv har jag en sisådär 100 km dit, aningen för långt
Den är stängd tydligen:
http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/vi-skulle-aldrig-gatt...
Dessutom har man rätt att häva sitt köp upp till 14 dagar efter det att man fått varan. Eftersom inte ägarna är okända så borde det lösa sig ganska snabbt efter det att polisen kontaktats. Annars kan man alltid kontakta banken och häva sitt köp.
Ja men om du försöker häva ett köp till ett konkat bolag (gissar att Playzone kommer att begära sig i konkurs rätt snart) så är chansen väldigt litet att du får ut något av konkursboet, vi såg ju hur det gick med de som beställt saker hos Datorbutiken t.ex.
/ LordDaimos
Själv tycker jag inte synd om folk som blir blåsta, är ett erbjudande för bra för att vara sant så är det oftast det oxå.
De flesta som blir blåsta är giriga klantarslen som får skylla sig själva, bara det naturliga urvalet som gör sitt jobb.
Hehe jo så man kan ju se på det också. Men som människa hör det väl till att man har lite empati också.
Väntar med spänning på att få se slutet på den här grejen.
PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!
http://www.allabolag.se/5566534524/befattningar
kan ni utala hela shaka zulus namn rofl.
Jag sjunger in mig i "I hate to say I told you so"-kören.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
JA HAHAHAHAHAHAHAHA HAN HAR INTE ETT SVENSKT NAMN AHHAHAHAHAHAHAHAHA VAD FÅNIGT AHJAHAHAHAAHAHAHHA ALLA BORDE HETA PER JOHANSSON HAHHAHHAHAHAHHAH FAN VAD ROLIGT ATT HAN INTE HETER SVENSKT NAMN AHHAHAHA
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
JA HAHAHAHAHAHAHAHA HAN HAR INTE ETT SVENSKT NAMN AHHAHAHAHAHAHAHAHA VAD FÅNIGT AHJAHAHAHAAHAHAHHA ALLA BORDE HETA PER JOHANSSON HAHHAHHAHAHAHHAH FAN VAD ROLIGT ATT HAN INTE HETER SVENSKT NAMN AHHAHAHA
Häftig kille du. Du ska få bli min idol
Häftig kille du. Du ska få bli min idol
Moggulf, försvarar du det halv rasistiska uttalande som SWEBarb gjorde eller missförstår jag varför du hoppar på bjosarn när han gör narr av det?
Vad du än säger så kan jag inte säg att jag blir överraskad längre, har blivit avtrubbad av teh internetz.