Stort utvecklarstöd för Home

Medlem
Stort utvecklarstöd för Home

Mysigt, men hur är det nu när Home har funnits ett tag, sitter många i home världen ?

Medlem

Trevligt i say!

Medlem

Inte startat home på rätt länge men det där låter som ett välkommet tillskott av innehåll(när de väl gör områden).
Kanske skulle starta och kolla om det kommit nåt nytt...

Medlem

är det mesta i spelhallen. Spelade home senast igår, Först väntade jag på bowlingen, Att någon skulle bli klar. Sen såg jag icebreakers och gick dit (aldrig haft tillfälle att spela det, alltid nån där ju). Då skickade en psn-vän att denne villa spela bowling. Vi kör nästan igång, för denne loggade ut då vi skulle starta. Sen så var icebreaker upptagen =(

Avstängd

Bra, då kanske man ser något intressant i Home, är ju så sjukt tomt hittills. Jag vet att det är en beta men ändå

Medlem

tycker att sierra och infini ty ward bör vara med


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

Största nackdelen med Home är väntetiden, man kan få vänta länge på att en bowlingbana eller ett biljardbord blir ledigt, och arkadmaskinerna är ju alltid upptagna, dessutom är de jävligt svårt att starta Red Bull då alla står ivägen.

I USA har dom även ett ufo-spel vilket ja saknar i Europa-versionen.

Men de är ju trots allt en beta, och är skoj när allt går som man vill

Skrivet av Mahone:

Största nackdelen med Home är väntetiden, man kan få vänta länge på att en bowlingbana eller ett biljardbord blir ledigt, och arkadmaskinerna är ju alltid upptagna, dessutom är de jävligt svårt att starta Red Bull då alla står ivägen.

I USA har dom även ett ufo-spel vilket ja saknar i Europa-versionen.

Men de är ju trots allt en beta, och är skoj när allt går som man vill

Finns det någon poäng med att göra ett begränsat antal arkadspel och bowlingbanor? Verkar ju bara vara puckat. Är det en serverbegränsning? När man börjar simulera sådant som köer och väntetid så har man fan gått alldeles för långt i sin strävan mot virtuell verklighet.

Medlem

Men hur funkar det egentligen, det är väl inte bara en server för det skulle ju inte funka med flera miljoner i samma rum hehe, men är det nån slags uppdelning, usa, europa och sen är det speciella servrar för varje del av världen ?

Och om det är massvis med olika servar blir man då slumpvis inknuffad i vilken server som helst som har plats.
Den som vill/orkar förklara så vore det intressant

Medlem
Skrivet av ZUJ:

Men hur funkar det egentligen, det är väl inte bara en server för det skulle ju inte funka med flera miljoner i samma rum hehe, men är det nån slags uppdelning, usa, europa och sen är det speciella servrar för varje del av världen ?

Och om det är massvis med olika servar blir man då slumpvis inknuffad i vilken server som helst som har plats.
Den som vill/orkar förklara så vore det intressant

De är uppdelat i olika regioner (USA, Europa, Japan osv.), och varje region har egna servrar och ja antar att varje del av världen är en egen server, tror de finns 5 här i Europa.

Medlem

Far Cry 2 Zonen var ingen hit tycker jag, alldeles för lite att göra, red bull var något bättre, likaså psp3000 zonen. Tror nog det kommer bli mer innehåll efterhand. Det är ju trots allt bara beta ännu.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv

Jag hänger alltid i Uncharted baren, riktigt grym mötesplats


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Gick runt i PSP300 området för någon dag sedan och letade koder, men hittade bara 5 av 8

On topic, kul att fler och fler företag får utveckla Home. Hoppas vi får fler arkadmaskiner och spel.

Medlem

Dom senaste gångerna jag har försökt ta mig ur min bostad så har downloaden avbrutits med okänt fel, så hittils är jag föga imponerad.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Vike15:

tycker att sierra och infini ty ward bör vara med

Båda utvecklarna ingår i Activision.

Medlem

Hoppas Microsoft inser hur stor potential en sån här tjänst har och gör ett eget Home


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Hoppas Microsoft inser hur stor potential en sån här tjänst har och gör ett eget Home

Skillnaden blir väl att det kommer kosta 150 kr/mån om M$ gör något liknande.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

1
Skriv svar